Triumph Street Triple-tråden

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Då är även min häck rensad

Street triple, Mad doctor, tailtidy kit
 

Bifogat

  • Före.JPG
    Före.JPG
    55.3 KB · Visningar: 121
  • Efter.JPG
    Efter.JPG
    58.2 KB · Visningar: 163
Last edited:

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Jag har samma problem med känslig gas på låga varv. Här finns en enkel sak ni kan testa:

http://208.109.86.13/forum/showthread.php?t=881

Lycka till!


Tack nille^80
Det kan absolut va något att börja med iaf, spelet på min är helt galet stort.

Det pratas en del om olika mappningar på daytona forumet men jag har inte lyckats hitta en klockren lösning. Vissa verkar ha kvar ryckigheten med nya pipor o annan mappning andra verkar bli helt av med det.
 

comp1337

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Skriv stadens namn.
Hoj
KTM 990 SM -08
Vilka hastigheter kan man köra i på respektive växel? Utan att gå upp på det röda på varvtalsmätaren (om det nu är rött, ni fattar).
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Tack nille^80
Det kan absolut va något att börja med iaf, spelet på min är helt galet stort.

Det pratas en del om olika mappningar på daytona forumet men jag har inte lyckats hitta en klockren lösning. Vissa verkar ha kvar ryckigheten med nya pipor o annan mappning andra verkar bli helt av med det.

Håll koll på slacket i gaswiren och kedjan är det som gäller på 675:eek:r.
Gaswiren kändes som den töjde sig en meter det första året.
Har aldrig märkt någon skillnad på olika mappar/slip-on.

Jo förresten, den första standardmappen till Daytonan våren -06 var kanske inte den bästa.
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Håll koll på slacket i gaswiren och kedjan är det som gäller på 675:eek:r.
Gaswiren kändes som den töjde sig en meter det första året.
Har aldrig märkt någon skillnad på olika mappar/slip-on.

Jo förresten, den första standardmappen till Daytonan våren -06 var kanske inte den bästa.

Tack, ska definitivt testa.
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
En fråga till er alla som haf fått sin hoj, Är det nån annan som har haft problem med kylarvätskan på sin hoj? problemet jag har är att den trycker ur kylarvätska ur en liten slang som hänger rakt ner bakom stödet. det finns 3 slangar där, 2 som hänger ner ihop lite längre bak, och en som är en bit framför och fungerar som nån slags dumpslang som ska trycka ut överflödig vätska. det är den slangen som skjuter ut glykol trots att nivån ligger mellan max och min.
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
,,,det är den slangen som skjuter ut glykol trots att nivån ligger mellan max och min.

Är det nivån när den är kall?
Är det mycket den trycker ut?
Hur länge har det varit så?

Inget känt problem vad jag vet iaf, säkert ingen fara på taket.
Kan ju vara någon luftficka i systemet, bubblar bort efter ett tag.
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Är det nivån när den är kall?
Är det mycket den trycker ut?
Hur länge har det varit så?

Inget känt problem vad jag vet iaf, säkert ingen fara på taket.
Kan ju vara någon luftficka i systemet, bubblar bort efter ett tag.

Ja, det är nivån kall. och problemet har varit sen den var ny(har gått 160 mil nu).
Den trycker ut rätt mycket om man har helt full nivå på den... på några mil kan den ha tryckt ut 1 deciliter!!!:näsblod
Men sen när nivån har sjunkit till mellan max och min så tömmer den inte så mycket, lite smådroppar då och då...man kan se på bellypanen när man har varit ute och stannar att den är blöt, det kan ligga lite droppar där.

Jag har haft cykeln 2 gånger å johans mc och dom säger att det inte finns nåt fel på cykeln såvitt dom kan se, dom menar på att alla cyklar är individuella och att jag ska köra med nivån under min så slutar det säkert att droppa:confused:
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Ja, det är nivån kall. och problemet har varit sen den var ny(har gått 160 mil nu).
Den trycker ut rätt mycket om man har helt full nivå på den... på några mil kan den ha tryckt ut 1 deciliter!!!:näsblod
Men sen när nivån har sjunkit till mellan max och min så tömmer den inte så mycket, lite smådroppar då och då...man kan se på bellypanen när man har varit ute och stannar att den är blöt, det kan ligga lite droppar där.

Jag har haft cykeln 2 gånger å johans mc och dom säger att det inte finns nåt fel på cykeln såvitt dom kan se, dom menar på att alla cyklar är individuella och att jag ska köra med nivån under min så slutar det säkert att droppa:confused:

I mina öron låter det skumt, har själv inte märkt något glykolspill alls på min. Behöver inte vara något alvarligt att köra på under min-nivå i behållaren, bara tempen är ok, men jag tycker inte det ska behöva va så på en splirrans hoj.
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Nej det är precis vad jag tycker... det ska inte behöva vara så på en ny hoj.
tempen håller sig på 5 staplar, går upp till 6 om man kör lugnt i stan så det är ok med värmen i den. men vad är det som säger att det kommer att sluta trycka ut glykol bara för att jag kör med för lite vätska i behållaren?

Jag tycker att det är lite oroväckande att behöva köra med det problemet då jag gillar att gasa rätt friskt och har planer att köra bana några gånger i år.

det känns lite osäkert att ligga med knäet i backen när man inte kan vara säker på om man har glykol på bakdäcket eller inte.

Jag tycker att alla som har köpt en street triple borde kolla upp det här lite då och då så att ni inte kör iväg och har blött bakdäck lite hög fart och en kurva framför er... kan sluta i katastrof.
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Nej det är precis vad jag tycker... det ska inte behöva vara så på en ny hoj.
tempen håller sig på 5 staplar, går upp till 6 om man kör lugnt i stan så det är ok med värmen i den. men vad är det som säger att det kommer att sluta trycka ut glykol bara för att jag kör med för lite vätska i behållaren?

Jag tycker att det är lite oroväckande att behöva köra med det problemet då jag gillar att gasa rätt friskt och har planer att köra bana några gånger i år.

det känns lite osäkert att ligga med knäet i backen när man inte kan vara säker på om man har glykol på bakdäcket eller inte.

Jag tycker att alla som har köpt en street triple borde kolla upp det här lite då och då så att ni inte kör iväg och har blött bakdäck lite hög fart och en kurva framför er... kan sluta i katastrof.


Har nu piskat min 175 hårda mil. Har inte sett att den läckt nått eller att det sjunkit nått i kylaren, den har heller inte dragit nån olja efter första servicen.
Låter lite som om det är nått som inte är som det ska på din. visst lite kanske den kan slå ur sig en het sommardag men så som du säger ska det ju inte vara.
 

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Täby
Hoj
2008 Triumph Street Triple
Nej det är precis vad jag tycker... det ska inte behöva vara så på en ny hoj.
tempen håller sig på 5 staplar, går upp till 6 om man kör lugnt i stan så det är ok med värmen i den. men vad är det som säger att det kommer att sluta trycka ut glykol bara för att jag kör med för lite vätska i behållaren?

Jag tycker att det är lite oroväckande att behöva köra med det problemet då jag gillar att gasa rätt friskt och har planer att köra bana några gånger i år.

det känns lite osäkert att ligga med knäet i backen när man inte kan vara säker på om man har glykol på bakdäcket eller inte.

Jag tycker att alla som har köpt en street triple borde kolla upp det här lite då och då så att ni inte kör iväg och har blött bakdäck lite hög fart och en kurva framför er... kan sluta i katastrof.

Samma här, har nu kört 350 mil med min och inte fyllt på nån vätska. Varken oljor eller kylarvatten.. . Sett nån liten droppe nån gång men inte mer! Du ska nog pressa din åf lite hårdare.. .:huvet
 
Last edited:

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Jag vet inte vad man ska göra för att pressa åf mer... jag har försökt och sagt att jag tycker det är förjävligt att den droppar, men dom säger ju bara att det inte finns nåt fel på cykeln.. (dom har kollat allt)och att jag ska köra med nivån väldigt låg, jag är så grymt irriterad.:gnissla :gnissla

Igår var jag ut på en 15 mil lång tur i ganska högt tempo och kollade nivån idag, den ligger kall på strax över min, 1mm eller så och lik förbannat så är det en jävla 5 krona med glykol i bellypanen!!!!:mad: :mad:

Men åf säger att bara det finns lite glykol i behållaren så går det bra att köra..
Vad är då vitsen med en max och min gräns kan man ju fråga sig??:va
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Efter att ha lekt ganska mycke på bakhjulet och lyckats slå igenom framdämparna 2 ggr undrar jag om det finns andra utbytes fjädrar till gaffeln direkt från triumph. eller måste man köpa nått från nån utländsk firma ?. Tänkte fråga på firman nästa gång jag är där men frågar er först iom att ni vet så mycke =).
Den är ju rätt så mjuk fram, bak är helt ok tycker jag men fram är den alldeles för mjuk.
Går ju iof kanske att kasta i en annan gaffelolja men vet inte riktigt,
Vad tycker ni ?
:tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top