Triumph Street Triple-tråden

Smillan

Guest
Ny!

Tjena! Ville bara sæga hej, køpte mig en (som jag brukar sæga) hallonrød Speed triple -01 før några veckor sedan. Førsta gången jag skriver hær på forumet men har tittat på det ca 128ggr/dag sen jag køpte den! :tungan

Hørde någon siffra om att det fanns 2 st med denna færgen i sverige, någon som vet något om det?

Bor i Gbg, 24 år, kortet i 4 år, kørt gammal endurohoj medans jag pluggat, så nu nær man æntligen jobbar fick det bli en med lite mer kræm... Om någon undrar varfør jag skriver med norska bokstæver så e det før jag veckopendlar till jobbet i norge, och alltså sitter på forumet på jobbtid :tungan

førøvrigt har jag lite planer med hojen o satt några i verket, bl.a. miniblinkers fram, diodlyse bak inkl blinkers, bytt speglarna, tagit av flyscreen'en, tagit av pakethållaren (!).

Att gøra: Byta till xenon, fixa extra ljusrelä, galler till scoop, belly pan.

Funderar på: innerskærm bak, på något sætt flytta låga orginalkolfibersliponet upp under sadeln, fixa med reg-skylten så den blir diskretare.

I vinter: lacka om den i någon schysst færg... Som tur ær så har man ju lite tid på sig att tænka på det...

Jaja, det var min historia, tack før alla tips man fått genom læsningen hær o i framtiden!

//Martin
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
någon som vet hur mkt spel det ska vara i kedjan? Jag har ca 5cm och det rasslar om kedjan på låga varv. Jag tycker 3cm verkar rimligt men hade hojen på service nyligen så därför jag undrar om det kanske är rätt som det är
 

Mattzon

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2009
Ort
Skövde
Hoj
2009, Triumph, Street Triple R
någon som vet hur mkt spel det ska vara i kedjan? Jag har ca 5cm och det rasslar om kedjan på låga varv. Jag tycker 3cm verkar rimligt men hade hojen på service nyligen så därför jag undrar om det kanske är rätt som det är

Spelet ska vara 20-25mm enligt instruktionsboken.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Är någon intresserad av ett pågående gruppköp av Tuneboy kanske denna post kan vara av intresse?
 

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 09
Hej, någon som vet var man kan köpa bra billiga krachpuckar till st3
Tack på förhand.

Nej men dyra... Min ST3 är skyddad på sex ställen och det gick på lite drygt 3000. Men det är det nog värt, speciellt eftersom självrisken (IF) är den dubbla på krasch nummer två per år...
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
När du sitter på hojen och har den upprätt

I instruktionsboken står det "utan viktbelastning", så enligt mig bara St3:ans egenvikt, lämpligen på stöd eller depå stöd och utan att någon sitter ombord.

Om ni tycker att jag har fel i detta så kommentera PÅ EN GÅNG så att jag inte mäter på fel sätt.
 
Last edited:

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Daytona 675
jag är inte någon super meck, men om man har 2-2.5 cm på enbart stödet och sedan sätter sig på hojjen blir ju kedjan tokspännd. Jag har fått lära mig att det är spelet när man sitter på som man går efter, men jag kan såklart ha fel?! kan någon bekräfta?!
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
hörrni nkpg/nkpg folk... följ med mig å visa lite roliga vägar idag!!
 

murta

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple -09
I instruktionsboken står det "utan viktbelastning", så enligt mig bara St3:ans egenvikt, lämpligen på stöd eller depå stöd och utan att någon sitter ombord.

Om ni tycker att jag har fel i detta så kommentera PÅ EN GÅNG så att jag inte mäter på fel sätt.

Håller med... I Instruktionsboken står det "Placera motorcykeln på ett plant undelag i upprätt position utan att viktbelasta den. Skjut motorcykeln framåt tills du hittar det läge där kedjan är maximalt sträckt, och mät kedjans vertikala spel mitt emellan kedjedreven." "På Street Triple ska drivkedjans maximala vertikala spel vara 20-25mm"

På bilden i instruktionboken så ska man placera måttbandet mitt på där kedjan möter däcket och mäta 90grader vinkel mot svingarm.

Hoppas detta hjälper ... /Martin
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Håller med... I Instruktionsboken står det "Placera motorcykeln på ett plant undelag i upprätt position utan att viktbelasta den. Skjut motorcykeln framåt tills du hittar det läge där kedjan är maximalt sträckt, och mät kedjans vertikala spel mitt emellan kedjedreven." "På Street Triple ska drivkedjans maximala vertikala spel vara 20-25mm"

På bilden i instruktionboken så ska man placera måttbandet mitt på där kedjan möter däcket och mäta 90grader vinkel mot svingarm.

Hoppas detta hjälper ... /Martin

Jag har kollat om kedjan blir mycket mer spänd efter justering, när man sätter sig på hojen. Resultatet blev att även fast jag väger nästan 100 pannor så blir det ingen större skillnad i kedje spänningen, sedan var vi två som tryckte ihop fjädringen till max och mätte, inte ens då blev kedjan "utan spel".
Jag mätte den till c:a 25 mm "utan viktbelastning" och till knappt 20 mm "maximalt hopfjädrad".

Så som murta/Martin sa: hoppas detta hjälper.
 

percy83

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux -11
Passagerarfotpinne

Halloj,

Ingen här som skulle kunna tänka sig sälja en en uppsättning passagerarfotpinnar (med den svarta armen). Varit och köpt en svart en i england(=tokbilligt) men utan dessa (till frugans förtret).

Om nån är sugen så är det bara att PM:a mig!

Hejs!
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Halloj,

Ingen här som skulle kunna tänka sig sälja en en uppsättning passagerarfotpinnar (med den svarta armen). Varit och köpt en svart en i england(=tokbilligt) men utan dessa (till frugans förtret).

Om nån är sugen så är det bara att PM:a mig!

Hejs!

Intressant, hur hittade du hojen?
Har kollar på ebay.co.uk och autotrader och priserna är ju mycket intressanta.

Hur gick det med att få hem hojen och få papper på den sen?
Hastighetsmäteren byter mellan MPH och km/h i mjukvaran eller hur?
Nått annat?!
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Intressant, hur hittade du hojen?
Har kollar på ebay.co.uk och autotrader och priserna är ju mycket intressanta.

Hur gick det med att få hem hojen och få papper på den sen?
Hastighetsmäteren byter mellan MPH och km/h i mjukvaran eller hur?
Nått annat?!

Jag ansluter mig till din fråga med ett litet tillägg, vad kostar insatserna till strålkastarna?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top