crashade igår tillsammans me 2 andra min supermoddade triple är ett vrak nu. info om crashen finns i stockholmsforumet/gruppkörning i lungt tempo. Just nu suger allt.
Hej alla, Satt och kollade avgassystem till min street triple R... Är det bara jag som tycker det verkar vara dåligt med utbud till R:en. Har inte lust att köpa ett Arrow slipon för nästan 10000kr, måste ju finnas billigare tycker jag!? Hoppas ni får en bra helg
Hej alla, Satt och kollade avgassystem till min street triple R... Är det bara jag som tycker det verkar vara dåligt med utbud till R:en. Har inte lust att köpa ett Arrow slipon för nästan 10000kr, måste ju finnas billigare tycker jag!? Hoppas ni får en bra helg
TÄnkte det var en bra ide att kolla oljan idag när jag skulle iväg och insåg att stickan inte ens blev blöt när jag skulle kolla.
Körde enligt instruktionsboken, varm motor med hojen i rakt läge. Fick lite halvpanik då jag var tvungen att dra iväg direkt och drog i lite mobil 1 10w-20 mineral olja så att den ialla fall kom upp på lägsta nivån.
Nu när jag kollar manualen så står det ju att det ska vara semisyntetisk eller syntetisk olja annars riskerar man skada 3pipen.
Det var iofs inte månda deciliter olja jag tryckte i men ska man man byta olja tycker ni eller bara glida till närmaste mack och köpa lite MC halvsyntet och hälla i tills man når över strecket på stickan ?
Hur ofta kollar ni oljan föresten ? Dricker tripplarna mkt olja ?
TÄnkte det var en bra ide att kolla oljan idag när jag skulle iväg och insåg att stickan inte ens blev blöt när jag skulle kolla.
Körde enligt instruktionsboken, varm motor med hojen i rakt läge. Fick lite halvpanik då jag var tvungen att dra iväg direkt och drog i lite mobil 1 10w-20 mineral olja så att den ialla fall kom upp på lägsta nivån.
Nu när jag kollar manualen så står det ju att det ska vara semisyntetisk eller syntetisk olja annars riskerar man skada 3pipen.
Det var iofs inte månda deciliter olja jag tryckte i men ska man man byta olja tycker ni eller bara glida till närmaste mack och köpa lite MC halvsyntet och hälla i tills man når över strecket på stickan ?
Hur ofta kollar ni oljan föresten ? Dricker tripplarna mkt olja ?
Jag körde lite MC semester nu för några veckorsedan med Triumph tankväska (stora) kutsväskan och ryggsäck och det funkade förvånansvärt bra, fick packa om lite så jag inte hade alla tunga saker därbak men det gick hur smutt som helst.
Jag pyntar 8000 i försäkring 33 år, Södertälje med IF och service intervall är var tusende mil tror jag det stod i manualen (förutom den första vid 80 mil).
Pyntade 1800 för första servicen på Triumph Stockholm.
//Hasse
Var ute och åkte lite ikväll och lyckades få lite bilder på trajjan .
Ser bra ut! Men snälla släng biltemahjälmen =D
är faktiskt en Nolan N84 Hjälm..he he
Ser bra ut! Men snälla släng biltemahjälmen =D
är faktiskt en Nolan N84 Hjälm..he he
Men Nolan va ju tom sämre än Biltema.. Iaf enl plus...
Och Stadiums SportBH är prisvärd, men absorberar inte svett lika bra som andra dyrare modeller......Enligt sverker
HAHA. jo man kan ju se det på olika sätt
Två full packväskor, full tankväska och ett bakdäck. klicka på bilden så blir den större.
Lite bilder =)
Synd att det är en kompis på min hoj bara, men va gör man inte för lite tjusiga kort
En tripp till Kongo???
// En som hadde ryggsäck i 260 mil och nästan sitter i rullstol efter trippen!
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|