Triumph Street Triple-tråden

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Ja du behöver bobbiner som skruvas i.
Köp triumph original hos Lelles :)

Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk

Tack så mycket, googlade bobbiner och förstog mig på allt precis innan du skrev :( litet dilemma, 2 timmar tur & retur till Lelles, de stänger 18. Vianor som ska skifta däck stänger typ 16.30. Kanske ska trolla fram bultar, typ runt M8? Ingen aning om storlek. Fan att jag inte fixade något på biltema... trodde det bara var att lyfta :p Jag vill inte ha några bobbiner där konstant, skruvar ni ut/in era när de behövs eller ryker gängorna direkt?
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Se bara till att gängan är korrekt så du inte strippar något :).
Bultar funkar lika bra rent praktiskt men inte estetiskt :)

Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk
 

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Se bara till att gängan är korrekt så du inte strippar något :).
Bultar funkar lika bra rent praktiskt men inte estetiskt :)

Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk

Jag fick ordning på det. Rotade fram två bultar i okänd storlek, känns som M8. Däcket ska jag hämta innan 17 på Vianor så då kan jag köra i helgen sen! Hade inte varit roligt att behöva vänta tills tisdag :lol förövrigt så ser det kanske inte så fult ut som jag trodde med bobbiner men det återstår att se när jag väl åker förbi lelles och storhandlar :yoparty
 

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Jag köpte en Street triple r 2011 i höstas med ett arrow 3-1 lowboy. Måste ärligt säga att jag tycker att den låter lite tamt. Några tips för att få ett vassare ljud? Kan vara så att jag är lite bortskämd efter att ha kört cbr 1000 RR med ett hotbodies motgp slipon på.

Hade en motard innan med dubbla Leovince. Tror fan den låter högre än min trippel med Arrow slipon. Tycker att den låter "för lite". Jag försökte få ur insatsen ur pipan för ett tag sedan. Men jag gav upp efter att jag skruvat tillbaks pipan pga. att jag tappade ned torksen. Skruvfan är ju lite svetsad och vinkeln är värdelös :lol Vet inte vilken skillnad det blir med och utan men alltid kul att prova.
 

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Hej på er, har några jag tankar jag skulle vilja ventilera i tråden.
Street Trean väcker ett habegär hos mig som väldigt få cyklar gjort genom åren, jag kan inte riktigt peka på vad det är som gör det men så är det. Speed trean känner jag inget för, absolut noll. Ologiskt?
Nåväl, jag har kollat mycket youtube, läst mycket artiklar osv om den och konsensus att det är en bra maskin verkar vara en allmän uppfattning. Men det är alltid mer intressant att få höra vad människor som lever med den tycker.
Jag kör en del bana och har bara kört sportmaskiner på senare år, på en bandag med fyra grupper brukar jag höra väl hemma i den 'näst snabbaste'. Ni som kör bana med era, känner ni er begränsade på något sätt? Kör en Ducati 748 nu som är kanon på alla sätt (förutom klen motor) på bana. Problemet med 748an är att den är så obekväm att jag helt enkelt inte kör på gatan mer än till/från banan. Och jag vill få tillbaka glädjen i att bara ta en tur på trevliga vägar en fin dag, en tillgängligare maskin än 748an helt enkelt. Är street trean en tillgänglig maskin? Luddig fråga kanske...
Jag är svag för Ducati ska erkännas, dom har i regel mer karaktär än andra och jag kommer sakna den om jag säljer den, det är jag rätt säker på. Har trean tillräckligt med karaktär att man tittar en extra gång över axeln när man parkerat den? Att man blir lite gladare när man kommer ut till den på parkeringen än om det hade stått en Kawa z800 eller liknande?

Ska försöka få till skott en provkörning vad det lider för att reda ut några frågetecken i alla fall. Ber om ursäkt om mina frågor redan är utredda i tråden, om så är fallet uppskattas till den/de inläggen.

//Anton
 

iRunfast

Medlem
Gick med
20 Nov 2014
Ort
Sollentuna
Hoj
Daytona 675 -10
Älskar min, men saknar min Daytona. Inte riktigt samma men påminner mkt om den.

Drop a gear and dissappear!
 

oskiP

Medlem
Gick med
29 May 2015
Ort
Malmö
Hoj
2015, Triumph Street Triple Rx
Jag har också en str och älskar den mer och mer för varje dag och körning :krama

Jag har kört på bana med den några gånger och den gör inte bort sig på något vis. Det är vl i stort sett samma hoj som Daytonan fast med lite snälla körställning som även fungerar till vardags.
Nu ska jag väl erkänna att jag inte är den snabbaste föraren på banträffarna och har aldrig ägt en riktig sporthoj. Men för mig är triplen perfekt. Jag står verkligen inte och suktar efter någon annan sporthoj när jag kör bana...

Quickshifter ska du absolut ha! Så jäkla skoj att bara dunka i växlarna när man öser på :yoparty
 

iRunfast

Medlem
Gick med
20 Nov 2014
Ort
Sollentuna
Hoj
Daytona 675 -10
Striplen funkar bra på bana med. Bara kört Knix iofs men helt ok. Cykeln är väldigt allround. Gillar den verkligen.

Drop a gear and dissappear!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag har också en str och älskar den mer och mer för varje dag och körning :krama

Jag har kört på bana med den några gånger och den gör inte bort sig på något vis. Det är vl i stort sett samma hoj som Daytonan fast med lite snälla körställning som även fungerar till vardags.
Nu ska jag väl erkänna att jag inte är den snabbaste föraren på banträffarna och har aldrig ägt en riktig sporthoj. Men för mig är triplen perfekt. Jag står verkligen inte och suktar efter någon annan sporthoj när jag kör bana...

Quickshifter ska du absolut ha! Så jäkla skoj att bara dunka i växlarna när man öser på :yoparty

Striplen funkar bra på bana med. Bara kört Knix iofs men helt ok. Cykeln är väldigt allround. Gillar den verkligen.

Det är svårt att inte gilla den! :D
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Hej på er, har några jag tankar jag skulle vilja ventilera i tråden.
Street Trean väcker ett habegär hos mig som väldigt få cyklar gjort genom åren, jag kan inte riktigt peka på vad det är som gör det men så är det. Speed trean känner jag inget för, absolut noll. Ologiskt?
Nåväl, jag har kollat mycket youtube, läst mycket artiklar osv om den och konsensus att det är en bra maskin verkar vara en allmän uppfattning. Men det är alltid mer intressant att få höra vad människor som lever med den tycker.
Jag kör en del bana och har bara kört sportmaskiner på senare år, på en bandag med fyra grupper brukar jag höra väl hemma i den 'näst snabbaste'. Ni som kör bana med era, känner ni er begränsade på något sätt? Kör en Ducati 748 nu som är kanon på alla sätt (förutom klen motor) på bana. Problemet med 748an är att den är så obekväm att jag helt enkelt inte kör på gatan mer än till/från banan. Och jag vill få tillbaka glädjen i att bara ta en tur på trevliga vägar en fin dag, en tillgängligare maskin än 748an helt enkelt. Är street trean en tillgänglig maskin? Luddig fråga kanske...
Jag är svag för Ducati ska erkännas, dom har i regel mer karaktär än andra och jag kommer sakna den om jag säljer den, det är jag rätt säker på. Har trean tillräckligt med karaktär att man tittar en extra gång över axeln när man parkerat den? Att man blir lite gladare när man kommer ut till den på parkeringen än om det hade stått en Kawa z800 eller liknande?

Ska försöka få till skott en provkörning vad det lider för att reda ut några frågetecken i alla fall. Ber om ursäkt om mina frågor redan är utredda i tråden, om så är fallet uppskattas till den/de inläggen.

//Anton

Har haft en street triple r -13, sålde den till förmån mot en monster 1200 s.

Triumph fruktansvärd lättkörd mc, bra med pulver o inte så känslig för vilken vxl man ligger på. Chassit är så bra så det är väldigt lätt att åka fort på dessa.
Duckatti- herregud alla bara avgudar dig, brudar, killar, alla:3freak
Större mc, mycket mer power ut ur kurvorna men det känns som att jämföra äpplen o päron.

Det kändes som jag åkte fortare på str: en då chassit var så bra men det kanske är , tja..
Hur som helst streeten är väldigt bra men duckattin är mer jävla pondus över det hela:hihi
Jag är trots det ingen Rossi utan åker "normal takt" och detta är min personliga åsikt.
 

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Jag kör en del bana och har bara kört sportmaskiner på senare år, på en bandag med fyra grupper brukar jag höra väl hemma i den 'näst snabbaste'. Ni som kör bana med era, känner ni er begränsade på något sätt?
//Anton

Den funkar perfekt på bana! Inte hojen som sätter begränsningarna. Bifogar film från senaste bandagen där man tydligt ser att det är skit bakom spakarna som gör att tempot är lugnt och fint :tummenupp
Njut av ljudet :musik
 

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Tack för input grabs, uppskattas!
Som sagt, att det är en kompetent maskin råder det nog ingen tvekan. Jag har dock lite föreställningar om att den inte känns lika 'speciell' som en Ducce, trots att den är en bättre maskin. Jag får se till att provköra helt enkelt.

Den funkar perfekt på bana! Inte hojen som sätter begränsningarna. Bifogar film från senaste bandagen där man tydligt ser att det är skit bakom spakarna som gör att tempot är lugnt och fint :tummenupp
Njut av ljudet :musik

Ser trevligt ut, Anderstorp är riktigt grym. Ser riktigt behagligt ut med quickshift också, det verkar vara modellen.
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Hej på er, har några jag tankar jag skulle vilja ventilera i tråden...
... Ni som kör bana med era, känner ni er begränsade på något sätt? ...
Valde Street Triplen för att den funkar både på bana och gata.
Originalstyret är det enda som begränsar mig på bana, har bytt till clipon, se mitt inlägg 24/5.
 

aydeen

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Street Triple 675 - 07
Då var man ägare till en Street triple 675 2008, original skick! :D:D
Ska iväg och hämta mina Arrow slip-on strax :banana

Vad har ni för "detta måste du göra" tips? En Tidy-tail / fender eliminator är given. Har ni någon "gör det själv" tips eller måste jag köpa ett tidy-tail kit?

Alla tips / länkar mottages!

Tack!!
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Välkommen till klubben! :tummenupp
Själv är jag på väg härifrån så om någon är sugen på en -09 R är det bara att säga till.

Något som är rätt billigt och enligt mig en solklar uppgradering är att byta ut gasrullen mot Speed Triples dito, artnr T2040331. Det ger kortare gasväg och för mig försvann även glappet som fanns i gashandtaget. Kostade 149 spänn hos Triumph och man köper hela handtaget med rulle och gummigrepp, så det tar inte mer än ett par minuter att byta då det bara är att demontera det gamla och på med det nya.

Tidy kör jag med R&G och skulle väl säga att jag är nöjd, den tar inte mer plats än nödvändigt och fyller därmed sitt syfte. Möjligt att det går att såga lite i originalet för att korta ner den men då får man väl mecka en del med skyltbelysningen?
 

aydeen

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Street Triple 675 - 07
Välkommen till klubben! :tummenupp
Själv är jag på väg härifrån så om någon är sugen på en -09 R är det bara att säga till.

Något som är rätt billigt och enligt mig en solklar uppgradering är att byta ut gasrullen mot Speed Triples dito, artnr T2040331. Det ger kortare gasväg och för mig försvann även glappet som fanns i gashandtaget. Kostade 149 spänn hos Triumph och man köper hela handtaget med rulle och gummigrepp, så det tar inte mer än ett par minuter att byta då det bara är att demontera det gamla och på med det nya.

Tidy kör jag med R&G och skulle väl säga att jag är nöjd, den tar inte mer plats än nödvändigt och fyller därmed sitt syfte. Möjligt att det går att såga lite i originalet för att korta ner den men då får man väl mecka en del med skyltbelysningen?

Får bli en beställning på detta :tummenupp

Hämtade ett par dubbla arrow triumph original slip-on. Läst så många olika kommentarer kring mappning. Vad rekommenderar ni? ska jag iväg till triumph och få den mappad med arrow mjukvara, eller är det onödigt enligt er?
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top