Triumph Street Triple-tråden

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
2014-05-27: Behörighet A.
2014-06-05: Hämtar min nya 2014 Street Triple R hos Hojcenter.

Det har varit väldigt roliga tre veckor sedan dess, men också växande frustration. Tre gånger har hojen vägrat starta. Immobiliser-lampan lyser med fast sken när jag vrider om nyckeln. Två av gångerna gick den till slut igång efter 20-30 minuter. Sista gången gav jag upp efter två timmars försök. Nästa dag startade den direkt.

Hojcenter säger att de inte kan se några felkoder. Yatzy.
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Ja det är en grym hoj, vilka tillbehör tog du? Jag beställde en hel del till min, men har uppdaterat efterhand själv. Arrow slipon rekommenderas...


Arrow slipon
Quickshifter
Korta svarta broms och kopplingsgrepp
Svarta bromsvätskekoppar
Kampanjpaketet med flyscreen, underkåpa och cuts
Krachpuckar och motorkåpor

Det är väl typ det! Planen är att rensa baken på den med, känns som det gör mkt för helhetsintrycket :)
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
2014-05-27: Behörighet A.
2014-06-05: Hämtar min nya 2014 Street Triple R hos Hojcenter.

Det har varit väldigt roliga tre veckor sedan dess, men också växande frustration. Tre gånger har hojen vägrat starta. Immobiliser-lampan lyser med fast sken när jag vrider om nyckeln. Två av gångerna gick den till slut igång efter 20-30 minuter. Sista gången gav jag upp efter två timmars försök. Nästa dag startade den direkt.

Hojcenter säger att de inte kan se några felkoder. Yatzy.


Det låter inte roligt alltså :(
Hoppas de får rätt på det där åt dig, värdelöst med fel som kommer och går så!
Garanti är en svag tröst när man står med en ny hoj som inte startar och solen skiner.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Helt rätt, men Z8 har inte blivit sämre, det är de andra däcken som har blivit ännu bättre.

Du måste ut på bana eller vara totalt djxxla vårdslös på landsväg om Z8 inte räcker till! :)
Precis, dock intressant att se att utvecklingen år framåt.
Just nu har jag minst en säsong till på framdäcken men behöver snart ett nytt bakdäck så det blir Z8 igen så det blir samma modell fram och bak, men när det blir dags att byta båda nån gång nästa säsong så får vi se vad som gäller då.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Arrow slipon
Quickshifter
Korta svarta broms och kopplingsgrepp
Svarta bromsvätskekoppar
Kampanjpaketet med flyscreen, underkåpa och cuts
Krachpuckar och motorkåpor

Det är väl typ det! Planen är att rensa baken på den med, känns som det gör mkt för helhetsintrycket :)

Quickshiftern är löjligt kul! Rensad röv och av med passagerarpinnarna om du inte ska skjutsa så blir den mycket cleanare bak.
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Får väl se hur mkt av extrautrustningen som sitter på vid leverans, var visst endel som var restat från England.
Få väl spara lite till efter servicen!

Håller med om att utan passagerar pinnarna blir den cleanare men kommer nog skjutsa endel som det ser ut nu :)

Hoppas att det blir ett problemfritt ägande, första triumphen för mig!
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Får väl se hur mkt av extrautrustningen som sitter på vid leverans, var visst endel som var restat från England.
Få väl spara lite till efter servicen!

Håller med om att utan passagerar pinnarna blir den cleanare men kommer nog skjutsa endel som det ser ut nu :)

Hoppas att det blir ett problemfritt ägande, första triumphen för mig!

Min har varit utan bekymmer i 470 mil, min första Triumph också. Det byttes en ABS-enhet på garantin, men jag märkte aldrig något.

Kan rekommendera LED-blinkersarna, dom är bra mycket mindre och snygga som attan. Handtagsvärme är grymt för mig som kör både tidigt och sent på säsongen.

Jag köpte TPMS till min, visst det är gött att ha men lite störigt att jag inte själv kan ställa det tryck jag vill ha som idealt i displayen, vilket jag trodde man skulle kunna. Vid bankörning tex så vill jag gärna släppa lite på ringtrycket och då blinkar ju lampan, störigt, men absolut inte hela världen.

Originalspeglarna är riktigt dåliga, vet inte om du funderat på andra där. Jag köpte Triumphs barendspeglar, dom funkar alldeles utmärkt.
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Okej gött att höra att den fungerat bra!
Ska defenetivt fundera på det här med speglarna.
Kände inte att jag fick till en vettig inställning när jag körde demo hojen.

Sen ska det ju blir spännande att se hur man ska kunna hålla sig under 5000 varv under inkörningen ;)
Den låter ju såå gött!! Hehe
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Hoppas att det blir ett problemfritt ägande, första triumphen för mig!
Nu har ju jag en -09 som jag köpte 2011 men som snart ska in på 3000-milaservice och jag skulle vilja påstå att ägandet varit tämligen problemfritt.
Förutom recall på laddningsreggen och en extra justering av sprutet har det inte varit annat en justeringar att göra under vanlig service. Kamkedjesträckaren bytte jag vid 2000-milaservicen då den hade börjat rassla lite.

Annars är trassliga laddningsreggar är inget ovanligt eller unikt för ST3'an utan det förekommer hos andra fabrikat också. Jag hade t.ex. en äldre Honda VFR jag fick byta reg 2 ggr på för den envisades med att överhetta innan jag hittade en alternativ placering som gav bättre kyla. Men det problemet ska du nog kunna slippa helt på nya ST3'an då man helt ändrat placeringen av reggen fr.o.m. -13.
 
Last edited:

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Annars är trassliga laddningsreggar är inget ovanligt eller unikt för ST3'an utan det förekommer hos andra fabrikat också. Jag hade t.ex. en äldre Honda VFR jag fick byta reg 2 ggr på för den envisades med att överhetta innan jag hittade en alternativ placering som gav bättre kyla. Men det problemet ska du nog kunna slippa helt på nya ST3'an då man helt ändrat placeringen av reggen fr.o.m. -13.

Ja läste någonstans att street triplar haft problem med att ta laddning. :)
Bara att hålla tummarna att det blir bra, just nu dammsuger jag youtube efter street triple videor! :tummenupp
Hoppas dessa 3 veckor flyter på fort hehe
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Gött stuk på hojen nu, trivs som fisken. Men är lite sugen på lägre styre alternativt clip ons, någon som vet vad som kan passa? Gissar vilt att det blir väldigt trångt med clip ons...



 

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
Nada
Hej gott folk! Om det är ngn här som har en street triple som de vill bli av med för en relativt billig penning så är jag intresserad. Priside runt 40 tkr. Tack och bock!
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Hej gott folk! Om det är ngn här som har en street triple som de vill bli av med för en relativt billig penning så är jag intresserad. Priside runt 40 tkr. Tack och bock!
Hur kan du tro att nån skulle vilja sälja sin käresta för något belopp? :tungan
 

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
Om jag inte mins fel var det någon här som beställt ett LSL styre sporttourer L1 hur blev det efter? :va Vart det en sportigare känsla?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag går också i styrbytartankar. Men min fundering går mot ett rakare och kanske litet bredare styre. Skulle vilja ha litet mer samma vinkel på handlederna som på 640n jag hade i fjol. (skapligt brett och rakt styre)

Någon som bytt och kan dela med sig av erfarenheten? I dagsläget känns handtagsdelen av styret aningens för bakåtvinklade så att armbågarna är för långt utanför handen i förhållande till styrets vinkel/bredd. Problemet är inte avsaknaden av bredd lika mycket som vinkeln om jag tänker till.

Visserligen kanske jag inte är riktigt inkörd själv på sittställningen efter drygt 10 år på sporthoj och paralellt med det ett par säsonger på motard...

Andra alternativet till styret som sitter på original är ett mer clipon- aktigt som Pirate girl efterfrågar. Med mer framåtlutad körställning kommer armbåge in- effekten mer naturligt för mig.

I övrigt så hamnade en styrändsspegel på till förmån för avmonterade originalspeglar. Vilken kosmetisk skillnad!!! Nu ska jag bara kvittera ut försändelsen på posten på den andra så att jag har en högerspegel också.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top