Smygarn76
Medlem
Såå.. nu har jag fixat till baken på min striple också, blev helt ok. Det enda som behövs nu är lite lackering av monteringsdetaljerna.
Jäkligt nice, de svarta detaljerna blir bra mkt snyggare mot orange/röd än min DDR gråa R
Såå.. nu har jag fixat till baken på min striple också, blev helt ok. Det enda som behövs nu är lite lackering av monteringsdetaljerna.
Tjennare smillan! Jag tror du ska skriva i denna tråden i stället http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=119340&highlight=speed+triple detta är lillebrorsan street triple tråden
men fin hoj du har skaffat dig
Attans vettu, här tänkte man att man skulle göra bra intryck :-S Ctrl+c, ctrl+v speed triple-tråden.
någon som vet hur mkt spel det ska vara i kedjan? Jag har ca 5cm och det rasslar om kedjan på låga varv. Jag tycker 3cm verkar rimligt men hade hojen på service nyligen så därför jag undrar om det kanske är rätt som det är
Hej, någon som vet var man kan köpa bra billiga krachpuckar till st3
Tack på förhand.
Spelet ska vara 20-25mm enligt instruktionsboken.
När du sitter på hojen och har den upprätt
I instruktionsboken står det "utan viktbelastning", så enligt mig bara St3:ans egenvikt, lämpligen på stöd eller depå stöd och utan att någon sitter ombord.
Om ni tycker att jag har fel i detta så kommentera PÅ EN GÅNG så att jag inte mäter på fel sätt.
Håller med... I Instruktionsboken står det "Placera motorcykeln på ett plant undelag i upprätt position utan att viktbelasta den. Skjut motorcykeln framåt tills du hittar det läge där kedjan är maximalt sträckt, och mät kedjans vertikala spel mitt emellan kedjedreven." "På Street Triple ska drivkedjans maximala vertikala spel vara 20-25mm"
På bilden i instruktionboken så ska man placera måttbandet mitt på där kedjan möter däcket och mäta 90grader vinkel mot svingarm.
Hoppas detta hjälper ... /Martin
Halloj,
Ingen här som skulle kunna tänka sig sälja en en uppsättning passagerarfotpinnar (med den svarta armen). Varit och köpt en svart en i england(=tokbilligt) men utan dessa (till frugans förtret).
Om nån är sugen så är det bara att PM:a mig!
Hejs!
Intressant, hur hittade du hojen?
Har kollar på ebay.co.uk och autotrader och priserna är ju mycket intressanta.
Hur gick det med att få hem hojen och få papper på den sen?
Hastighetsmäteren byter mellan MPH och km/h i mjukvaran eller hur?
Nått annat?!
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |