Triumph Street Triple-tråden

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Vad fick du betala för QS?

Kolla in denna med. Betydligt bättre pris. Har sett flera skriva bra om den på streettriple gruppen på facebook. http://www.shiftdynamics.com.au/sto..._Quickshifter _675cc_&_660cc_(2009-2016).html

Shift dynamic har jag också hört om ett par gånger, det enda är väl gällande garanti om du blåser växellådan (dock om du har en -13 som mig så gick den ut i somras så det kvittar).

Jag har Triumph original och kan bara tala gott om den, aldrig strulat och den bästa investeringen jag gjort, ser inte hur jag skulle vilja köra utan i framtiden.
 

dml

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2011 Street triple R
Tips på var man kan köpa bromsbelägg önskas, behöver både fram/bak. ST3R -11.
 

dampy

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
-15, Triumph Street triple Rx
Någon som dragit fram usb till styret. Finns det något bra ställe att dra sladden där det inte blir för varmt och där jag slipper skruva av tanken?
 

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
Någon som dragit fram usb till styret. Finns det något bra ställe att dra sladden där det inte blir för varmt och där jag slipper skruva av tanken?

Lyft tanken 10cm ungefär då kan du lätt dra förbi luftburken och ut via nått av de två plastskydden vid styrhuvudet
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Då har hojen passerat 100mil!
Alla som funderar på quickshifter så kan jag varmt rekomendera den! Sjukt skoj att använda vid hård körning!
Har också beställt ett nytt framdrev 15T för att få lite bättre acceleration och busfaktorn som de tidigare modellerna hade, någon mer som provat detta?


2016-04-11 18.35.31.jpg
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Då har hojen passerat 100mil!
Alla som funderar på quickshifter så kan jag varmt rekomendera den! Sjukt skoj att använda vid hård körning!
Har också beställt ett nytt framdrev 15T för att få lite bättre acceleration och busfaktorn som de tidigare modellerna hade, någon mer som provat detta?


View attachment 429426

Bara ett Arrowsystem kvar då så är du i hamn, QS + ljudet från den är wunderbar under load :tummenupp
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Jag tycker faktiskt hojen låter riktigt bra original så tror ej de blir något system. Nån bandag blir det nog också och kraven på ljud är ju minst sagt hårda...:(

Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Jag tycker faktiskt hojen låter riktigt bra original så tror ej de blir något system. Nån bandag blir det nog också och kraven på ljud är ju minst sagt hårda...:(

Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk

Går utmärkt med DB-killern i Arrow originaltillbehöret, själv testat både på Sviestad och Kinnekulle :yoparty
 

Benny busee

Nu har jag knäskrapat.
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Westside
Hoj
Yamaha r6 2000
På Tisdag hämtar jag min nya rx 2016. :krama Så gött att den har kommit... Är inkörningen 100 mil eller hur är det med det?
 

iRunfast

Medlem
Gick med
20 Nov 2014
Ort
Sollentuna
Hoj
Daytona 675 -10
Vad har ni för erfarenhet av "billiga" depåstöd från Biltema, XLMOTO etc. Ska bara ha för att smörja kedjan, inget annat.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Jag köpte ett 399-kronorsstöd från XLmoto för ungefär ett år sedan och man får väl vad man betalar för. Det kom i delar som inte passade helt och hållet pga gjutskägg så jag fick slipa lite för att kunna skruva ihop det.

Sen dess har jag inte haft några som helst problem med det. Använder det för att smörja kedjan samt för vinterförvaring av hojen och det har funkat utan anmärkning. Nu verkar det dock som att just den modellen har utgått så deras befintliga 399-kronorsstöd kanske har lite bättre passform.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Biltemas depåstöd är kanon, använt det i många år.
Stabilt och gjutet i ett stycke :)

Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top