Triumph Street Triple-tråden

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Street triple funkar, men inte optimal om man är över 180 cm.
Jag är 185 och tyckte jag fick ha lite böjda ben.

Kört mycket Triplen och gillar den men den är lite liten tycker jag. Men det är enda nackdelen som jag ser det. Skön hoj. Prova först så får du känna. Är 185 cm.
Tack för svar! Någon som vet hur Speed Triple är i jämförelse? Är den bättre för längre förare månne? Jag förälskade mig i dessa hojar när jag 1997 som 13-åring stod öga mot öga med en parkerad Speed Triple. Den liknade inget annat och jag var såld direkt!

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Tack för svar! Någon som vet hur Speed Triple är i jämförelse? Är den bättre för längre förare månne? Jag förälskade mig i dessa hojar när jag 1997 som 13-åring stod öga mot öga med en parkerad Speed Triple. Den liknade inget annat och jag var såld direkt!
Har för mig att Speed Triplen är rymligare.
Kolla denna sidan: http://cycle-ergo.com/

Tomlund-83

Medlem
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
Yamaha tenere 700 rally - 22
Tjena! Nybliven ägare till en Street triple R 2012?
Var får jag tag på orginaltillbehör som styrändsspeglar, tailtidy och hugger eller har ni andra tips angående dessa prylar mottages även det tacksamt!
Fan vilken rolig hoj det är?

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Hoj
Suka
Gällande storleksdiskussionen så har jag ibland förmånen att parkera bredvid en äldre Street Triple (gissar på ca 10 år gammal) och fascineras varje gång över hur liten den faktiskt är i verkligheten. Den är verkligen minimal, även inom segmentet street-hojar.

Detta säger naturligtvis ingenting om hur den faktiskt är att köra. Har kört 765 RS själv (underbar hoj) och jag är något över medellängd. Det gick jättebra på alla sätt och vis.

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Var får jag tag på orginaltillbehör som styrändsspeglar, tailtidy och hugger eller har ni andra tips angående dessa prylar mottages även det tacksamt!
Grattis! Johans mc har en webbshop, dom skickar snabbt. Annars finns ju worldoftriumph.

Tomlund-83

Medlem
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
Vill få tag på svarta tank grips eller tank pad eller vad det nu heter som sitter på sidan av tanken till en 2012. Tips mottages ??

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Om det inte redan sitter på kan jag varmt rekommendera Triumph original motorskyddskåpor och kraschpuckar. Samt r&g puckar på axlarna.

Mysklotat och godkänt av undertecknad. ?

Det krävs inte mycket för att klota så att hojen blir stående på verkstad resten av säsongen utan skydden.

Tomlund-83

Medlem
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
Om det inte redan sitter på kan jag varmt rekommendera Triumph original motorskyddskåpor och kraschpuckar. Samt r&g puckar på axlarna.

Mysklotat och godkänt av undertecknad. ?

Det krävs inte mycket för att klota så att hojen blir stående på verkstad resten av säsongen utan skydden.
Var får jag tag på detta? ?

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Jag körde en kompis Street triple R 2010 i går (har även haft en vanlig 2010 (Ej R)). Var lite kul att jämföra med min nuvarande Trident 660. Hojarna är ju väldigt lika, och det mest slående är skillnaden i körställning (Trident mer upprätt och med lägre fotpinnar). Motormässigt kändes de mer lika än man kan tro. Barnsliga som vi var så drog vi lite parallella accerlationer från 0-200. Trident var lite snabbare från start, men lagom när 4an skulle i så seglade Streeten om. Låg väl 30-40m efter när jag nådde 200 (Nästan maxfart). Provade även roll-on på 6an från 50 och var väldigt jämt uppåt 150-160 då streeten gled ifrån.
Fjädringen var ju märkbart bättre på Streeten, men bromsarna kändes faktiskt likvärdiga.
Spontana intrycket var att en äldre street triple fortfarande är en mycket fin hoj. Men även att man inte saknar något speciellt på Tridenten. Fjädring och bromsar på Trident upplevde jag vara klart bättre än den gamla standardmodellen.
Vet inte om jag törs provköra en 765 för då finns det väl risk att jag vill ha en :)

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
@IQ

Prova för guds skull inte en 765rs! Gör det absolut inte på bana där du kan sträcka ut och låta quickshiften komma till sin rätt. ?

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
@IQ

Prova för guds skull inte en 765rs! Gör det absolut inte på bana där du kan sträcka ut och låta quickshiften komma till sin rätt. ?
Misstänker det och ska faktiskt köra Gotland ring i aug med Tridenten. Men om jag byter lutar det mer åt MT-09 eller 890. Inte för att det är bättre utan för att jag sitter bättre på de (185cm lång). Men blir nog att prova 765an när jag servar hojen om någon vecka.

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Misstänker det och ska faktiskt köra Gotland ring i aug med Tridenten. Men om jag byter lutar det mer åt MT-09 eller 890. Inte för att det är bättre utan för att jag sitter bättre på de (185cm lång). Men blir nog att prova 765an när jag servar hojen om någon vecka.
Ful är den också, luktar illa och tråkig som en revisor på föreningsstämma! ?

• Haha
Reaktioner: IQ

Rob74

Medlem
Gick med
5 Jul 2016
Hoj
2015 Triumph Street Triple R
Även om jag själv inte är intresserad så skadar det nog inte med bilder och pris om du vill ha chans på lite mer respons. Alternativt länka till annons.
Hej,

Absolut, det var en trevare bara tidigt på säsongen. Nu är det dock lite mer aktuellt och här kommer också lite mer information och bilder.

Hojen är alltså en 2015 års 675R med nu drygt 2000 mil på mätaren. 2000 milaservicen är precis gjord. Jag har haft den i knappt 5 år och 1700 mil. De stora servicarna (1000 och 2000) gjorda hos auktoriserad verkstad, olja och filter däremellan har jag gjort själv.

Framdäcket går ett bakdäck till, bakdäcket går uppskattningsvis 100-150 mil till.

Utrustning (originaldelar finns kvar):

Evotech tail tidy
Quick shifter
Handtagsvärme
Arrow slipon
Triumph hög komfortsadel
SW Motech bar risers, 20 mm
Bobiner

Pris: 64 000.675_4 - Copy.jpg

Rob74

Medlem
Gick med
5 Jul 2016
Hoj
2015 Triumph Street Triple R
Hemskt vad dött det var här då! Hänger alla på FB enbart nuförtiden? Jag som älskar ett gammalt hederligt forum med ordentlig sökfunktion!

Ovan hoj nu såld och en RS inköpt. Den behöver kompletteras med en flyscreen för utseendet skull primärt, tar den lite vind också så fine. Funderar på vilken man ska ta, finns tydligen två olika, en coated för omkring 1100 och en ej coated för ca 600 - båda verkar ha en toning. Vad har ni som monterat en valt?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Hemskt vad dött det var här då! Hänger alla på FB enbart nuförtiden? Jag som älskar ett gammalt hederligt forum med ordentlig sökfunktion!

Ovan hoj nu såld och en RS inköpt. Den behöver kompletteras med en flyscreen för utseendet skull primärt, tar den lite vind också så fine. Funderar på vilken man ska ta, finns tydligen två olika, en coated för omkring 1100 och en ej coated för ca 600 - båda verkar ha en toning. Vad har ni som monterat en valt?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tänkte sälja min RX till våren. 120 mil kvar till 2000 mil-servicen så jag tänkte få den gjord i vinter. Vad fick du betala för den?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept