Triumph Street Triple-tråden

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Hoj
Snart
Jag har beställt för över en vecka sedan och hoppas det kommer vilken dag som helst

Blir hur bra som helst att kunna justera alla vinklarna

Paolo Tarozzi.jpg

Last edited:

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Nu har jag en Speed triple men jag satte på svarta clip ons från LSL med 1" rise:

Skärmavbild 2014-07-10 kl. 23.33.17.jpg

Har kört ca 50 mil med dessa nu och börjar verkligen gilla det mer och mer.
Lutningen är aggressiv men inte för aggressiv. Hojen blir lite svårare att svänga jämfört med originalstyret men enligt mig är det inget problem.

Kan rekommendera LSL clip ons, kostar ca 2000:- om jag minns rätt. På Speeden tar däremot instrumentpanelen emot lite vid fullt utslag, de hade behövt ca 2-3mm mer för att få fritt spel.

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Yamaha -R6 09
Nu har jag en Speed triple men jag satte på svarta clip ons från LSL med 1" rise:

View attachment 408910

Har kört ca 50 mil med dessa nu och börjar verkligen gilla det mer och mer.
Lutningen är aggressiv men inte för aggressiv. Hojen blir lite svårare att svänga jämfört med originalstyret men enligt mig är det inget problem.

Kan rekommendera LSL clip ons, kostar ca 2000:- om jag minns rätt. På Speeden tar däremot instrumentpanelen emot lite vid fullt utslag, de hade behövt ca 2-3mm mer för att få fritt spel.

Behövde du göra något med slangarna eller gick det att ha orginal? så om man tar typ 2" rise skulle fullt styrut funka?!

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Det var lite meckigt att få till det, gasvajern var största problem och vid fullt utslag till vänster så böjdes vajern och gick inte tillbaka till "icke gas". Så jag fick bunta ihop de två vajrarna som går från handtaget och då blev det bra. Tog ett tag att komma på lösningen däremot.

Jag är verkligen kass på att meka, men jag har bytt styre förut och andra enklare grejer. För mig var det ganska svårt och tog några timmar.

Det optimala hade nog varit en kortare bromsvajer och att få upp instrumentpanelen 1cm.

Arsan

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2013
Hoj
Stree Triple
Tja e det nån mer som har fått problem med växellådan ? Växel hoppar ur och svår få i växeln, ja va inne hos johans mc men dom hade inte tid förrän 15 aug, så jag får åka till karlstad nästa tors , bike gbg o kenneth vill/får inte laga skiten säger dom!!!!

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Tja e det nån mer som har fått problem med växellådan ? Växel hoppar ur och svår få i växeln, ja va inne hos johans mc men dom hade inte tid förrän 15 aug, så jag får åka till karlstad nästa tors , bike gbg o kenneth vill/får inte laga skiten säger dom!!!!

Låter inte kul, årsmodell på din hoj?

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Har en 2009'a som snart gått 3000 och inga problem med lådan. Går som en klocka.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Tjena,
Vilken växel är det som hoppar ur?
Jag antar att du belastar motorn ganska hårt när detta händer, får jag gissa att det är 2:an eller 3:an?

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Det e 2an o 3an som du säger men även i lågfart och 1an svårt få i
Det låter tyvärr som att den är väldigt buskörd, mycket bakhjulsåka eller försök till bakhjuksåka brukar leda till dessa problem. Det enda man kan göra är att renovera lådan.

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Det låter tyvärr som att den är väldigt buskörd, mycket bakhjulsåka eller försök till bakhjuksåka brukar leda till dessa problem. Det enda man kan göra är att renovera lådan.

Eller leta rätt på en begagnad daytonamotor med låda att stoppa i :yoparty
Gör man det själv är det roligare än att renovera lådan, lämnar man bort det borde det bli billigare med!

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Nån som har en flyscreen liggandes och vill sälja?

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Tjena!
Är sugen på en st3 men avskyr trycket fram man får av sadeln. Har ni andra gjort något åt detta? Lämna in sadeln? Bytt till sargent eller triumphs gel-variant?

Jag är ute efter en mer avslappnad åkning då det blir mycket handledning för tjejen och hon kör saaakta ;-)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati