Triumph Street Triple-tråden

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Har jobb pendlat ett par gånger jag också, men är det någon annan än jag som tycker att det blivit fler bilar med trögare förare ute i trafiken?
Eller också har jag bara blivit gammal:va

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Jodå, varit ute och luftat hojen, men resultatet var nedslående :-( Skulle tvätta cykeln i en tvätthall och där var lite kö. Ställde mig i kön och gick bort och pratade med min flickvän som satt och väntade i bilen (som vi precis hämtat från verkstaden). När vi stog och pratade hörde jag en krash. Jag vände mig och och fick då se att bilen framför min cykel i kön kommit på den briljanta idén att backa, och gjort så rakt in i min MC. Tack för den! Snett styre, trasig blinkers, buckligt 3-1 system mm....<text>

Ajaj, fasen vad trist! Hoppas du får tillbaka hojen i tid som de utlovat. Det är inte kul att stå utan hoj när solen börjar titta fram.

Har varit ute ett par svängar och kört en pendling till jobbet. Fick mitt tail-kit idag från mcweb.se/valter moto. Ska bli skönt att bli av med orginalet till slut.

Sen är det väl kanske dags att beställa bar end-backspeglar. Och så tycker jag den trots allt blir lite snyggare med den lilla fly screenen.

Då blir det till att skruva lite i helgen gissar jag? :) Inte fel att bli av med "fackverket" där bak. Andra speglar håller jag också på och tittar på. Har inte bestämt mig för barend eller mindre vanliga.

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Finn 5 fel

Hello, tänkte bjussa på två teasers efter vinterns pyssel. Lite fix kvar här o där men 85% som jag vill ha den. :tummenupp

Bifogat

• DSC00061b.jpg
    DSC00061b.jpg
    124.7 KB · Visningar: 306
  • DSC00059.JPG
    DSC00059.JPG
    135.5 KB · Visningar: 313

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Bjuder på en film från onsdagens körning med en polare. Vi filmade med hans hjälmkamera sen har jag klippt ihop lite diverse. Tyvärr fick det bli lite musik då det vindbrusar rejält över 40-50 km/h... varsågoda!

[YOUTUBE-ID]KSITQx2UqBA[/YOUTUBE-ID]

The Ufo

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Hoj
2015 Yamaha YZF R1
Prutat och klart?

Hej alla street triple åkare! Ska köpa en Street triple R nu i dagarna och tänkte be er som redan köpt era street triple om lite hjälp. Tänkte kolla med er hur mycket man kan pruta ner priset på en Street tripple R ny? Ska köpa den på johans mc i gbg och va inne idag och snackade med en försäljare. Han sa att det inte går att pruta en krona på priset (999 90 kr) är fast och går inte att få en krona billigare. Vill kolla med folket va dom har fått sina för.
MvH En stor street triple fanatiker.

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
...va inne idag och snackade med en försäljare. Han sa att det inte går att pruta en krona på priset (999 90 kr) är fast och går inte att få en krona billigare.

De har ett påslag/vinst per maskin de säljer. Frågan är vad du har för argument att just du inte skall betala listpris. Känner du säljaren? Kommer du med inbyte? Har du köpt dina tidigare hojar hos handlaren?
Kolla om du kan få lite rabatt på tillbehören om det är tvärstopp på hojen.

Men du, Street R är värd varenda krona ;)

Bjuder på en film från onsdagens körning med en polare. Vi filmade med hans hjälmkamera sen har jag klippt ihop lite diverse. Tyvärr fick det bli lite musik då det vindbrusar rejält över 40-50 km/h... varsågoda!

Nice! Vad använder du för redigeringsprogram? Vore smutt o kunna redigera bort regskylten som du gjort. :tummenupp

Last edited:

Zam_Zap

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
2010, Triumph Street Triple R
Jag har en svart bromsvätskebehållare från Triumph fram och undrar lite över nivån i den. Ska jag fylla på med vätska så det ligger ovanför det gummifilter (eller vad det är) som finns inuti? Går ju att fylla på så hela behållaren är full.

Sen ang. serviceboken.
Miltalet och året där, vad utgår de ifrån. 10000km/1 år
1000mil på mätaren eller 1år, det som inträffar först. Men när räknas tiden? Första servicen gjordes 21/8-09 och jag köpte den 25/9-09. Är även det datumet som står i boken under Reg.datum.

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Nice! Vad använder du för redigeringsprogram? Vore smutt o kunna redigera bort regskylten som du gjort. :tummenupp

Tackar. Redigerat i Cyberlink Powerdirector. Blurra regskylt är en del jobb (många key-points), men smidigt att det går att göra. Får se om jag ev ska gå över till Adobe's Premiere.

Teaboi

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2010
Hoj
Triumph Speed Triple-11, Street Triple-10 (Såld)
Helt rätt, Techspec SS (Snakeskin). Köpta i USA men tror de börjar dyka upp i Svenska butiker nu också.

Intresserad av dessa själv, beställde du dem från USA eller köpte du dem på plats?

Om du beställde, varifrån var det om man får fråga?

Teaboi

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2010
Hoj
De beställs enkelt hos Techspec själva http://www.techspec-usa.com/index.html

Cirka 550 kr inkl tankpad och frakt hem till Sverige. (min order är lagd idag då jag sneglat på dem ett tag)

Sådär ja, då var det beställt.

Tackar!

När jag ändå är i farten, någon som har tips på snygga, lite mindre blinkers fram istället för original?

Last edited:

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Kul att det blev lite fart i tråden!

Blinkers finns det hur mycket som helst o välja på. Vill man hellre lägga pengarna på bensin än svindyra blinkers har Biltema ett schysst alternativ för 199kr tror jag.

Teaboi

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2010
Hoj

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Hoj
Triumph Street Triple 09
De beställs enkelt hos Techspec själva http://www.techspec-usa.com/index.html

Cirka 550 kr inkl tankpad och frakt hem till Sverige. (min order är lagd idag då jag sneglat på dem ett tag)

F-n. Jag som just har köpt dom lite mindre snygga stomp grips.

Se på fan...du menar kanske dessa?

http://www3.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/LED-Miniblinkers-2-st/

Ser ju helt ok ut. Måste man ha något motstånd som de påpekar eller är det bara att byta?

Dom borde fungera bra till baken också va? Ska precis till att monterna på en Valter Moto-skylthållare men jag köpte inga nya blinkers.

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...