Försöker göra mig klok på det här när det kommer till street triple 675 och utseende, prestanda och vikter!
http://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/triumph/street-triple-r/
street triple 675 R med dubbla pipor under sadeln (fram tills 2012?) hittar jag vikt på 167kg.
Den har en lång sadel för både förare och passagerare i ett.
street triple 675 R 2013-2016. underliggande system, hittar en vikt på 182kg
"Compared to the previous incarnation, the 2013 Triumph Street Triple R is lighter, smoother, more refined and has the handling and brakes a superbike would be proud of"
Så enl dem så är den lättare, men dom visar en vikt på som säger att den är 15kg tyngre. Är det så att den senare modellen är körklar vikt och den gamla är torrvikt, eller skiljer det 15kg på hojarna?
Sedan är det de här med säten. På många bilder har den som det ser ut ett säte, på andra hela vägen bak till baklyktan. Är det så att man bara sätter en plastbit över passagerar sätet eller är det två olika säten?
RX har dyatona där bak, den ser man klart o tydligt att den är delad så där är jag inte osäker.
Den jag vill ha skall ha abs och quickshifter, men jag vet inte vilken man ska välja ur en ekonomisk synpunkt. köpa en utan quickshiftern o slänga på själv, eller är det bättre o köpa en som kom med det från fabrik?