Ämnet har kanske inte benhård anknytning till st3 men man måste ju ha kläder på kroppen oxå...
Har haft lappen typ en kvart. Hämtar ut min st3 snart och tänkte fixa garderoben innan, men känner mig ganska kluven.
Jag kommer pendla till jobbet vilket innebär ca 2 mil per dag i stadstrafik + lite huvudled/motorväg. Kommer köra landsväg så ofta jag kan. Jag vill inte bränna mer än 8-10 papp på kläder + hjälm.
Funderade på en skyddsjacka och någon typ av kevlarbrallor i sommar, å sen fixa Gore Tex alt skinnjacka till hösten. Eller ska man köpa ett helt jävla roadracingställ och trösta sig med att man kan glida massa meter när man svettar sig uttorkad i sommar? Utöver det, vad ska jag ha för boots?
Tacksam för input!
Har kört hoj sedan jag var 16 år och allt ifrån 125cc till 1800cc. Helställ, skinnställ, jeans etc... Nu när jag köpte min ST så blev det byxa och jacka i Sympatex ifrån Triumph. Fick min hoj i oktober och körde nästan varje dag till jobbet, ca 4 t/r (fram till strax innan Påsken då vintern kom). Hel nöjd med valet. Nu under sommaren har jag tagit ut allt foder vilket är kalas enkelt. För längre turer sätter jag ihop byxa/jacka å då blir det nästan som helställ. Kan klart rekommendera Triumph's Sympatex produkter. Håller en torr och varm under vintern och förhållandevis sval med alla luftkanaler öppna (hey borde nästan få provis på eventuella köp eller....
Gällande boots har jag för det mesta kört med skinnstövlar som är okej att ha även utan stället så slipper man släpa på andra skor.. . Tuffa racing boots i all ära men hur snyggt är det tillsammans men andra kläder.. .
Man kan ju alltid sätta en på sig en huvtröja under eller över om man vill se lite tuff ut

MEN, lägg pengar på hjälm, ryggskena etc... kan vara för sent att ångra sig