Triumph Street Triple-tråden

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
På lördag är det dags... nya Triple R:en skall hämtas hem! :)
Man kan ju hoppas på åtminstone en torr och solig dag i november så man kan rulla ut maskinen en sväng.
 

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Daytona 675
ohoj trippelbröder, jag har lite Street tillbehör till salu, dels ett Mad Doctor kit och en Svart flyscreen, båda i fint skick! Om någon är intresserad finns dom på min profil under annonser. Har även ett Zard-Helsystem 3-1 minus slutdämparen som jag ska försöka bli av med. Dämparen blev lite deformerad vid en oturlig vurpa men resten är helt. Pm för info. Själv har jag bytt upp mig till en Daytona så jag är fortfarande kvar i trippelträsket, vi syns 2010 =)
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Idag hämtades nya hojen hem, Street Triple R 2010. Riktigt trevligt. Synd att det skulle regna så förb-nnat just i helgen. Igår var det nämligen torrt på vägarna.

Bjuder på lite vinterskratt, då vi alla väntar på vår och sol. :D

[YOUTUBE-ID]gUQiciZNbpc[/YOUTUBE-ID]
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Idag hämtades nya hojen hem, Street Triple R 2010. Riktigt trevligt. Synd att det skulle regna så förb-nnat just i helgen. Igår var det nämligen torrt på vägarna.

Bjuder på lite vinterskratt, då vi alla väntar på vår och sol. :D

[YOUTUBE-ID]gUQiciZNbpc[/YOUTUBE-ID]


Sjyst, glöm inte ta bort fackverkstakstolen baktill ;D
 

hugge

Gör som Kina köp Volvo
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX 750
Hej alla glada. Har ett litet fel på min R. Det är så när jag ska växla ner från t.ex 4an till 3an så lägger den sig i något mellan läge, så att jag måste släppa upp kopplings handtaget till ungefär där drag läget finns så att 3ans växel hoppar i. När det blir så måste man göra så ända ner tills 1ans växel. Hoppas ni förstod min beskrivning:tungan Mvh Hugge
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Hej alla glada. Har ett litet fel på min R. Det är så när jag ska växla ner från t.ex 4an till 3an så lägger den sig i något mellan läge, så att jag måste släppa upp kopplings handtaget till ungefär där drag läget finns så att 3ans växel hoppar i. När det blir så måste man göra så ända ner tills 1ans växel. Hoppas ni förstod min beskrivning:tungan Mvh Hugge

Du har väl garanti?
 

hugge

Gör som Kina köp Volvo
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX 750
Garanti har jag, tänkte mer om det var något man kan justera (stavning?) själv innan man åker till en verkstad.
 

Henrikzzon

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
oskarshamn
Hoj
honda nsr 125-00 Yamaha YZF r-125-08 Triumph street triple R-09
Last edited:

100

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Ingen för tillfället.
Tjena,
undrar om nån har testat att sätta på speed triplens flyscreen på streeten?
Ja jag vet att de finns en flyscreen till streeten, men dock inte alls lika fin enligt mig haha

Tjosan, det är inga problem att sätta fast speed triplens flyscreen på streetan.

Gjorde det själv när jag hade en i ägo..

Enda som kan störa e väl att bromsvätskehållaren tar i lite om du svänger med max styrutslag.

Fast det går alltid att modifiera..

Lycka till !
 

Henrikzzon

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
oskarshamn
Hoj
honda nsr 125-00 Yamaha YZF r-125-08 Triumph street triple R-09
Tjosan, det är inga problem att sätta fast speed triplens flyscreen på streetan.

Gjorde det själv när jag hade en i ägo..

Enda som kan störa e väl att bromsvätskehållaren tar i lite om du svänger med max styrutslag.

Fast det går alltid att modifiera..

Lycka till !


okeej tack!:) köpte du en ny flyscreen med nya fästen och allt för 3 k?
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
va tror ni man kan begära för en -09 som gått 1000-mil?
Pappa pjotor ska köpa hus ;S måste skaffa billigare hoj
 

johansson90

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Ort
skogen
Hoj
ktm 660 / triumph street tripel såld / ktm 625 06såld /rm 250 05 sålda
hoj ja ska sälja mina kolfiber zard ljuddämpare men ja vet inte hur mycket ja kan ta för dom så om de är nån som har någon aning va jag kan ta för dom så är ja tacksam:)
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
För den som känner för att fläska till sin Street Triple rejält -->
http://www.hojnyheter.se/?p=10392
http://www.lsl-motorradtechnik.de/php/projektbike.php

11667789324af703cf6e517.jpg
 

Zam_Zap

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Dalarna
Hoj
2010, Triumph Street Triple R
Så, julen närmar sig och funderar på om jag skulle köpa något till min underbaraste när hon nu står helt ensam.
Gick och tog MC kort nu i slutet av september och sprang sedan och köpte en Street Triple R.

Tycket att original skylthållare och blinkers är nog prio ett att fixa.
Nått tips på skyllthållare? Rizoma finns ju, men den kostade en del.
Såg att Northbike hade en del miniblinkers så det är väl bara att kika runt där och på lite andra ställen.

Sen är kraschpuckar en bra investering? Och isåfall lite tips på några vettiga.
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Så, julen närmar sig och funderar på om jag skulle köpa något till min underbaraste när hon nu står helt ensam.
Gick och tog MC kort nu i slutet av september och sprang sedan och köpte en Street Triple R.

Tycket att original skylthållare och blinkers är nog prio ett att fixa.
Nått tips på skyllthållare? Rizoma finns ju, men den kostade en del.
Såg att Northbike hade en del miniblinkers så det är väl bara att kika runt där och på lite andra ställen.

Sen är kraschpuckar en bra investering? Och isåfall lite tips på några vettiga.


Det är egentligen rätt tvåsidigt det där med puckar.. Beror liksom på hur du tänkt använda hojen.
Ponera att du kraschar, med puckar, då har du en trasig hoj som antagligen kommer att lagas.. Du vet vad man säger om en hoj som en gång är kraschad..
Kraschar du utan puckar får du antagligen en helt ny hoj då skadorna är dyrare att laga än att försbolaget köper en ny hoj.

Så det beror väl på hur man tänker köra, tänker man köra vilt och stunta osv då får man räkna med en krasch här och där och det är det bättre att få mindre skador så att försäkringsbolaget är mindre inblandat. Självrisken dubblas ju var gång det händer något!

Men ska man köra "normalt" med hojen och inte löper så stor kraschrisk (vilket jag antar att du ska med tanke på hur länge du haft kortet) så tycker jag nästan det är bättre utan puckar!

Vad gäller skylthållare så är det verkligen ett måste att byta, så hojen slipper skämmas till våren!
Mad Doctors är bra och kommer med tillhörande blinkers:
http://www.britalianracing.se/index...t-triple-r/skylthallare-blinkers-bakljus.html

För billigare alternativ kolla R&G eller Valtermoto, bör finnas hos din Triumphsäljare. Dessa är dock inte lika stilrena och har inte blinkers.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top