Triumph Street Triple-tråden

Steep

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10 Vespa 125 Primavera -83
Var och provkörde en Striple med just effektpaket 3 och jävlar vilket drag det var, för att vara en så liten motor. Enligt säljaren så ger effektpaketet runt 5 hästar extra men det är väl responsen och ljudet som ger det där extra.

Vet någon om grenrören till low-boy systemet fyller någon effekt eller dem bara är ett måste för 3-1 systemet? Om dem gör systemet öppnare är då frågan om det finns öppnare grenrör till ett vanligt slip-on system som mynner ut under sadeln...?

Gobban

n00b
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
BMW S1000RR 2010
Köpte du från deras hemsida? Hur var servicen, lev tid, ev. problem?

Du har ju precis den pipan jag är sugen på så svara svara, rappa på:D

Fel av mig.....inte GP evo, jag har tittat på modellen: Oval-line carbon med carbon tip.

Aldrig fel med coooolfiber:yoparty

Sorry, sent svar heh...

Jag köpte direkt från deras hemsida och leverans gick smärtfritt. Tog ca 1,5veckor.

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Ska köra några bandagar på Knutstorp i Juni..
Min fråga är följande; kommer min STR3a med Arrow 3-1 att klara DB-kraven?
Någon som har erfarenhet?

PS: Vet att lowboy tar i marken innan fotpinnarna, men jag klarar mig ;)

M@rtin

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2007
Hoj
Honda Cbr1000rr Fireblade -04, KTM 690 SMC -11

PS: Vet att lowboy tar i marken innan fotpinnarna, men jag klarar mig ;)

Nej det kommer den inte. Du måste fixa en db killer. :gnissla

M@rtin

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2007
Hoj
Honda Cbr1000rr Fireblade -04, KTM 690 SMC -11
K*ken... Tips på en bra/billig?
Börjar nästa ångra att jag köpte bandag, kostar i slutändan fan mer än en veckas solsemester!

Nej jag vet inte. Triumphcenter i lödde fixade en till mig. Det var nog en universal dbkiller som han kapade, sen borra jag ett hål genom db killern o röret så att man kunde fästa db-killern med en montageskruv.

Du kommer inte ångra dig när du väl kör:)då är det värt var enda krona!!!!:banana

hugge

Gör som Kina köp Volvo
Gick med
16 Feb 2004
Hoj
Suzuki GSX 750
Hej grabbar. Fick hem ett brev från if... höjd premie. Någon mer som fått samma roliga brev!?:huvet

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Premien ligger på 9060kr nu.

Har du huvudförfallodag nu på våren?

Om man går in och kollar IF's PDF så ser man att premierna höjts generellt, tyvärr.
Triumphförsäkring från 2010-02-01.pdf

Min har gått från 4704 kr till 5238 kr (höjning med 11%). Jag tecknade min försäkring i höstas så jag antar att höjningen kommer först till hösten för min del (betalning uppdelad per halvår).

Min erfarenhet är att många hojar kör med fullsystem trots dB-kraven. De slår bara av på gasen inför platsen där mätningen görs. Värsta exemplet var nog på Gelleråsen i höstas där en HD Sportster hade något typ av helöppet system. Det lät som en attack med ett Spitfireplan under andra världskriget när han körde förbi på målrakan! :D

Men ett tips kan ju vara att få tag på lite folk här på SH som redan kört på just Knutstorp och höra hur hårda de brukar vara och vad folk kör med för system.

Last edited:

Steep

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10 Vespa 125 Primavera -83
Ni som köpt era hojar nya. Är hojen reggad och klar när man får den? Eller måste man vänta med att få köra härligheten? :va Det är första gången jag köper nytt så jag har ju ingen koll.

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Hoj
Triumph Street Triple 09
Ni som köpt era hojar nya. Är hojen reggad och klar när man får den? Eller måste man vänta med att få köra härligheten? :va Det är första gången jag köper nytt så jag har ju ingen koll.

Det är bara att köra, ivf var det det för mig.

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Nej jag vet inte. Triumphcenter i lödde fixade en till mig. Det var nog en universal dbkiller som han kapade, sen borra jag ett hål genom db killern o röret så att man kunde fästa db-killern med en montageskruv.

Du kommer inte ångra dig när du väl kör:)då är det värt var enda krona!!!!:banana

Men läser man på Actionpics sida står det:
"Samma krav som på tävling, dvs 95db förbifart och 100db statiskt mätning. Ett fräscht helsystem med dämpull kvar klarar detta, men korta system som t.ex. Leo Vince på en CBR1000RR -08 eller på en R6a har problem då ljuddämparen är kort och dessutom pekar rakt mot mätpunkten för db."

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Hur går det för alla STriple-ägare, har ni varit ut och luftat maskinerna nu? :yoparty

Själv påbörjade jag projektet att byta tail och montera kraschpuckar m m här om dagen. Köpte direkt via R&G Racing i England. Återstår lite småfix innan allt sitter på plats. Sen blir nästa sväng med nya speglar, styre osv.

Ingen som har köpt på sig en quickshifter och testat?

visabild.php

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Jodå, varit ute och luftat hojen, men resultatet var nedslående :-( Skulle tvätta cykeln i en tvätthall och där var lite kö. Ställde mig i kön och gick bort och pratade med min flickvän som satt och väntade i bilen (som vi precis hämtat från verkstaden). När vi stog och pratade hörde jag en krash. Jag vände mig och och fick då se att bilen framför min cykel i kön kommit på den briljanta idén att backa, och gjort så rakt in i min MC. Tack för den! Snett styre, trasig blinkers, buckligt 3-1 system mm. Det var inte lönt att tvätta, bara att åka direkt till nästa verkstad och lämna in cykeln. Tur att tjejen var med med bilen!

Detta hände den 1e april, med lite tur får jag tillbaka cykeln igen den 22e... Den som körde på mig ville självklart att hans kompis skulle fixa till MCn istället för att ta det på försäkringen, men det kändes inte särskilt aktuellt. Notan för lagningen (som jag dock slipper betala) hamnade någonstans runt 17000. Dyrt när motorcyklar välter!

Skall bli skönt att kunna köra vidare snart i alla fall! Hoppas att våren börjat bättre för er andra!

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Hoj
Triumph Street Triple 09
Har varit ute ett par svängar och kört en pendling till jobbet. Fick mitt tail-kit idag från mcweb.se/valter moto. Ska bli skönt att bli av med orginalet till slut.

Sen är det väl kanske dags att beställa bar end-backspeglar. Och så tycker jag den trots allt blir lite snyggare med den lilla fly screenen.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...