Triumph Street Triple-tråden

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Får bli en beställning på detta :tummenupp

Hämtade ett par dubbla arrow triumph original slip-on. Läst så många olika kommentarer kring mappning. Vad rekommenderar ni? ska jag iväg till triumph och få den mappad med arrow mjukvara, eller är det onödigt enligt er?

Jag skulle nog säga att det är värt att köra in den mappen, den finns ju av en anledning. Möjligt att det går att göra på egen hand via TuneECU men det är inte något jag har testat då min redan hade mappen vid köp.
 

aydeen

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Street Triple 675 - 07
Jag skulle nog säga att det är värt att köra in den mappen, den finns ju av en anledning. Möjligt att det går att göra på egen hand via TuneECU men det är inte något jag har testat då min redan hade mappen vid köp.

En vän till mig har möjligheten att göra detta. Frågan är vilken mjukvara det är jag skall ha.
Står endast "arrow full system". Finns ju två olika varianter, ett med dubbla slipon och ett helsystem låg liggande system.

""20395Map.hex OEM md5checksum obsolete 675 Street Triple with Arrow full exhaust system Replaces the 20199""

:confused:
 

aydeen

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Street Triple 675 - 07
En vän till mig har möjligheten att göra detta. Frågan är vilken mjukvara det är jag skall ha.
Står endast "arrow full system". Finns ju två olika varianter, ett med dubbla slipon och ett helsystem låg liggande system.

""20395Map.hex OEM md5checksum obsolete 675 Street Triple with Arrow full exhaust system Replaces the 20199""

:confused:

Kan någon bekräfta att det är rätt mjukvara till dubbla arrow?

Upplever att hojen är väldigt ryckig, gasen är antingen på/av. Gasrullen har ett litet tomt läge, och när man ger minsta lilla gas så rycker den iväg med alldeles för mycket gas. Hur kan jag få bort detta? :confused:

Förövrigt måste jag säga att det är en fantastisk hoj, satan vad rolig den är till skillnad från min förra gsx-R 750... :D
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
En vän till mig har möjligheten att göra detta. Frågan är vilken mjukvara det är jag skall ha.
Står endast "arrow full system". Finns ju två olika varianter, ett med dubbla slipon och ett helsystem låg liggande system.

""20395Map.hex OEM md5checksum obsolete 675 Street Triple with Arrow full exhaust system Replaces the 20199""

:confused:

Du ska väl ha map OEM Tune 20261. Gasen kan du justera till inget spel alls, tar bort det mesta av ryckigheten.
 
Last edited:

iRunfast

Medlem
Gick med
20 Nov 2014
Ort
Sollentuna
Hoj
Daytona 675 -10
Vet ej vart jag ska posta detta riktigt. Moderator kan ju flytta?

Ska beställa lite rimstickers till min Striple R 14. Applicering av dessa kommer kräva att man tar bort bef. röd fälgtape. Någon som gett sig på detta? Går det ens att ta bort origtapen?
Någon med erfarenhet av detta?
 

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
Ryckigheten är inbyggd i hojen, jag körde lite med koppling vid stadskörning

Gjorde även en oavsiktlig powerslide på bara lite våt asfalt, trodde jag gasade lite
 

AndreasStam

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2012
Ort
Uppland väsby
Hoj
2007, Suzuki Gsxr 1000
Vet ej vart jag ska posta detta riktigt. Moderator kan ju flytta?

Ska beställa lite rimstickers till min Striple R 14. Applicering av dessa kommer kräva att man tar bort bef. röd fälgtape. Någon som gett sig på detta? Går det ens att ta bort origtapen?
Någon med erfarenhet av detta?

Jag tog bort det på min cbr och jag använde varmluftspistol. Kanske kan vara något att testa
 

aydeen

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Street Triple 675 - 07
Du ska väl ha map OEM Tune 20261. Gasen kan du justera till inget spel alls, tar bort det mesta av ryckigheten.

Ladda ner denna mappen igår, inkl adaption. Blev ingen skillnad. Möjligtvis lite svagare och mindre avgasknallar/muller.

Är det vanligt att dessa hojar är ryckiga? Som en el-motor.. Av / på. Riktigt frustrerande då jag kör i stan mestadels...

Beställt ett 15t (-1) framdrev för bättre botten drag och acc :banana
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Ladda ner denna mappen igår, inkl adaption. Blev ingen skillnad. Möjligtvis lite svagare och mindre avgasknallar/muller.

Är det vanligt att dessa hojar är ryckiga? Som en el-motor.. Av / på. Riktigt frustrerande då jag kör i stan mestadels...

Beställt ett 15t (-1) framdrev för bättre botten drag och acc :banana

Du kan justera spelet i gashandtaget till 0 spel då blir ryckigheten lite bättre/mindre..så gjorde jag på min hoj och jag är ganska nöjd nu men helt försvinner ryckningarna inte. Blir en vana efter ett tag som man inte märker mycket av. Finns lite tips på TRAT-forumet.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Med låga Arrow och passande tändkurva blev vår 2009 mindre ryckig än tidigare. Men mjuk är den inte utan det är tillvänjning som gäller som sagts.
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Kan någon bekräfta att det är rätt mjukvara till dubbla arrow?

Upplever att hojen är väldigt ryckig, gasen är antingen på/av. Gasrullen har ett litet tomt läge, och när man ger minsta lilla gas så rycker den iväg med alldeles för mycket gas. Hur kan jag få bort detta? :confused:

Förövrigt måste jag säga att det är en fantastisk hoj, satan vad rolig den är till skillnad från min förra gsx-R 750... :D

Du kan justera spelet i gashandtaget till 0 spel då blir ryckigheten lite bättre/mindre..så gjorde jag på min hoj och jag är ganska nöjd nu men helt försvinner ryckningarna inte. Blir en vana efter ett tag som man inte märker mycket av. Finns lite tips på TRAT-forumet.

Som erich skriver ovan.
Justera gashandtagets spel till 0 samt kolla kedjans slack då liiiite för mycket slack gör att den rycker. Ut o kolla o återkom gärna med resultat så jag vet om jag skall hyllas eller ställa mig i skamvrån:3freak
 

aydeen

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Street Triple 675 - 07
Som erich skriver ovan.
Justera gashandtagets spel till 0 samt kolla kedjans slack då liiiite för mycket slack gör att den rycker. Ut o kolla o återkom gärna med resultat så jag vet om jag skall hyllas eller ställa mig i skamvrån:3freak

Beställt Speed triple gasrulle efter rekommendation av Ballistic och nytt 15t drev fram. Återkommer efter att jag bytt / justerat dessa :fyllisar
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Börjar närma mig 2000- milaservice och behöver byta tändstift..nån som kör på NGK IRIDIUM IX CR9EIX?
Funkar bra??
 

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
Hur har era street triple fungerat?
Jag har en superduke som har kastat in handduken och funderar på en st -14.

Vad har det varit som gått snett?

Kort och gott skriv er less!
Tack!
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Hur har era street triple fungerat?
...
Vad har det varit som gått snett?
...
Har funkat bra och inget har gått snett.
Det enda jag gjort på min 09:a utöver service och slitdelar har varit byte av kamkjedjesträckare och en justering av insprutsparametrar då den gick lite orent.
På min årsmodell var det också en recall på laddregulatorn.
Hojen har nu rullat drygt 4500 mil.

Trots diverse provkörningar så har jag ännu inte hittat hojen jag tycker överträffar min Street, utom möjligen en nyare Street med ABS då.
 
Last edited:

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
Har haft en 10 - R och har nu en 14 - R

Är inne på 3:e säsongen och har inte haft några problem inte ens en misständning
 

oskiP

Medlem
Gick med
29 May 2015
Ort
Malmö
Hoj
2015, Triumph Street Triple Rx
Jag har en -15 rx. Andra säsongen den rullar nu utan några problem. Något annat vore ju illa på en ny hoj...
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Jag hade inga som helst problem med min '09 R under de 825 mil jag ägde den. Recall på laddregulatorn som Bansaie skrev ovan men annars var det bara att tanka och köra.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top