Old Badger
SportHojsentusiast
Min hoj är numera 2 år gammal och har ca 900 mil på mätaren. Enligt Underhållsschemat ska den då in på stor service vid 2 år/2000 mil, vilket som än kommer först.
Har inte tagit in några offerter än men hojen har knappt gått 100 mil sen förra servicen och nån garanti finns ju inte kvar än. Jag funderar på att skita i att skicka in den på ventilspelskontroll och hela baletten nu p.g.a. 2 år och ta det vid 2000 mil i stället, är jag dum i huvudet?
Jag har bara haft japanska hojar utan servicebok och nämnvärt andrahandsvärde i det förgångna och de klarade sig utmärkt med mina årliga byten av kroppsvätskor och filter. Nya tändstift vid inköpet och drivpaket vid behov. Är dessa brittiska maskiner av mindre stryktåligt material eller kan jag fortsätta egenserva och skicka de svåra/besvärliga grejerna till verkstad?
Har skaffat Dealer-tool så jag ska kunna resetta service-indikatorn, synka trottelspjäll och lufta ABS-systemet hemma i garaget. Det är när det ska börja lyftas kammar och shimsa ventiler som jag drar öronen åt mig.
Till saken hör att jag har 10 mil till närmsta verkstad och misstror alla yrkesmekaniker![]()
Fortsätt egenserva, du verkar ju ha koll!

Ventilspelet ändras inte när hojen står medans andra saker ska göras efter tid, inte mil.
Sedan kräver en äldre Triumph, innan Hinckley, kärlek och omvårdnad men varför misshandla ett fordon bara för att det går?