Triumph Street Triple-tråden

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Humm, så lät det inte när jag pratade med dem angående "parkeringsgaraget" jag står i. Det här låter läskigt och måste kollas upp omgående. Aldrig kan något vara enkelt :D

Ja, verkligen! Å i vanlig ordning få det skriftligt...

Hej,

Börjar fundera på att byta bort min stora Bandit 1250 mot nåt nättare, och ST3 ligger bra till alt en MT09.

Ni som bor i Sthlm med omnejd, vad betalar ni i försäkring för era ST3.

Är den helt hopplös på långfärd?

Jag betalar ~1200/månad, påställd. (TH)

Långfärd? Tjae, jag hade inga problem att ta en 25-mila tur en lördag. Men sånt är ju högst individuellt med hänsyn till personlig kondition, vana och vägval.
 

Masen81

Medlem
Gick med
21 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda SH150i
Hej,

Börjar fundera på att byta bort min stora Bandit 1250 mot nåt nättare, och ST3 ligger bra till alt en MT09.

Ni som bor i Sthlm med omnejd, vad betalar ni i försäkring för era ST3.

Är den helt hopplös på långfärd?

Betalar 9600 hel/helår hos Svedea. Är 32 år och bor på Kungsholmen.

Haft en Bandit 1200 förut. Visst om man kör med skjuts och mycket packning så kanske Banditen var bättre. När det gäller allt annat föredrar jag STRen. Inga problem med långfärder (tycker jag iaf).
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Hej,

Börjar fundera på att byta bort min stora Bandit 1250 mot nåt nättare, och ST3 ligger bra till alt en MT09.

Ni som bor i Sthlm med omnejd, vad betalar ni i försäkring för era ST3.

Är den helt hopplös på långfärd?
Betalar runt 9000 hel/hel men med nya märkesförsäkringen kommer man ner till runt 8800 hel/hel. Är 39 och bor i förorten.

Har inte så mycket att jämföra med men har gjort en del repor på runt 40 mil utan besvär, visst det blåser en del men ingen direkt träsmak eller vibrationer, sitter dessutom bra. Hukar mig lite när det går undan på längre sträckor på typ motorväg.
 

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
Hej,

Börjar fundera på att byta bort min stora Bandit 1250 mot nåt nättare, och ST3 ligger bra till alt en MT09.

Ni som bor i Sthlm med omnejd, vad betalar ni i försäkring för era ST3.

Är den helt hopplös på långfärd?

Jag skulle säga ST3 körde falkenberg t o r i helgen inga problem att köra långt vad det gäller hojen, vinden är ju lite så där men det kommer man ju inte bort från på en street hoj. Jag betalar 13300:- hel/hel bilsport-mc 30 år utan garage.
Prov körde MT09 i helgen gillade den inte alls, ryckig och inte lika skön sittställning var min åsikt
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Hej,

Börjar fundera på att byta bort min stora Bandit 1250 mot nåt nättare, och ST3 ligger bra till alt en MT09.

Ni som bor i Sthlm med omnejd, vad betalar ni i försäkring för era ST3.

Är den helt hopplös på långfärd?

Sthlm, 40 år, garage. 5200 kr hel/hel Bilsport MC. ST3 2009.
 

Jbod

Kör hårt!
Gick med
28 May 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Kawasuki 1000-04
Nybliven glad ægare av en street triple r 2013 med lite funderingar.
E det någon som førsøkt få lite mer "mos" ur motorn med lite vanliga trix?
Typ nytt luft filter, ny mappning o ny ljuddæmpare? Har blivit rekomenderad att slængapå Arrow men ær nog lite mer sugen på något annat. Har inte hittat någon info om hur många extra hk arrow ger. Kollat lite på sc project o de påstår ju iaf att det skall bli en økning med ca 5hk utan varken mappning eller nytt luftfilter.
Sedan hænger det ju en satans lång læpp med nummerplåt på som måste bytas. Rizomas e ju snygg som attan o dyrlikaså. Evotech e ju lite bættre pris på o r&g verkar vara dålig passform på.
Så vart hittar jag en Rizoma (Har inte lyckats bestælla från deras hemsida dær den kostar 159Eur men hittat den i Sverige før 2400:) som inte kostar multum? Eller en Evotech som e slut hos leverantøren?
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
...
Är den helt hopplös på långfärd?
Gjorde en dryg 150 mila tur till Norge i Kristihimmelsfärdshelgen, tors - sön. Funkade kanon.

Sittställningen är bekväm och passar mig bra. (jag är ca 178cm ö.h.).
Mina medresenärer på sporttourers klagade över stela axlar efter dag i sadeln men några några såna problem hade inte jag. Sitter hur avslappnad som helst i armar och axlar. Hade endast lite träsmak i röven i slutet av de längsta passen.

Enda nackdelen med hojen på långtur som jag ser det är väl att den är rätt högvarvig så den blir lite brötig på långa transportsträckor, speciellt om du inte har db-killern i.
 

Bifogat

  • IMG_0421.jpg
    IMG_0421.jpg
    242.4 KB · Visningar: 95

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
Funderar på att byta styre för att få en sportigare körställning, har för mig att några här har gjort det:va har ni bilder på hur det ser ut nu och länk till nya styret samt gärna lite feedback hur det känns efter, tack på förhand
 

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Folket! Sitter i en håla ute på polarens sommarställe och funderar på att köpa grannens street triple.
Den har gått strax över 2k så den servicen måste göras.
Har bara mobilen så är svårt att söka.

Vad kostar cirkus 2000-mila servicen?
 

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
Funderar på att byta styre för att få en sportigare körställning, har för mig att några här har gjort det:va har ni bilder på hur det ser ut nu och länk till nya styret samt gärna lite feedback hur det känns efter, tack på förhand

Jag provade att vända orginalstyret uppåner och den känns mycket bättre att köra fort med.

Enda problemet är att handledsvinkeln vart fel, så jag ska kolla efter ett rakt styre.
 

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 790 Adventure R
2000mila kostar från 4000kr då det är ventilkoll, måste det justeras ökar priset då kamaxlar ska av osv...
 

Jbod

Kör hårt!
Gick med
28 May 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Kawasuki 1000-04
Någon som märkt någon effekt skillnad efter att ha monteratpå Sc-project:s Conic ljuddämpare?
 

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
Vänster handtag tar i tanken så det tutar vid full sväng

Styret blir "vinklat" åt fel håll när man vänder, det kommer lite för långt bakåt

Lite bök att vända så jag har kvar uppåner tills jag hittar rätt styre

Tog även bort flyscreen så nu kan jag "hänga" i luften, för mig vid ca 90 - 120
 

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Partille
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Funderar på att byta styre för att få en sportigare körställning, har för mig att några här har gjort det:va har ni bilder på hur det ser ut nu och länk till nya styret samt gärna lite feedback hur det känns efter, tack på förhand

Satte Clip-ons på min.
Blev som en helt ny hoj vid aktiv körning! Sen får jag lite bättre plats med mina 191cm.

Stadskörning är inte riktigt lika bekvämt längre såklart, men jag är hur nöjd som helst!
Gordon2.jpg
 
Last edited:

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Då har man fått hem str3:an :banana :banana :banana Nu blir det mycket pendlande till jobbet för att milen ska rulla. Blir till att åka småvägarna från Märsta till Danderyd så man kan komma till jobbet med ett leende!!
bild 3.jpg
 

dml

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2011 Street triple R
Tjena,

Köpte mig precis en 2011 Street triple R, skall bli trevlig att testa på banan...

Valde modellen en del pga billig försäkringskostnad, 6001 kr hel/hel 30 år mitt i Göteborg. Testa triumphforsakring.se.
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Nån som vet om däcken på en ny street R är ok eller om man vill/behöver byta dem på en gång?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top