Så, julen närmar sig och funderar på om jag skulle köpa något till min underbaraste när hon nu står helt ensam.
Gick och tog MC kort nu i slutet av september och sprang sedan och köpte en Street Triple R.
Tycket att original skylthållare och blinkers är nog prio ett att fixa.
Nått tips på skyllthållare? Rizoma finns ju, men den kostade en del.
Såg att Northbike hade en del miniblinkers så det är väl bara att kika runt där och på lite andra ställen.
Sen är kraschpuckar en bra investering? Och isåfall lite tips på några vettiga.
Det är egentligen rätt tvåsidigt det där med puckar.. Beror liksom på hur du tänkt använda hojen.
Ponera att du kraschar, med puckar, då har du en trasig hoj som antagligen kommer att lagas.. Du vet vad man säger om en hoj som en gång är kraschad..
Kraschar du utan puckar får du antagligen en helt ny hoj då skadorna är dyrare att laga än att försbolaget köper en ny hoj.
Så det beror väl på hur man tänker köra, tänker man köra vilt och stunta osv då får man räkna med en krasch här och där och det är det bättre att få mindre skador så att försäkringsbolaget är mindre inblandat. Självrisken dubblas ju var gång det händer något!
Men ska man köra "normalt" med hojen och inte löper så stor kraschrisk (vilket jag antar att du ska med tanke på hur länge du haft kortet) så tycker jag nästan det är bättre utan puckar!
Vad gäller skylthållare så är det verkligen ett måste att byta, så hojen slipper skämmas till våren!
Mad Doctors är bra och kommer med tillhörande blinkers:
http://www.britalianracing.se/index...t-triple-r/skylthallare-blinkers-bakljus.html
För billigare alternativ kolla R&G eller Valtermoto, bör finnas hos din Triumphsäljare. Dessa är dock inte lika stilrena och har inte blinkers.