comp1337
Ny medlem
Har bara provkört sp3:an en gång
sp3?
Har bara provkört sp3:an en gång
http://www.if.se/web/se/private.nsf/noframes/1F939B78170BAF9FC12571730038B796/$file/3405_6.pdf
STREET TRIPLE = SPORT CLASSIC
Hel el halv?
Då är även min häck rensad
Jag har samma problem med känslig gas på låga varv. Här finns en enkel sak ni kan testa:
http://208.109.86.13/forum/showthread.php?t=881
Lycka till!
Tack nille^80
Det kan absolut va något att börja med iaf, spelet på min är helt galet stort.
Det pratas en del om olika mappningar på daytona forumet men jag har inte lyckats hitta en klockren lösning. Vissa verkar ha kvar ryckigheten med nya pipor o annan mappning andra verkar bli helt av med det.
Håll koll på slacket i gaswiren och kedjan är det som gäller på 675r.
Gaswiren kändes som den töjde sig en meter det första året.
Har aldrig märkt någon skillnad på olika mappar/slip-on.
Jo förresten, den första standardmappen till Daytonan våren -06 var kanske inte den bästa.
,,,det är den slangen som skjuter ut glykol trots att nivån ligger mellan max och min.
Är det nivån när den är kall?
Är det mycket den trycker ut?
Hur länge har det varit så?
Inget känt problem vad jag vet iaf, säkert ingen fara på taket.
Kan ju vara någon luftficka i systemet, bubblar bort efter ett tag.
Ja, det är nivån kall. och problemet har varit sen den var ny(har gått 160 mil nu).
Den trycker ut rätt mycket om man har helt full nivå på den... på några mil kan den ha tryckt ut 1 deciliter!!!
Men sen när nivån har sjunkit till mellan max och min så tömmer den inte så mycket, lite smådroppar då och då...man kan se på bellypanen när man har varit ute och stannar att den är blöt, det kan ligga lite droppar där.
Jag har haft cykeln 2 gånger å johans mc och dom säger att det inte finns nåt fel på cykeln såvitt dom kan se, dom menar på att alla cyklar är individuella och att jag ska köra med nivån under min så slutar det säkert att droppa
Nej det är precis vad jag tycker... det ska inte behöva vara så på en ny hoj.
tempen håller sig på 5 staplar, går upp till 6 om man kör lugnt i stan så det är ok med värmen i den. men vad är det som säger att det kommer att sluta trycka ut glykol bara för att jag kör med för lite vätska i behållaren?
Jag tycker att det är lite oroväckande att behöva köra med det problemet då jag gillar att gasa rätt friskt och har planer att köra bana några gånger i år.
det känns lite osäkert att ligga med knäet i backen när man inte kan vara säker på om man har glykol på bakdäcket eller inte.
Jag tycker att alla som har köpt en street triple borde kolla upp det här lite då och då så att ni inte kör iväg och har blött bakdäck lite hög fart och en kurva framför er... kan sluta i katastrof.
Nej det är precis vad jag tycker... det ska inte behöva vara så på en ny hoj.
tempen håller sig på 5 staplar, går upp till 6 om man kör lugnt i stan så det är ok med värmen i den. men vad är det som säger att det kommer att sluta trycka ut glykol bara för att jag kör med för lite vätska i behållaren?
Jag tycker att det är lite oroväckande att behöva köra med det problemet då jag gillar att gasa rätt friskt och har planer att köra bana några gånger i år.
det känns lite osäkert att ligga med knäet i backen när man inte kan vara säker på om man har glykol på bakdäcket eller inte.
Jag tycker att alla som har köpt en street triple borde kolla upp det här lite då och då så att ni inte kör iväg och har blött bakdäck lite hög fart och en kurva framför er... kan sluta i katastrof.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |