Triumph Street Triple-tråden

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Daytona 675
crashade igår tillsammans me 2 andra :( min supermoddade triple är ett vrak nu. info om crashen finns i stockholmsforumet/gruppkörning i lungt tempo. Just nu suger allt.
 

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
crashade igår tillsammans me 2 andra :( min supermoddade triple är ett vrak nu. info om crashen finns i stockholmsforumet/gruppkörning i lungt tempo. Just nu suger allt.

FY! Skönt att det verkar vara ok med dig och även de andra två! Tråkigt med hojen men det är ändå bara plåt och plast trots allt! Förstår att allt suger nu men förhoppningsvis är du ute på vägarna snart igen!
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Jag har köpt en Triumph 955 RS sprint 02a (tror jag det var) som har gått 150 mil Jag tycker att kamdrivningen ger ifrån sig lite väl högt mekaniskt ljud. Gör dessa hojjar det.
 

hugge

Gör som Kina köp Volvo
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX 750
Hej alla, Satt och kollade avgassystem till min street triple R... Är det bara jag som tycker det verkar vara dåligt med utbud till R:en. Har inte lust att köpa ett Arrow slipon för nästan 10000kr, måste ju finnas billigare tycker jag!? Hoppas ni får en bra helg:tummenupp
 

SpeedyGonzales

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Täby
Hoj
Street Triple -09
Hej alla, Satt och kollade avgassystem till min street triple R... Är det bara jag som tycker det verkar vara dåligt med utbud till R:en. Har inte lust att köpa ett Arrow slipon för nästan 10000kr, måste ju finnas billigare tycker jag!? Hoppas ni får en bra helg:tummenupp

Har ingen jätte koll på vilka märken som finns men du har ju t.ex. Leo Vinci och Ixil som jag tror ligger under Arrows priser. Ixil kostar väll runt 7000, och Leo vinci har jag för mig ligger där också.

Har själv beställt Arrows slipon som nog trillar in i början av nästa vecka
:banana:tuttar

Sen har du ju Akrapovic som enligt mig låter bäst men tyvärr är på tok för stora för min smak. kostar en del också.
 

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
olja

TÄnkte det var en bra ide att kolla oljan idag när jag skulle iväg och insåg att stickan inte ens blev blöt när jag skulle kolla.

Körde enligt instruktionsboken, varm motor med hojen i rakt läge. Fick lite halvpanik då jag var tvungen att dra iväg direkt och drog i lite mobil 1 10w-20 mineral olja så att den ialla fall kom upp på lägsta nivån.

Nu när jag kollar manualen så står det ju att det ska vara semisyntetisk eller syntetisk olja annars riskerar man skada 3pipen.
Det var iofs inte månda deciliter olja jag tryckte i men ska man man byta olja tycker ni eller bara glida till närmaste mack och köpa lite MC halvsyntet och hälla i tills man når över strecket på stickan ?

Hur ofta kollar ni oljan föresten ? Dricker tripplarna mkt olja ?
 

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
TÄnkte det var en bra ide att kolla oljan idag när jag skulle iväg och insåg att stickan inte ens blev blöt när jag skulle kolla.

Körde enligt instruktionsboken, varm motor med hojen i rakt läge. Fick lite halvpanik då jag var tvungen att dra iväg direkt och drog i lite mobil 1 10w-20 mineral olja så att den ialla fall kom upp på lägsta nivån.

Nu när jag kollar manualen så står det ju att det ska vara semisyntetisk eller syntetisk olja annars riskerar man skada 3pipen.
Det var iofs inte månda deciliter olja jag tryckte i men ska man man byta olja tycker ni eller bara glida till närmaste mack och köpa lite MC halvsyntet och hälla i tills man når över strecket på stickan ?

Hur ofta kollar ni oljan föresten ? Dricker tripplarna mkt olja ?

Kollar oljan lite då och då, mest för att jag är lite nojig.... Men jag har inte märkt att den drar speciellt mycket.

Skulle fylla på med lite helsyntet om jag vore du (blir ju halvsyntet om du redan pyttsat i lite mineral) Ingen större fara skedd enl mig:tummenupp
 

Gobban

n00b
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR 2010
TÄnkte det var en bra ide att kolla oljan idag när jag skulle iväg och insåg att stickan inte ens blev blöt när jag skulle kolla.

Körde enligt instruktionsboken, varm motor med hojen i rakt läge. Fick lite halvpanik då jag var tvungen att dra iväg direkt och drog i lite mobil 1 10w-20 mineral olja så att den ialla fall kom upp på lägsta nivån.

Nu när jag kollar manualen så står det ju att det ska vara semisyntetisk eller syntetisk olja annars riskerar man skada 3pipen.
Det var iofs inte månda deciliter olja jag tryckte i men ska man man byta olja tycker ni eller bara glida till närmaste mack och köpa lite MC halvsyntet och hälla i tills man når över strecket på stickan ?

Hur ofta kollar ni oljan föresten ? Dricker tripplarna mkt olja ?

Håller med Magoshine om att fylla på (också nojig vad gäller olja)... Jag hade absolut fyllt på syntetisk olja till maxnivå direCKt!

Min drog ett par dl från 0-100 mil. Efter 100mils-servicen så har oljenivån inte rört sig. Vid denna service fyllde verkstaden på med syntetisk olja, Motul 7100 (10W40) till maxstrecket.
 

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
Jag körde lite MC semester nu för några veckorsedan med Triumph tankväska (stora) kutsväskan och ryggsäck och det funkade förvånansvärt bra, fick packa om lite så jag inte hade alla tunga saker därbak men det gick hur smutt som helst.

Jag pyntar 8000 i försäkring 33 år, Södertälje med IF och service intervall är var tusende mil tror jag det stod i manualen (förutom den första vid 80 mil).
Pyntade 1800 för första servicen på Triumph Stockholm.

//Hasse


Oki nu har jag kollat upp försäkring skulle få ge 6385 för en 30+ försäkring hos Bilsport&Mc,
Hmm redan vid 80 mil på streeten? Men men den måste juh göras.

Tycker egentligen att mc firman man köpt hojjen av kunde bjuda på första servicen nu i dessa tider.:yoparty

va gött att den funkar att småtoura med då!,:)

bara å leta reda på en vetig firma nu :tummenupp
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Var ute och åkte lite ikväll och lyckades få lite bilder på trajjan :tummenupp.

visabild.php


visabild.php


visabild.php

Ser bra ut! Men snälla släng biltemahjälmen =D

Hej alla, Satt och kollade avgassystem till min street triple R... Är det bara jag som tycker det verkar vara dåligt med utbud till R:en. Har inte lust att köpa ett Arrow slipon för nästan 10000kr, måste ju finnas billigare tycker jag!? Hoppas ni får en bra helg:tummenupp

Jag förstår inte varför så många här verkar tro att det är skillnad på Street Triple och Street Triple R
Har de lurat er i butiken??
 
Last edited:

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Lite bilder =)
Synd att det är en kompis på min hoj bara, men va gör man inte för lite tjusiga kort :tummenupp
 

Bifogat

  • IMG_1369.jpg
    IMG_1369.jpg
    75 KB · Visningar: 167
  • IMG_1376.jpg
    IMG_1376.jpg
    91.7 KB · Visningar: 147

NeonPlasma

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Striple -09
Två full packväskor, full tankväska och ett bakdäck. :D klicka på bilden så blir den större.
 

Bifogat

  • IMAG0064.jpg
    IMAG0064.jpg
    240.4 KB · Visningar: 255
  • IMAG0063.jpg
    IMAG0063.jpg
    218.6 KB · Visningar: 239

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Två full packväskor, full tankväska och ett bakdäck. :D klicka på bilden så blir den större.

Vad är det för väskor du har bakpå.. letar efter nått liknande.

Lite bilder =)
Synd att det är en kompis på min hoj bara, men va gör man inte för lite tjusiga kort :tummenupp

Precis så trajjan ska användas :tummenupp

En tripp till Kongo???:banana

// En som hadde ryggsäck i 260 mil och nästan sitter i rullstol efter trippen!

Jag åkte 35 mil till Öland med ryggsäck. tyckte det var jobbigt nog. hehe
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top