thruxtonerich
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 16 Aug 2006
- Hoj
- Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag kör också med Arrow slip on.
...........................................................................Hej!
Fick stor intresse för precis modellen Street Triple Rx när jag såg den hos en MC försäljare nyss. Så Rx ägare, är det en hoj ni skulle starkt rekommendera? Plussar och minusar? Har provkört Mt-09, Ducati Monster, KTM Superduke R, och Panigale 1199 (Ducatin mest för bara skojs skull). Från tidigare nämnda bara KTM:n kändes "rätt", MEN inköpspris plus pris på försäkringen är "lite grann" överbudget
Tackar för all input! Hadde även möjligheten att reservera en 2015 modell idag men tänkte avvakta och höra vad folk säger!
Finns också på biltema dör 1100 kr. Det får man mer än 3 st vanliga batteri för..
Tror jag tar det billigaste. Tack för hjälpen.
Plockar du säkringen till startmotorn går den att springa igång. Men det är inte lätt, det är mycket komp i de små cylindrarna och det är inte en tung hoj!
Jag sprang igång min förra året, utan att röra säkringen. Blev ett hårt träningspass. Efter många försök gick det på fyrans växel.
Jag sprang igång min förra året, utan att röra säkringen. Blev ett hårt träningspass. Efter många försök gick det på fyrans växel.
Jag lär behöva nytt batteri också, då jag lämnat mitt original i och oladdat för andra vintern i rad. Ska kolla hur det mår imorgon.
Jag hade en 2003 50cc Honda Zoomer som jag lät stå utomhus varje vinter i 10 år. Bytte aldrig batteri och den startade alltid varje vår utan att tveka.
Det var bättre förr!
Vad fick du betala för QS?Rx har ju quickshifter som standard och även flyscreen och bellypan. Den har också annan bakdel och säte.
Jag stod mellan en rx och vanlig, det som avgjorde de för mig var att jag ville ha plats under sadeln och svarta hjul.
Köpte en vanlig R och monterade sedan quickshifter vid första service, är kanon nöjd.
Bra försäkring hos svedea eller triumph märkesförsäkring också.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|