Triumph Street Triple-tråden

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Jag servade min hos MC-Experten på Norra stationsgatan senast. Oerhört nöjd med såväl arbete som bemötande och pris, så jag lämnar förmodligen in den där i fortsättningen också.

Jag har bara läst positiva saker om dem och de kommer få göra min nästa service.

Vart servar ni från Sthlm? Fick tillbaka min efter första servicen med 0,35bar för lågt tryck i framdäck, kylarvätska under min-markering och 42mm kedjeslack... man blir ju bara så jävla trött. Samtliga punkter checkade i protokollet givetvis.

Hojcenter har klantat sig med varje service och varje tillbehör de monterat åt mig.

Jag hade också ~40 mm kedjeslack efter service. Bakhjulet pekade snett och låsmuttrarna för inställningen av bakhjulet var åtdragna med fingerkraft (manualen säger 27 nm).

Kylarvätskan var också under min. När jag ringde dem om det så fick jag svaret att det är "normalt".

När de monterade QS drog de kablaget helt annorlunda än instruktionerna och hade satt fast det med ett buntband som inte lämnat tillräckligt mycket fri kabel för att faktiskt växla. Efter två månader hade det nött igenom isoleringen. De hade dessutom struntat i justeringsmåtten i instruktionerna med följden att växelpedalen hamnade 9 mm längre ner, vilket i sin tur gjorde det knepigt att få ner foten under.

De monterade kort bromshandtag när jag stod och tittade på. Meken tappade en infettad del på marken (utomhus), plockade upp den och satte tillbaka den utan att ägna en tanke åt vad som kan ha fastnat.

Det finns mer, men jag tror ni förstår.
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Jag har använt Biltemas depåstöd ett år nu. Har inga klagomål, inte för de pengarna i alla fall. Bak, ska jag kanske tillägga. Hur man ska kunna lyfta fram vet jag inte.
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Jag har använt Biltemas depåstöd ett år nu. Har inga klagomål, inte för de pengarna i alla fall. Bak, ska jag kanske tillägga. Hur man ska kunna lyfta fram vet jag inte.

Tackar, du kör inte möjligtvis bobiner från tema? Om inte vilken dimension har bolinerna till triple? Har lite bråttom med att meka imorrn och det är bara Biltema som har öppet.
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Efter tips från illebror har jag slängt på Biltemas speglar.

Speglar.jpg

Lite oväntat så behövdes inget annat än ett par M6-brickor för att montera dem. Bara att plocka bort expandern som följer med, återanvända originalskruvarna, på med brickorna och skruva fast.

Jag valde en vinkel som låter mig vika speglarna framåt när det är trångt.

Framvikt.jpg

Återkommer med en rapport om eventuella vibrationer när jag gjort första provturen.
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag har bara läst positiva saker om dem och de kommer få göra min nästa service.



Hojcenter har klantat sig med varje service och varje tillbehör de monterat åt mig.

Jag hade också ~40 mm kedjeslack efter service. Bakhjulet pekade snett och låsmuttrarna för inställningen av bakhjulet var åtdragna med fingerkraft (manualen säger 27 nm).

Kylarvätskan var också under min. När jag ringde dem om det så fick jag svaret att det är "normalt".

När de monterade QS drog de kablaget helt annorlunda än instruktionerna och hade satt fast det med ett buntband som inte lämnat tillräckligt mycket fri kabel för att faktiskt växla. Efter två månader hade det nött igenom isoleringen. De hade dessutom struntat i justeringsmåtten i instruktionerna med följden att växelpedalen hamnade 9 mm längre ner, vilket i sin tur gjorde det knepigt att få ner foten under.

De monterade kort bromshandtag när jag stod och tittade på. Meken tappade en infettad del på marken (utomhus), plockade upp den och satte tillbaka den utan att ägna en tanke åt vad som kan ha fastnat.

Det finns mer, men jag tror ni förstår.
Men det är bara Hojcenter som är auktoriserade i Stockholm va?
Trött man blir, jag servade min där förra veckan och jag kan knappt fylla i olja själv så jag kan definitivt inte kolla att servicen är riktigt gjord. :(
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
När jag ändå var där och rev så försökte jag rensa upp en annan soppa som Hojcenter lämnat efter sig. När de monterade värmehandtagen så lämnade de alldeles för mycket kabel på gassidan.

Skatbo.jpg

Lyckades inte göra mycket åt det. Kommer väl bli tvungen att plocka isär hela skiten.

Problemet är att sladdarna inte vill stanna inne i handtaget. Eftersom det måste finnas en glipa där så försöker de leta sig ut. I bästa fall kommer det förr eller senare nöta hål på isoleringen, i värsta fall kommer jag få gashäng när kablarna korvar ihop sig i glipan.

Från installationsinstruktionerna:
Carefully pull the cable back through the hole in the underside of the handlebar until the loop of the cables is just inside the end of the grip, as shown below.
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Men det är bara Hojcenter som är auktoriserade i Stockholm va?
Trött man blir, jag servade min där förra veckan och jag kan knappt fylla i olja själv så jag kan definitivt inte kolla att servicen är riktigt gjord. :(

Kolla det du kan, jag har samma bakgrund innan svärfar skolade mig i grundservice. Det var då vi hittade felen. Kontrollera slacket på kedjan, bromsvätska, olja och kylarvätska.
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Jag har Triumphs. Vilken dimension? Gänga (ingen aning), diameter, bredd, eller?

Armen på depåstödet slår inte i svingen när du hissar va? Misstänker att originalbobbiner sticker ut tillräckligt från svingen för att det ska hå bra att lyfta den, hade nöt skräp hemma men dom sticker ut för lite för Biltrmas depåstöd.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Tackar, du kör inte möjligtvis bobiner från tema? Om inte vilken dimension har bolinerna till triple? Har lite bråttom med att meka imorrn och det är bara Biltema som har öppet.

M6 har jag för mig (den minsta biltema har). Gäller från typ -09 och framåt, tidigare årsmodeller har en storlek större.
Kladda dit en skvätt loctite när du skruvar på dem, har tappat 2 st längs vägarna..
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Jag kan rapportera noll vibrationer i Biltemas speglar.

De är löjligt konvexa. Trots att speglarna bara är 8,5 cm i diameter ser man väldigt mycket och det är full sikt bakåt. Nackdelen är att en bil 100 meter bakom bara är en liten prick. Att avgöra om det är länsman är nog omöjligt.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Har plötsligt fått små stänk från nån vitaktig tunn vätska på motorblocket på vänster sida på min -09 STT. Inte alltid, bara ibland och det är inga större mängder. Ser ut att komma uppifrån men har ingen aning om vad det kan vara? Läckande kylarvätska?

Nån med erfarehet?
 

Sthlm:are

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
2013, Triumph Street triple R
Har sett samma på min från 2013. Har gissat på kylarvätska, men aldrig hittat källan...
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Åker inte Triumph, men kan bekräfta det ni tror om de vita stänken på motorn.
Kylar vätska är det med största sannolikhet. Räcker med att den svettas lite vid en anslutning för att det ska bli "väldigt" vitt.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Streeten har välkänt halvdåliga slangkopplingar. Hade inne min efter jag hittat en mindre pöl med kylarvätska under hojen strax efter jag köpt den. Verkstaden drog åt slangklämmorna lite, sen slutade den kissa på sig.
Kan inte säga om jag fick vita prickar efteråt, är inte putsb*g om man säger som så. :fyllisar
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Streeten har välkänt halvdåliga slangkopplingar. Hade inne min efter jag hittat en mindre pöl med kylarvätska under hojen strax efter jag köpt den. Verkstaden drog åt slangklämmorna lite, sen slutade den kissa på sig.
Kan inte säga om jag fick vita prickar efteråt, är inte putsb*g om man säger som så. :fyllisar

Hehehe....jag tror inte jag heller är putsgay men det ser ut som vitt spunk på det svarta blocket så folk undrar ju vilken typ av fetisch jag har..... :gnissla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top