Triumph Street Triple-tråden

evil sibling

Calcatea Bellator
Gick med
7 May 2007
Ort
Strawtown
Hoj
R R R [Triple R]
Kört in hojen nu (160) mil. Vi lekte lite vid gränsen till Norge (roliga vägar) märkte att Triple'n flyger upp på bakhjulet hela tiden. rätt obehagligt men skoj då jag är en rätt så nybörjare på sådana saker. så jag släper gasen rätt fort. rätt jobbigt när man kapkör :/ man man vänjer la sig.. (ville bara skriva av mig lite efter en rolig tur) hur gör ni när ni acc:ar mot varandra. känner att man förlorar lite tid på det hela. men man kanske klarar av att dra den fullt ut innan den börjar lyfta för mycket? är lite försiktig i början.. men roligt var det!:tummenupp

ska rätt mycket till om du ska få upp den så högt att det blir risk för att slå över i annat än ettans växel... ska den upp hög på 2an så måste man rycka i styret, 3an tror jag knappt går utan lite hjälp med kopplingen...
beror ju på hur långt bak du sitter med iofs, häng lite mer framåt när du accar iväg och ryck inte iväg på ettan så ska det inte vara några problem.

framhjulet nån decimeter upp e i princip ofarligt sålänge du inte styr fullt åt nått håll när det lyfter...

själv körde jag in min 30 mil :hihi
 

Svebba

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Ort
Vasastan/Norrmalm
Hoj
Mellan två hojar...
Har också märkt det Thompax skriver, kanske inte bakhjulsåkning men gasres iaf =)

Var nere i Länna med min idag på första service, har följt det som står i instruktionsboken samt inkörningsreglerna som stog på tanken när den var ny. Så nu efter 80 mil är min inkörd :D
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
"ofrivilliga wheelies" någon? :)

Ni får såklart luta er framåt vid hård acceleration, det gäller alla mc inte bara str3
 

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 09
Fan va surt. Hoppas det ordnar sig.

Gick bra med verkstad (den bredvid MC-varuhuset). Inga frågor ställda från IF, allt godkänt på 36 timmar. Och nu kan jag köra igen. När dom får in delar ska allt repas.

Hoppas premien håller i sig låg bara.

(Fast jag har bilen och lägenheten på IF också, så på mig gör dom en bra affär...)

Ni som har monterat hugger: Har ni tagit av bakhjulet? Det känns som det borde gå bra ändå...?
 
Last edited:

NeonPlasma

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Striple -09
Jag skruvade bara dit dom tre skruvarna på ovansidan. Tänkte skruva dit den fjärde när jag byter bakdäck. Nu märker jag att den sitter som fan med bara tre skruvar så skiter nog i den fjärde.
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Jag va ute och kände lite mer på min igår efter första servicen och strax över 100mil på mätaren :) Den drar gött från 150 upp till runt 200 sen blir det blåsigt värre :D hehe
 

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 09
Jag va ute och kände lite mer på min igår efter första servicen och strax över 100mil på mätaren :) Den drar gött från 150 upp till runt 200 sen blir det blåsigt värre :D hehe

Hehe, det blåser lite... Men det är ju tur det, så att man inte kör ihjäl sig fullständigt...

När jag körde på bana var jag dock inte alls störd av vinden, iom att det är så korta sträckor man kommer upp i riktigt höga hastigheter.
 

64QAM

Ny medlem
Gick med
20 May 2009
Ort
Solna
Hoj
2009, Triumph, Street Triple
Är det någon på denna jord som har pdf-filen för att ställa in variabler på original-larmet ifrån Data-Tool i service mode 3. Behöver man åka till verkstad varje gång man vill ställa om en parameter?
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Jag har ett problem att jag ofta får småvobbel när jag sätter ner hojen efter slangning, vissa gånger har jag fan fått rejäl vobbel men lyckats dämpa det.... nån som monterat styrdämpare o har lite tips?
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Jag har ett problem att jag ofta får småvobbel när jag sätter ner hojen efter slangning, vissa gånger har jag fan fått rejäl vobbel men lyckats dämpa det.... nån som monterat styrdämpare o har lite tips?

Känner jag inte alls igen... Du ger väl gas precis innan du slår i?
Dum fråga jag vet, men kan inte förstå varför annars du får vobbel
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Känner jag inte alls igen... Du ger väl gas precis innan du slår i?
Dum fråga jag vet, men kan inte förstå varför annars du får vobbel

Jo visst ger jag gas och det är inte varje gång det händer, men det sker lite då och då... kan var jag som sätter ner styret lite snett också, så just därför jag funderade på att montera en styrdämpare..
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Jo visst ger jag gas och det är inte varje gång det händer, men det sker lite då och då... kan var jag som sätter ner styret lite snett också, så just därför jag funderade på att montera en styrdämpare..

Så kan det också vara
Är det väldigt hög fart du slangar i?
 

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
Nada
Tjena boys!
Happy midsommar för fan! :fyllisar
Dags att byta bakdäck på svarta pärlan. Nån som har några erfarenheter att dela med sig av angående däck? Funderar på att smälla på Dunlop Sportmax Qualifier, alltså precis samma som sitter på nu. 770 spänn på hojdack.se. Men frågan är ju alltid, finns det nåt bättre alternativ? Sen lurar jag på kedjan också, nån som bytt och i så fall när? Det är ju säkert individuellt förstås, men nåt riktmärke vore trevligt. 1000 mil kanske? Hittade inget om det i boken.
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Tjena boys!
Happy midsommar för fan! :fyllisar
Dags att byta bakdäck på svarta pärlan. Nån som har några erfarenheter att dela med sig av angående däck? Funderar på att smälla på Dunlop Sportmax Qualifier, alltså precis samma som sitter på nu. 770 spänn på hojdack.se. Men frågan är ju alltid, finns det nåt bättre alternativ? Sen lurar jag på kedjan också, nån som bytt och i så fall när? Det är ju säkert individuellt förstås, men nåt riktmärke vore trevligt. 1000 mil kanske? Hittade inget om det i boken.

Tjenare. Jag köpte Maxxis Presa sport sist. funkar faktiskt jäkligt bra.. över förväntan. kan rekomendera dom oxå.. :tummenupp
 

henkaa

Ny medlem
Gick med
31 May 2007
Ort
08
Hoj
950 sm
Någon här som fick sin Street triple fastkilad under en bil på munkebroleden i stockholm strax efter 8 i morse?

Svart orginalpipor, föraren svart alvädersställ..

Hoppas allt gick bra med dig. När jag gled förbi fick han hjälp av ambulans som kolla nacken.

Det gick bra med mej iaf! Groggy och blåmärken.
Stod vid ett rödljus och när det blev grönt så tyckte en XC90 förare som stod parkerad efter rödlyset att det var en ypperlig ide att göra en U-sväng över dubbel draget när vi andra fick grönt. Jag antar att jag bromsa omkull mej precis innan då hela fronten på hojen låg under bilen.

Sitter och funderar i efterhand om ABS hade kunnat styra upp situationen då det inte gick särskilt snabbt. 30-40?

Nåja, gafflarna såg raka ut men tvivlar på att dom faktiskt är det. Fästet till styret hade fått sej en hård smäll. Antar att hela fronten behöver bytas?

Vad tror Ni? Fixar dom grejorna eller blir den inlöst?
950 mil fick den rulla iaf!

Hade gott,
-henkaa
 

NeonPlasma

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Striple -09
Skönt att det gick bra!
Fråga om belopp innan du tackar ja. Glöm inte att du skall ha pengar för hjälmen, kläder och sveda o verk.

/Sture
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top