Triumph Street Triple-tråden

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 790 Adventure R
Ja kolla försäkringen annars kommer det kosta 10k+ för att fixa det hos verkstad!
Min började läcka kylarvätska där toppackningen sitter och då var det en toppbult som inte var åtdragen från fabrik! Gick på garantin. Hela hojen var i molekyler.
 

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
Den rundan såg trevlig ut. Hur lång sträcka är det? Kan jag hitta den på Google maps?

Riktigt mycket najs vägar på den rundan! Ca 48 mil. Går säkert att ordna, ska kolla. Jag och en polare hakade på ett gäng i tron om att det skulle bli en "kort sväng", kom hem död haha. Men det positiva är att hojen är helt inkörd nu :tummenupp
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Härligt! Tror att dom fick leverans idag så nu är det inte långt borta.

Då hoppas jag på ett snabbt samtal!!!! är färdig att krevera av abstinens så det får bli en Rom o cola eller 2 och köra lite DayZ till kvällen för att lugna nerverna :fyllisar
 

Newbie08

Ny medlem
Gick med
27 May 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2014, Triumph Street Triple R
Det ser ut att vara en skoj tur. Måste dra ut lite på inkörningen bara... servicetider osv...:huvet
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Riktigt mycket najs vägar på den rundan! Ca 48 mil. Går säkert att ordna, ska kolla. Jag och en polare hakade på ett gäng i tron om att det skulle bli en "kort sväng", kom hem död haha. Men det positiva är att hojen är helt inkörd nu :tummenupp

Rulle, så det blev en ST sen? :tummenupp
Du har kommenterat min Speed på Instagram förra året tror jag.

Den där turen ser riktigt nice ut, hakar gärna nästa gång! :yoparty
 

anserius

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2012
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Ingen aning om varför det hänt just din hoj, men glöm inte att kolla försäkringsvillkoren om du har maskinskadeförsäkring. Då kanske du kommer undan rent kostnadsmässigt med en självrisk bara.

Japp, har maskinskadeförsäkring som täcker vilket känns minst sagt skönt! Skall kolla med verkstaden om de hittat någon orsak och eventuellt kontakta Triumph och se vad de säger.
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Hade tänkt byta till ett svart crosstyre på min ST3 2010a, någon som har tips på bra vajrar och bromsledningar som behövs? :)
 

Arsan

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Stree Triple
Tja nån som kan hjälpa mig borra bort nitarna DB Killer Arrow 3-1 jag betalar ? Göteborg elr runt om , Skicka PM
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Hade tänkt byta till ett svart crosstyre på min ST3 2010a, någon som har tips på bra vajrar och bromsledningar som behövs? :)

Med lite omdragning av sladdar och vajrar så löste det sig, dock så hade jag behövt en något längre bromsslang, någon som vet någon som passar eller är det enklast/billigast att ta med slangen till en hydraulfirma och göra en?
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Har ju snöat in mig på en ST3 r från 2009, grå. Så jävla snygg hoj i mina ögon, utan abs då så klart men vad gör man. Priset i försäkring skiljer 10k på en från 2009 och en nyare med abs vilket är skevt. Betala 8k/helår för en 2009a och 18k/helår på en från 2013. Någon som har en till salu???
 

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R
Har ju snöat in mig på en ST3 r från 2009, grå. Så jävla snygg hoj i mina ögon, utan abs då så klart men vad gör man. Priset i försäkring skiljer 10k på en från 2009 och en nyare med abs vilket är skevt. Betala 8k/helår för en 2009a och 18k/helår på en från 2013. Någon som har en till salu???

har du kollat med märkesförsäkringen? Jag fick 6200 hel/hel på en ny i zon 1 så 18 låter mkt.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
har du kollat med märkesförsäkringen? Jag fick 6200 hel/hel på en ny i zon 1 så 18 låter mkt.

Värt att tänka på är att om man inte följer förvaringskraven så höjer LF självrisken. Inte nog med det, de gör bedömningar från fall till fall och du kan bli helt utan ersättning vid stöld. Naturligtvis har LF tolkningsföreträde.
Garagekravet innebär att hojen skall stå inlåst i utrymme bara du och dina närmaste har tillgång till, dvs garagelänga, cykelförråd, flerbilsgarage, eller vilket utrymme som helst som någon annan kan komma in i kan resultera i att du blir helt utan ersättning vid stöld.

Bor du i villa med eget garage/förråd eller har en bur i flerfamiljsfastighetens gemensamma garage är det ok.

Källa: Mailkonversation med LFs kundtjänst
 

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R
Humm, så lät det inte när jag pratade med dem angående "parkeringsgaraget" jag står i. Det här låter läskigt och måste kollas upp omgående. Aldrig kan något vara enkelt :D

Värt att tänka på är att om man inte följer förvaringskraven så höjer LF självrisken. Inte nog med det, de gör bedömningar från fall till fall och du kan bli helt utan ersättning vid stöld. Naturligtvis har LF tolkningsföreträde.
Garagekravet innebär att hojen skall stå inlåst i utrymme bara du och dina närmaste har tillgång till, dvs garagelänga, cykelförråd, flerbilsgarage, eller vilket utrymme som helst som någon annan kan komma in i kan resultera i att du blir helt utan ersättning vid stöld.

Bor du i villa med eget garage/förråd eller har en bur i flerfamiljsfastighetens gemensamma garage är det ok.

Källa: Mailkonversation med LFs kundtjänst
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Hej,

Börjar fundera på att byta bort min stora Bandit 1250 mot nåt nättare, och ST3 ligger bra till alt en MT09.

Ni som bor i Sthlm med omnejd, vad betalar ni i försäkring för era ST3.

Är den helt hopplös på långfärd?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top