Triumph Street Triple-tråden

murta

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple -09
Nu är det inte långt kvar tills jag hämtar ut min striple... Börjar få abstinens!
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Tjena boys!
Happy midsommar för fan! :fyllisar
Dags att byta bakdäck på svarta pärlan. Nån som har några erfarenheter att dela med sig av angående däck? Funderar på att smälla på Dunlop Sportmax Qualifier, alltså precis samma som sitter på nu. 770 spänn på hojdack.se. Men frågan är ju alltid, finns det nåt bättre alternativ? Sen lurar jag på kedjan också, nån som bytt och i så fall när? Det är ju säkert individuellt förstås, men nåt riktmärke vore trevligt. 1000 mil kanske? Hittade inget om det i boken.

770:- för ett backdäck??? Det ligger på 1375:- på mcdackonline.com
Hittar inte det överhuvudtaget på hojdack.se... ?
 

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 09
R-G puckar ska jag ta mej en titt på också.
Skulle puckar ha räddat din marksyning tror du?

Du kan väl ge min en värmande klapp på sadeln den 3'e juli. Den står ju där och surar. :)

Usch då.

Vissa delar hade räddats ivf. Ska ta kort och posta på forumet när grejjerna kommer.

Jag beställde en hel del saker ifrån dom...
 
Last edited:

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R
Är det någon på denna jord som har pdf-filen för att ställa in variabler på original-larmet ifrån Data-Tool i service mode 3. Behöver man åka till verkstad varje gång man vill ställa om en parameter?

Kanske finns nåt här. Är inte så jag kan kolla vad det är larmet heter. Annars har jag manualen hemma om det är något du behöver från den.

*edit* Kanske bra och klistra in länken med :D http://www.datatool.co.uk/consumer/support/
 

100

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Ingen för tillfället.
Snabbt går det i mc världen, har bytt in hojen nu mot en Ducati Monster 1100 som kommer om ett par veckor...

Vi ses på vägarna :tummenupp
 

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Gothtown
Hoj
hojlös
Jaha glädjen av att ha sin hoj varade inte länge. Ska imorgon lämna in den på verkstad igen för att dem ska kunna kolla på den, hoppas det är något som uppstått i samband med kraschen så det kanske går på försäkringsbolagets räkning. Får väl fiska och bada första veckan av semestern istället

hej svejs!
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Har vart å shoppat diod blinkers till triplern och funderar nu om det finns nån konvertering sats till kablaget från triumph till vanliga kabelskor?? Vill ju inte börja klippa och löda i nye hojen....
 

evil sibling

Calcatea Bellator
Gick med
7 May 2007
Ort
Strawtown
Hoj
R R R [Triple R]
man kan klippa å skarva med vanliga sånadär "klämfastmigöver2trådarförattskarvaihopdom-kabelskor"

går hur fint som helst.

Eller så klipper man, sätter kabelskor i den ändan som sitter på hojen, på dom nya blinkerserna, och på dom gamla man plockar bort, så återställer man den på 5 minuter när det blir dax för bilprovning.:tummenupp
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
man kan klippa å skarva med vanliga sånadär "klämfastmigöver2trådarförattskarvaihopdom-kabelskor"

går hur fint som helst.

Eller så klipper man, sätter kabelskor i den ändan som sitter på hojen, på dom nya blinkerserna, och på dom gamla man plockar bort, så återställer man den på 5 minuter när det blir dax för bilprovning.:tummenupp

Det sura när man gör så är ju att man kanske ändrar så inte garantin täcker ifall nått skulle hända...
 

evil sibling

Calcatea Bellator
Gick med
7 May 2007
Ort
Strawtown
Hoj
R R R [Triple R]
Det sura när man gör så är ju att man kanske ändrar så inte garantin täcker ifall nått skulle hända...


jo, principiellt så har du rätt, men vi snackar om att koppla in blinkers nu, inte separera siamesiska tvillingar...

se till att du kopplar plus till plus å tvärtom bara (om dom är i metall och du ska montera dom på metall) vänder man det fel så kan man bränna indikatorn i panelen...
iaf på gamla duccar...
 

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Daytona 675
några tripplar som ska ut o köra imorrn? tänkte ta en sväng förbi skogis me min våldtagna street o snacka lite shit.
 

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
några tripplar som ska ut o köra imorrn? tänkte ta en sväng förbi skogis me min våldtagna street o snacka lite shit.

Har fullt upp ikväll, men på Lördag ska det åkas hela dagen om vädret medger. Kanske några fler som hänger på från stockholmstrakten?
 

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 09
Jag slet faktiskt på Volvo Ocean race's XC90 försäkringspott! :näsblod

Kul att du kan köra innan reparation och slippa ha den stå ledsen på en verkstad. När ska den lagas?

Är det någon här som kör med trajjas 'effekt system' ?

Är det din som står på MC-varuhusets verkstad som är lite smashad framifrån? Isf, vad har du för tail-kit?
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
jo, principiellt så har du rätt, men vi snackar om att koppla in blinkers nu, inte separera siamesiska tvillingar...

se till att du kopplar plus till plus å tvärtom bara (om dom är i metall och du ska montera dom på metall) vänder man det fel så kan man bränna indikatorn i panelen...
iaf på gamla duccar...

Hehehe sant :p Ska förbi jobbet och om vi har några effekt motstånd... annars får det monteras efteråt hehe...
 

NeonPlasma

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Striple -09
Nån som vet vad man behöver för verktyg för att få loss framhjulet?

Hittade man måste ha en 17 mm sexkantnyckel. Vart fan får man tag i en sådan?
 
Last edited:

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Nån som vet vad man behöver för verktyg för att få loss framhjulet?

Hittade man måste ha en 17 mm sexkantnyckel. Vart fan får man tag i en sådan?

Förmodligen hos en välsorterad verktygs firma typ Ahlsell lr meca. Lr så kan man hitta det i min verktygs låda :fyllisar

Lyckades montera tail kitet och mini blinkers och nrskylts belysning. Allt utan att behöva klippa lr skarva i orginal kabel härva :D

DSC00332.jpg


DSC00333.jpg
 
Last edited:

evil sibling

Calcatea Bellator
Gick med
7 May 2007
Ort
Strawtown
Hoj
R R R [Triple R]
semester om några timmar... 10dagarsprognosen säger regn nästa vecka...
med andra ord åker sågen fram snart! (slip, svets och popnitar oxå för den delen)

bilder kommer...
 

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 09
Förmodligen hos en välsorterad verktygs firma typ Ahlsell lr meca. Lr så kan man hitta det i min verktygs låda :fyllisar

Lyckades montera tail kitet och mini blinkers och nrskylts belysning. Allt utan att behöva klippa lr skarva i orginal kabel härva :D

Vad är det för tail kit och blinkers? Var köpte du?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top