Triumph Street Triple-tråden

Tingan8

Ny medlem
Gick med
17 May 2016
Ort
Gothenburg
Hoj
2010 Triumph Street Triple R
Hej på er!! :yoparty
Ny här på både mc och forumet :arsele Håller på med kortet och kikar efter hoj. :) Har fastnat helt för Street Triple, fick testa en kollegas igår och den har ju allt jag behöver.
Jag har inte för mycket pengar utan tittar på årsmodell 2010-ish, alltså förra modellen. Har ni några tips på vad man ska kolla upp? Är det värt att lägga till 30k för att köpa en 2013? Tycker dock att förra modellen är snyggare med sina runda lysen :kär :fakta
 
Last edited:

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Med 2013- får du ABS och lite annat smått och gott, men samtidigt så får du de småfula lysena (även om jag börjar tycka mer och mer om dem sen sambon köpte en -15 :7peta) så det beror lite på vad du värdesätter.

Om du ska köpa en äldre med snygglysena så kan det vara bra att kolla om laddregulatorn är bytt. Vanligt fel som visar sig i att den inte laddar batteriet, om man har tur. Jag fick min bytt gratis i samband med service förra året då det varit en recall på dem, kostade bara en femhundring i arbete då han ändå var under tanken och pillade, men möjligt att det blir dyrare om man lämnar in den enbart för detta.
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Hej - Jag hade en 2014 Street R, sålde den tyvärr då familjen började gapa om husbil men det är ju tyvärr inte lösbart... smart att komma på i efterhand... :va
Hur som - jag valde då att köpa en billigare hoj för att ändå ha något att köra när tillfälle ges.
Jag köpte nu en 2010 Street R och den känns lite hetsigare/mer direkt i lägre farter men det beror nog på annan utväxling kombinerat med mappning/öppna filter etc...
Oavsett modell så är det fantastiskt lätthanterliga och roliga maskiner.
ABS är ju en positiv säkerhetsaspekt annars vill jag likställa dem.
Good Luck!
..........................................................................

Hej på er!! :yoparty
Ny här på både mc och forumet :arsele Håller på med kortet och kikar efter hoj. :) Har fastnat helt för Street Triple, fick testa en kollegas igår och den har ju allt jag behöver.
Jag har inte för mycket pengar utan tittar på årsmodell 2010-ish, alltså förra modellen. Har ni några tips på vad man ska kolla upp? Är det värt att lägga till 30k för att köpa en 2013? Tycker dock att förra modellen är snyggare med sina runda lysen :kär :fakta
 

Tingan8

Ny medlem
Gick med
17 May 2016
Ort
Gothenburg
Hoj
2010 Triumph Street Triple R
Hej - Jag hade en 2014 Street R, sålde den tyvärr då familjen började gapa om husbil men det är ju tyvärr inte lösbart... smart att komma på i efterhand... :va
Hur som - jag valde då att köpa en billigare hoj för att ändå ha något att köra när tillfälle ges.
Jag köpte nu en 2010 Street R och den känns lite hetsigare/mer direkt i lägre farter men det beror nog på annan utväxling kombinerat med mappning/öppna filter etc...
Oavsett modell så är det fantastiskt lätthanterliga och roliga maskiner.
ABS är ju en positiv säkerhetsaspekt annars vill jag likställa dem.
Good Luck!
..........................................................................

Jag ringde Triumph märkesförsäkring och kollade försäkring. En 2010 kostar 8700:- hel och en 2015 kostar 15900 :-, underligt att det är sådan skillnad. Den nya har ju även ABS.

Får vara snabb på blocket, de verkar ju gå på samma dag.. Tråden här förklarar ju varför:lol
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Jag betalar 3.700kr helförsäkring/helår via Svedea på min 2010'a, var i princip samma för den av års 2014 jag hade. Ibland är det en fördel att vara 40+... :D
...........................................................................................

Jag ringde Triumph märkesförsäkring och kollade försäkring. En 2010 kostar 8700:- hel och en 2015 kostar 15900 :-, underligt att det är sådan skillnad. Den nya har ju även ABS.

Får vara snabb på blocket, de verkar ju gå på samma dag.. Tråden här förklarar ju varför:lol
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag betalar 2762 kr helår, helförsäkring på Triumph märkesförsäkring. Är +60 och bor "på landet". Årsmodell 2010.
 
Last edited:

iRunfast

Medlem
Gick med
20 Nov 2014
Ort
Sollentuna
Hoj
Daytona 675 -10
Bor i zon 1 i Stockholm, lgh med flerbilsgarage, så jag är väldigt nöjd.

Skickat från en Android, ingen jävla iPhone.
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
~3500 hel/hel får jag ge för min 09:a R, 30 år och bor i Stockholmsförort. Men jag märkte att de genomförde en höjning den 1/5 för kollar jag nu så är det ~4500 istället, så det blir väl att slanta upp lite till nästa år om man har den kvar. Småsugen på att byta till nya Thruxton R efter att ha tagit en sån på en tur. :gnissla
 

iRunfast

Medlem
Gick med
20 Nov 2014
Ort
Sollentuna
Hoj
Daytona 675 -10
Ja det ligger i dom trakterna. 3-5k om man bor i 08. Varierar såklart med hur och var man bor.
Sneglar åt en Speed Triple.

Skickat från en Android, ingen jävla iPhone.
 

Tingan8

Ny medlem
Gick med
17 May 2016
Ort
Gothenburg
Hoj
2010 Triumph Street Triple R
Jag fyller ju 28 i sommar så jag får nog ha det tufft i två år :smasha 30 verkar ju magiska gränsen
 

Tingan8

Ny medlem
Gick med
17 May 2016
Ort
Gothenburg
Hoj
2010 Triumph Street Triple R
~3500 hel/hel får jag ge för min 09:a R, 30 år och bor i Stockholmsförort. Men jag märkte att de genomförde en höjning den 1/5 för kollar jag nu så är det ~4500 istället, så det blir väl att slanta upp lite till nästa år om man har den kvar. Småsugen på att byta till nya Thruxton R efter att ha tagit en sån på en tur. :gnissla

PM:a gärna om du vill sälja! :)
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Jo, det där med 30 verkar vara en bra grej ur försäkringssynpunkt. Min droppade från ~5200 till ~3500 i samband med det, men som tur är så räknas ju året man fyller 30 så du får billigare från januari trots att du kanske fyller i december. Alltid nåt.

Har inte bestämt mig för hur jag ska göra än men jag har filat på en annons som jag kan PM:a ikväll eller imorrn när jag kommer åt grejorna. :)
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Betalar 6700kr hel/helår hos svedea.
26år och bor strax utanför Helsingborg i zon 2.

Välj en hoj med Abs om du har möjlighet och råd. Det är guld värt!
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top