Triumph Street Triple-tråden

Svebba

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Ort
Vasastan/Norrmalm
Hoj
Mellan två hojar...
Sj har jag endast en packrulle som ja köpte för 250:- i västberga, den funkar klockrent när man åker långt! Den rymmer 50l =)

Hade gärna åkt med imorn men är tyvärr i Sundsvall för tillfället, både jag o hojen =(
 

MichaelN

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
09' Triumph Street Triple R
Hallå, är det någon som är intresserad av att köpa min grafitgrå 09' Street Triple R? I nyskick, köpt för mindre än 2 månader sen (090617) har rullat cirka 230 mil, varsamt inkörd. Finns i Göteborg. Tänker mig runt 86000:-, nypris var 94.990:-
 

NeonPlasma

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Striple -09
Packväskorna är från Biltema. Hoppas jag inte behöver däcket nästa gång :D
då köper jag en packrulle och drar den ovanför väskorna. 150 liter packning, lätt!

Skall lära mig att packa tankväskan så att jag kan vila kaggen på den :yoparty

:mad: ryggsäck :mad:

Vad är det för väskor du har bakpå.. letar efter nått liknande.



Precis så trajjan ska användas :tummenupp



Jag åkte 35 mil till Öland med ryggsäck. tyckte det var jobbigt nog. hehe
 

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Tack Smygarn76 och Robban77 för Onsdagskörnigen. Alltid kul att träffa likasinnade. Tyvärr blev vi lite "överaskade" av regnet...:mad: men men, vi får väl ta en runda snart igen:yoparty

//Magnus
 

Robban77

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen...
Tack Smygarn76 och Robban77 för Onsdagskörnigen. Alltid kul att träffa likasinnade. Tyvärr blev vi lite "överaskade" av regnet...:mad: men men, vi får väl ta en runda snart igen:yoparty

//Magnus

Tack själv Mange! Var trevligt att få med en ny gubbe på St3! Synd att han var Göteborgare....
Får ta ett race snart igen och hoppas på bättre väder!
Tills dess..Kör hårt!:yoparty

Robban
 

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
Tack själv Mange! Var trevligt att få med en ny gubbe på St3! Synd att han var Göteborgare....
Får ta ett race snart igen och hoppas på bättre väder!
Tills dess..Kör hårt!:yoparty

Robban

Snacka om regn, det var en speciell upplevelse att ligga bakom Er 2 fontäner...;-)
Men tack för en nice tur och lovar att ta med tolk nästa gång.

//Hasse
 

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Hbg
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Tjena, funderar på en trimph street triple. Bra hoj? Hur är det med trecylindrigt? Som jag har förstått det så är den mindre än speed triple som ligger på 1050 cc. 675cc?
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Tjena, funderar på en trimph street triple. Bra hoj? Hur är det med trecylindrigt? Som jag har förstått det så är den mindre än speed triple som ligger på 1050 cc. 675cc?

justfuckinggoogleit.com ;)

Det är en mkt bra hoj, antagligen marknadens för närvarande mest prisvärda.
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Däck...?

Tjena kollektivet.

Kom ut igår till garaget för att ta bilen till doktorn, 39 graders feber osv...
och mitt tillstånd blev inte bättre av att se bakdäcket relativt platt på moppen:huvet
Jag har i mitt :sjuk tillstånd läst allt vad jag kunnat hitta om däck här men inte riktigt kunnat bestämma mig, så......

Vad tycker NI är bra däck för mig då mina kriterier är som följer:

Mest gatåka, 3-5 BKK/år (gocartbana), 4-5 "trafiksäkerhetsövningar"/år (stor bana).
Lång slitagetid är INTE av högsta prio.

Är nyfiken på MAXXIS PRESA SPORT med tanke på att dom är riktigt billiga, men har fått för mig att dom tar lång tid att värma upp, och det kan ju vara ett bekymmer för gatåka.

SNÄLLA HJÄLP MIG, jag velar alltid så här men jag behöver ta ett beslut.

// Jimmy
 

Robban77

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen...

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Tack smygarn76 för en go tur och fika på Rosen.

På väg hem genom skogarna från Södertälje fick jag sällskap på vägen... I ett öppet parti med sädesfält på båda sidor och god sikt, står plötsligt en stor j...la älg på vägen! Och inte har den bråska att ta sig över heller. Jag stannar ca 30m från den och får snart sällskap av några bilar bakom i kö. Jag testar att tuta på den, men det bryr sig föga utan fortsätter bara att glo åt mitt håll:va Efter en bra stund lunkar den sakta av vägen. Tror att den tyckte jag hade snygg hoj helt enkelt :yoparty

/Magnus
 

Ahab

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Ort
Nacka
Hoj
Triumph Street Triple -09
Nybliven STR3-ägare

Hallå!

Har precis införskaffat en STR3 och tänkte bara säga hej till alla likasinnade här i tråden. Ser fram emot att hänga med på en repa i Stockholmsområdet vid nästa tillfälle :)

/Jonas
 

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Hallå!

Har precis införskaffat en STR3 och tänkte bara säga hej till alla likasinnade här i tråden. Ser fram emot att hänga med på en repa i Stockholmsområdet vid nästa tillfälle :)

/Jonas

Välkommen Jonas och grattis till din nya hoj. Klart du ska med och gasa lite nästa gång :yoparty
 

Ahab

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Ort
Nacka
Hoj
Triumph Street Triple -09
Härligt!
Då ska jag bara hinna fixa lappen innan nästa åkning ;)
 

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
Tack smygarn76 för en go tur och fika på Rosen.

På väg hem genom skogarna från Södertälje fick jag sällskap på vägen... I ett öppet parti med sädesfält på båda sidor och god sikt, står plötsligt en stor j...la älg på vägen! Och inte har den bråska att ta sig över heller. Jag stannar ca 30m från den och får snart sällskap av några bilar bakom i kö. Jag testar att tuta på den, men det bryr sig föga utan fortsätter bara att glo åt mitt håll:va Efter en bra stund lunkar den sakta av vägen. Tror att den tyckte jag hade snygg hoj helt enkelt :yoparty

/Magnus

Jag får tacka så mkt jag också, riktigt skönt hojväder och mkt bågar, enda smolket var väl att Pappa Blå sänkte medelhastigheten något lite på slutet.

Gött att du såg älgen i dit iallafall, fick du funderat något när du beundrade älgen om man eventuellt skulle klara att "kana" med stripplen under älgen i bästa Tom Cruise stil ;-) ?

Mvh Hasse
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top