Triumph Street Triple-tråden

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
naked 675
håller med dig Fragger.

Det finns en hel del snack om det på triumph675.net vet jag men jag har lite svårt att hänga med dom engelska facktermerna om fjädring, och då tycker jag att jag är jäkligt bra på engelska i vanliga fall. hursomhelst så verkar det finnas firmor som byter fjädrar och liknande. finns det några special firmor för det i sverige... ja förutom öhlins då kanske ;)
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Efter att ha lekt ganska mycke på bakhjulet och lyckats slå igenom framdämparna 2 ggr undrar jag om det finns andra utbytes fjädrar till gaffeln direkt från triumph. eller måste man köpa nått från nån utländsk firma ?. Tänkte fråga på firman nästa gång jag är där men frågar er först iom att ni vet så mycke =).
Den är ju rätt så mjuk fram, bak är helt ok tycker jag men fram är den alldeles för mjuk.
Går ju iof kanske att kasta i en annan gaffelolja men vet inte riktigt,
Vad tycker ni ?
:tummenupp

Du får helt enkelt sluta sätta ner den på 2 hjul :hihi :hihi
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Någon här på forumet som har en svart st3 som står på parkeringen vid Östervägen/bollgatan i solna ? :) Den såg lite lessen ut idag när den stog ute i regnet :gnissla
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Jag vet inte vad man ska göra för att pressa åf mer... jag har försökt och sagt att jag tycker det är förjävligt att den droppar, men dom säger ju bara att det inte finns nåt fel på cykeln.. (dom har kollat allt)och att jag ska köra med nivån väldigt låg, jag är så grymt irriterad.:gnissla :gnissla

Igår var jag ut på en 15 mil lång tur i ganska högt tempo och kollade nivån idag, den ligger kall på strax över min, 1mm eller så och lik förbannat så är det en jävla 5 krona med glykol i bellypanen!!!!:mad: :mad:

Men åf säger att bara det finns lite glykol i behållaren så går det bra att köra..
Vad är då vitsen med en max och min gräns kan man ju fråga sig??:va

Nu när jag kikat närmare på nivån så ligger min rätt lågt också, precis vid min markeringen....

Efter att ha lekt ganska mycke på bakhjulet och lyckats slå igenom framdämparna 2 ggr undrar jag om det finns andra utbytes fjädrar till gaffeln direkt från triumph. eller måste man köpa nått från nån utländsk firma ?. Tänkte fråga på firman nästa gång jag är där men frågar er först iom att ni vet så mycke =).
Den är ju rätt så mjuk fram, bak är helt ok tycker jag men fram är den alldeles för mjuk.
Går ju iof kanske att kasta i en annan gaffelolja men vet inte riktigt,
Vad tycker ni ?
:tummenupp

Är själv ingen slangåkare av rang men visst går det att bottna de flesta gafflar om släpper ner den för hårt. Hade jag varit du hade jag anpassat motståndet till din vikt o åkstil med två hjul i backen o varit lite försiktigare när du sätter ner den. Kan bli rätt intressant att köra på två hjul o du styvar upp den för mycket annars.....
 
Last edited:

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Nu när jag kikat närmare på nivån så ligger min rätt lågt också, precis vid min markeringen....



Är själv ingen slangåkare av rang men visst går det att bottna de flesta gafflar om släpper ner den för hårt. Hade jag varit du hade jag anpassat motståndet till din vikt o åkstil med två hjul i backen o varit lite försiktigare när du sätter ner den. Kan bli rätt intressant att köra på två hjul o du styvar upp den för mycket annars.....

Har åkt väldigt mycke bakhjul förr osv.. gaffeln är jäkligt mjuk.. även när man kör sportigt o bromsar hårt bottnar den ju nästan..Hänt 2-3 ggr att den slagit igenom när jag tagit ner den av en jäkla massa åkning.. är ju en riktig lekmaskin annars .. svårt o åka på 2 hjul med den. går ju busa upp den jäkligt lätt. Får se hur jag gör.. annars blir det väl att sälja den o köpa nått annat istället.
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Igår testade jag en Street triple och blev riktigt sugen på en. Men leverans tiderna är ju helt värdelösa. Om jag beställer en nu så får jag den troligen i aug/sep. :gnissla

\Masonit
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Igår testade jag en Street triple och blev riktigt sugen på en. Men leverans tiderna är ju helt värdelösa. Om jag beställer en nu så får jag den troligen i aug/sep. :gnissla

\Masonit

Så är det tyvärr med en så pass attraktiv hoj, alla återförsäljare runt om i världen har samma problem med långa leverans tider :rolleyes:

tur man själv fick sin vid första skeppningen till sverige :yoparty :yoparty :yoparty
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Hepp!!! Den fick snällt stå i regnet i helgen och självrengöra från allt pollen. :)

I dessa tider då man ska vara så förbannat miljövänlig får man väl snart inte ens låta den stå ute sådär ifall det rinner av nån olja när det regnar :p

Ska fixa ett kapell till min båge så får man se om den får stå ifred i sommar.. orkar inte krångla den in o ut ur garaget hela tiden.
 

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Bollstabruk
Hoj
ingen :(
"+15-35 additional HP" hAHAHa ye right

ser ut att ha exakt samma uppbyggnad och komponenter som KCR dieselchippen till bilar.

Grejjer för ~150kr som säljs för 3000. KCR chippet ställer endast upp trycket på spridarna.


Vet ej ifall den här infon hjälpte något :va
 

MrCrowley

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000F
I dessa tider då man ska vara så förbannat miljövänlig får man väl snart inte ens låta den stå ute sådär ifall det rinner av nån olja när det regnar :p

Ska fixa ett kapell till min båge så får man se om den får stå ifred i sommar.. orkar inte krångla den in o ut ur garaget hela tiden.

Så du krånglar med ett kapell istället? :p Själv har man inte mycket möjligheter till garage, feta lås runt stolpar gäller. Iofs är ju kapell självklart ingen dum ide, om man vill skona hojen från solljuset. Vax & läderrengöring i all ära, men med solstrålar kommer alltid slitage. :)
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Så du krånglar med ett kapell istället? :p Själv har man inte mycket möjligheter till garage, feta lås runt stolpar gäller. Iofs är ju kapell självklart ingen dum ide, om man vill skona hojen från solljuset. Vax & läderrengöring i all ära, men med solstrålar kommer alltid slitage. :)

Kapell e även rätt bra om man inte vill skylta med sin nya fina St3:a :D
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Så du krånglar med ett kapell istället? :p Själv har man inte mycket möjligheter till garage, feta lås runt stolpar gäller. Iofs är ju kapell självklart ingen dum ide, om man vill skona hojen från solljuset. Vax & läderrengöring i all ära, men med solstrålar kommer alltid slitage. :)

Har inget kapell än men blir nog att köpa det.. förbannat rädd att den ska bli stulen om den står ute bara. Men kanske lika bra o skona den lite i alla fall =)
 

MrCrowley

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000F
Har inget kapell än men blir nog att köpa det.. förbannat rädd att den ska bli stulen om den står ute bara. Men kanske lika bra o skona den lite i alla fall =)

Frågar du mig så blir nog folk ännu nyfiknare på vad för fint du gömmer under kapellen. :) Däremot håller jag med om att det egentligen är vettigt att köra med det, då slipper man ju tvätta hojen var och varannan dag.
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Håll koll på slacket i gaswiren och kedjan är det som gäller på 675:eek:r.
Gaswiren kändes som den töjde sig en meter det första året.
Har aldrig märkt någon skillnad på olika mappar/slip-on.

Har nu kört ett tag med justerat slack o jag upplever den klart mindre ryckig.
Nu kan det iof bero på att jag har 200+ mil på mätaren o att det är något kallare ut än när jag tyckte den var som "ryckigast".

Är det någon här som har hittat något snyggt att byta ut orginal "rad cowl" ( den klumpiga plast skyddet på sidorna av kylaren)?
Det finns ett orginal tillbehör men Sp3:ans är grymt mycket snyggare. Det verkar dock inte passa, hålen sitter med olika avstånd.....
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top