Jag servade min hos MC-Experten på Norra stationsgatan senast. Oerhört nöjd med såväl arbete som bemötande och pris, så jag lämnar förmodligen in den där i fortsättningen också.
Jag har bara läst positiva saker om dem och de kommer få göra min nästa service.
Vart servar ni från Sthlm? Fick tillbaka min efter första servicen med 0,35bar för lågt tryck i framdäck, kylarvätska under min-markering och 42mm kedjeslack... man blir ju bara så jävla trött. Samtliga punkter checkade i protokollet givetvis.
Hojcenter har klantat sig med varje service och varje tillbehör de monterat åt mig.
Jag hade också ~40 mm kedjeslack efter service. Bakhjulet pekade snett och låsmuttrarna för inställningen av bakhjulet var åtdragna med fingerkraft (manualen säger 27 nm).
Kylarvätskan var också under min. När jag ringde dem om det så fick jag svaret att det är "normalt".
När de monterade QS drog de kablaget helt annorlunda än instruktionerna och hade satt fast det med ett buntband som inte lämnat tillräckligt mycket fri kabel för att faktiskt växla. Efter två månader hade det nött igenom isoleringen. De hade dessutom struntat i justeringsmåtten i instruktionerna med följden att växelpedalen hamnade 9 mm längre ner, vilket i sin tur gjorde det knepigt att få ner foten under.
De monterade kort bromshandtag när jag stod och tittade på. Meken tappade en infettad del på marken (utomhus), plockade upp den och satte tillbaka den utan att ägna en tanke åt vad som kan ha fastnat.
Det finns mer, men jag tror ni förstår.