Hej på er, har några jag tankar jag skulle vilja ventilera i tråden.
Street Trean väcker ett habegär hos mig som väldigt få cyklar gjort genom åren, jag kan inte riktigt peka på vad det är som gör det men så är det. Speed trean känner jag inget för, absolut noll. Ologiskt?
Nåväl, jag har kollat mycket youtube, läst mycket artiklar osv om den och konsensus att det är en bra maskin verkar vara en allmän uppfattning. Men det är alltid mer intressant att få höra vad människor som lever med den tycker.
Jag kör en del bana och har bara kört sportmaskiner på senare år, på en bandag med fyra grupper brukar jag höra väl hemma i den 'näst snabbaste'. Ni som kör bana med era, känner ni er begränsade på något sätt? Kör en Ducati 748 nu som är kanon på alla sätt (förutom klen motor) på bana. Problemet med 748an är att den är så obekväm att jag helt enkelt inte kör på gatan mer än till/från banan. Och jag vill få tillbaka glädjen i att bara ta en tur på trevliga vägar en fin dag, en tillgängligare maskin än 748an helt enkelt. Är street trean en tillgänglig maskin? Luddig fråga kanske...
Jag är svag för Ducati ska erkännas, dom har i regel mer karaktär än andra och jag kommer sakna den om jag säljer den, det är jag rätt säker på. Har trean tillräckligt med karaktär att man tittar en extra gång över axeln när man parkerat den? Att man blir lite gladare när man kommer ut till den på parkeringen än om det hade stått en Kawa z800 eller liknande?
Ska försöka få till skott en provkörning vad det lider för att reda ut några frågetecken i alla fall. Ber om ursäkt om mina frågor redan är utredda i tråden, om så är fallet uppskattas till den/de inläggen.
//Anton