Triumph Street Triple-tråden

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Borde kanske helt enkelt sagt att jag söker en streetfighter =)

Ett busigt streetfighteralternativ är ju annars KTM's Superduke R. V-twin på 132 hästar och 102 Nm. Från -08:ans årsmodell får man Akrapovic-system och klart förbättrad insprutning (inte lika ryckig gasrespons som de tidigare). Frågan är om du har några speciella önskemål? Och om försäkringskostnader har någon betydelse.
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Ett busigt streetfighteralternativ är ju annars KTM's Superduke R. V-twin på 132 hästar och 102 Nm. Från -08:ans årsmodell får man Akrapovic-system och klart förbättrad insprutning (inte lika ryckig gasrespons som de tidigare). Frågan är om du har några speciella önskemål? Och om försäkringskostnader har någon betydelse.

Frustrerande att du inte läst mitt första inlägg...:huvet

KTM är för höga för mig
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Jepp jag har provkört, når inte ens när till att fälla ner stödet och än mindre till att sätta tån i marken
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Enligt företagens specar:
Street Triple = 805 mm
Speed Triple = 830 mm
Superduke = 850 mm

Om du har provkört Speeden och det gick bra kanske det är värt en provsittning på Superduke iaf. Om sadeln är bra utformad behöver det inte betyda att 20 mm blir så extremt mycket högre.

EDIT:
Okej, snabba svar... trist. Finns det ingen "optional" sadel?
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
20mm kan göra större skillnad än man tror uppenbarligen.. Sen så spelar ju sadelns bredd också in.

Det är trist som fan, Superduke är ju en jävligt macho hoj =)
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Det är som att gå och köpa en 4 storlekar för stor kostym och sen försöka få den insydd, den kanske passar hjälpligt men det blir aldrig 100%
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Hmm intressant 140hk
Ord. pris 105 700,00 SEK (!!!!!!!!!!!!!!!!) enligt http://www.morini.se/motocykl.htm

Hur är kvaliteten och garantin på Moto Morini?

Kvaliteten är bra, så långt som jag vet. Kompisen har en som har gått c:a 2000+ mil och det har aldrig varit några problem.
Garantin och service sköts av "danskens mc garage" utanför Eskilstuna, även de som sköter sidan du hittat priserna på.
Tänkte inte på att du är lite åt det korta hållet, kommer inte ihåg om modellen är "hög" eller "låg".
Däremot så är det ett sjujävla botten drag i Morinisarna, särskilt i Velocen som har andra pipor, mappning och bättre fjädring.
Den vanliga Corsaron är dock enligt mig snyggare i färgsättningen.
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Kvaliteten är bra, så långt som jag vet. Kompisen har en som har gått c:a 2000+ mil och det har aldrig varit några problem.
Garantin och service sköts av "danskens mc garage" utanför Eskilstuna, även de som sköter sidan du hittat priserna på.
Tänkte inte på att du är lite åt det korta hållet, kommer inte ihåg om modellen är "hög" eller "låg".
Däremot så är det ett sjujävla botten drag i Morinisarna, särskilt i Velocen som har andra pipor, mappning och bättre fjädring.
Den vanliga Corsaron är dock enligt mig snyggare i färgsättningen.

det ryktas om att Moto Morini är på ruinens brant..
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
det ryktas om att Moto Morini är på ruinens brant..

Jag tror inte att det är helt omöjligt att morini går omkull, de har klarat sig på håret ett ganska bra tag nu. De gör det inte bättre för sig själva mot eventuella återförsäljare heller, jag hörde att för och kunna bli återförsäljare måste man minst köpa 50 cyklar i stöten. Det är ganska mycket när man inte är ett välkänt märke.
 

percy83

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux -11
Den sorgliga dagen har kommit och jag tänker göra mig av med min svarta Street 07:a. Helt fullutrustad med nytt batteri och bakdäck.

Pm:a mig om ni är sugna !

MVH
Per
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
20mm kan göra större skillnad än man tror uppenbarligen.. Sen så spelar ju sadelns bredd också in.

Det är trist som fan, Superduke är ju en jävligt macho hoj =)

Tycker nog du får ta å tvätta munnen med såpa nu. Tänk om Kalle läst vad du skrev....?
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
20mm kan göra större skillnad än man tror uppenbarligen.. Sen så spelar ju sadelns bredd också in.

Det är trist som fan, Superduke är ju en jävligt macho hoj =)

Det finns en sänkningssats till Superduke.

Sänker 15 mm (gör mer än man tror)

Jag köpte precis en :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top