Triumph Street Triple-tråden

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
HELVETES JÄVLA F**TA.... Fick problem med blinkersen den bara la av... tänkte det gått en propp... Lossade skruvarna till tanken och lyte upp den... hittade inget fel.. testade igen och då funkade det :confused:... Tänkte dra åt tanken då hände det som INTE får hända :( :( Spärrskaftet lossade och föll ner på tanken och en liiiiiiiten jävla färg flagna lossade på tanken :gnissla :gnissla Hur ska man fixa det?? Köpa en ny tank för 5 papp?? Lr kan nån fixa en liiiten lack skada?? :brinnerup Känner mig såå misslyckad :huvet
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp


Fel forum ;)

"Kan tänka mig att gå ner lite på priset vid snabb och smidig affär."

Ge han 55 och gazza

HELVETES JÄVLA F**TA.... Fick problem med blinkersen den bara la av... tänkte det gått en propp... Lossade skruvarna till tanken och lyte upp den... hittade inget fel.. testade igen och då funkade det :confused:... Tänkte dra åt tanken då hände det som INTE får hända :( :( Spärrskaftet lossade och föll ner på tanken och en liiiiiiiten jävla färg flagna lossade på tanken :gnissla :gnissla Hur ska man fixa det?? Köpa en ny tank för 5 papp?? Lr kan nån fixa en liiiten lack skada?? :brinnerup Känner mig såå misslyckad :huvet

Svart nagellack? ;)
 
Last edited:

murta

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple -09
Finns det nåt slags trim till strett triple r ? Inte för att jag är i närheten av att utnyttja all effekt nu, bara lite nyfiken.
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Finns det nåt slags trim till strett triple r ? Inte för att jag är i närheten av att utnyttja all effekt nu, bara lite nyfiken.

Helsystem typ Arrow eller ZARD och så kan man ju såklart mecka med elektroniken med t.ex Power Commander.
Daytonan har ju samma motor med cirka 15 hästar fler så där finns ju nog en del att hämta.

För övrigt så går nog alla hojar att trimmas, det enda som sätter gränsen är plånboken =)
 

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 09
Förmodligen... Annan topp och andra kammar bla.... Är nog inte lika rolig att med effekten högre upp.... då den inte är så rolig i 150+ :näsblod

Det är ju skönt att slippa varva 8000 så fort man ska lämna ett rödljus. Jag tycker vår hojs effektkurva ser helt optimal ut (för bruk på både gata och bana), en ytterst linjär ökning av effekt i förhållande till varv. :yoparty
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Det är ju skönt att slippa varva 8000 så fort man ska lämna ett rödljus. Jag tycker vår hojs effektkurva ser helt optimal ut (för bruk på både gata och bana), en ytterst linjär ökning av effekt i förhållande till varv. :yoparty

Jag håller med till fullo :) Jag är as nöjd med kurvan som den är... Fast liite mer umphf hade ju aldrig vart fel med då måste nog volymen upp och då blir det lite tyngre och det är ju lika med mindre kul :tungan
 

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 09
Japp Streeten är perfekt till allt förutom motorväg =)

Det är motorvägen det är fel på! Den är för rak! :tungan

Jag håller med till fullo :) Jag är as nöjd med kurvan som den är... Fast liite mer umphf hade ju aldrig vart fel med då måste nog volymen upp och då blir det lite tyngre och det är ju lika med mindre kul :tungan

Ouf, jag som har ganska nytt körkort (åtta mån) och bara en bandag tycker fortfarande att det nästan är för mycket drag... :tungan
 
Last edited:

murta

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple -09
Ni har nog rätt.. trim är nog överflödigt, iaf som jag kör nu. Men hur är det med att dreva om den då. I såna fall så slipper man ju mecka med effektkurvan och bara axet. Jag håller med om att den passar bättre på små kurviga vägar än på motorvägen. detta trots att jag monterat både flyscreeen och kåpa , man får krypa ihop bra om man inte ska påverkas av fartvinden. Det vore ju skoj om den kom upp lättare på bakhjulet på 2:an och 3:an.
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Ni har nog rätt.. trim är nog överflödigt, iaf som jag kör nu. Men hur är det med att dreva om den då. I såna fall så slipper man ju mecka med effektkurvan och bara axet. Jag håller med om att den passar bättre på små kurviga vägar än på motorvägen. detta trots att jag monterat både flyscreeen och kåpa , man får krypa ihop bra om man inte ska påverkas av fartvinden. Det vore ju skoj om den kom upp lättare på bakhjulet på 2:an och 3:an.

Trean är lite klurig, men vilken hoj får du upp lätt på 3an?!?
2an går den ju upp på bara man tittar på den =)
Eller du vill powerwheela på 2an och 3an? Isf får du nog köpa en Ducati Streetfighter =)
 
Last edited:

Robban77

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen...
Ja då var man hemma efter en tripp i Norge! Vart 260 mil varav 240 i regn.. Men vilka vägar! Rekomenderar alla att ta en tripp till landet med underbara kurviga vägar! Åkte 82 mil på en dag, och det är inga problem med st3an!! Klart gryym hoj! Nu är det verkligen dags att lämna in den på 1000mila servicen..
Till topps!!
Robban
 

Gobban

n00b
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR 2010
Eller en Superduke :)

Skulle vilja påstå att det är en litersporthoj man ska ha om man ska om man tycker att powerwheelies på högre växlar is the shit...

För övrigt, Street Triplen är den bästa wheeliehojen, om man ska tro tidningen Super Bike som utsett just denna hoj till detta. :yoparty
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Ja då var man hemma efter en tripp i Norge! Vart 260 mil varav 240 i regn.. Men vilka vägar! Rekomenderar alla att ta en tripp till landet med underbara kurviga vägar! Åkte 82 mil på en dag, och det är inga problem med st3an!! Klart gryym hoj! Nu är det verkligen dags att lämna in den på 1000mila servicen..
Till topps!!
Robban

Vi ställde in våran norge resa pga att det såg mörkt ut på väder fronten... Lägg gärna upp några pix om du har!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top