Är sugen på en Triumph street triple R 675 - 2009 med 1800mil på sig.
Några barnsjukdomar man ska se upp för?
hojen ska användas enbart på gata
kommer ifrån duke 690 & mt09
Är sugen på en Triumph street triple R 675 - 2009 med 1800mil på sig.
Några barnsjukdomar man ska se upp för?
hojen ska användas enbart på gata
kommer ifrån duke 690 & mt09
Triple-lovers!
Helt ny här och söker nu lite råd i köp av Street Triple. Spanar på 675 av typ 2015-2016 års modell.
Tänkte höra mer er experter kring R eller RX. Står och väger mellan en R modell 2016 som är uttagen -18 och därför har kvar maskingaranti osv nåt år till eller en RX -16 som inte har det...
Hur kul är quickshifter? Överskattad eller lätt värt det? Spontana tankar?
Har inte själv kört RX'en, men fått höra att den är mer lämpad för bana. Detaljerna kring varför minns jag inte, men det är vad jag hört ang. de reviews jag tittat på. Så om man "kör bana" på offentlig landsväg kan det väl vara aktuellt, i övrigt är R'en att föredra enligt reviews.
QS är kul som fasen, men i mina ögon inget som är avgörande för val av motorcykel. Lite av ett lyx-tillbehör för mig som vardagsåkare.
Triple-lovers!
Helt ny här och söker nu lite råd i köp av Street Triple. Spanar på 675 av typ 2015-2016 års modell.
Tänkte höra mer er experter kring R eller RX. Står och väger mellan en R modell 2016 som är uttagen -18 och därför har kvar maskingaranti osv nåt år till eller en RX -16 som inte har det...
Hur kul är quickshifter? Överskattad eller lätt värt det? Spontana tankar?
Är det just årsmodell 15-16 som är intressant? Annars har jag en mattgrå Street Triple R -2013 som kanske ska säljas... Ingen annons ute men har funderingar på att kliva upp på en 1000cc efter 3 säsonger med Triumphen!
Både Arrow blås, QS, tail-tidy, carbon heelguards etc...
Om inte så är detta i alla fall en brasklapp om någon annan är sugen på en fin STR3.
Enda märkbara skillnaden mot vanliga R är ju Daytona-sadeln. Precis allt annat är ju lika.
Om den är bättre vid bankörning eller ej kan jag inte svara på men många kör ju bana med vanliga banan-sadeln så det hade jag inte lagt nån större vikt vid.
Quickshifter är kul som fan och värt vid bankörning. Att det blev RX och inte R för mig var mest för att jag ändå skulle kastat på Arrow-pipa, QS och all plast då blev liksom priset detsamma. Tycker dock att vanliga Ren har snyggare färger att välja på. Matt metallic är väl OK men hade föredragit blank om det hade funnits när jag handlade.
Garanti, behövs det nu för tiden? Vad ska hända på en ny hoj?
Hur tänker ni med försäkring nu när Länsförsäkringar dumpar Triumph?
Min kostar idag ca 9tusen på LF men Svedea vill ha 15tusen..
Är Triumph så jobbiga att ha å göra med? Finns knappt några återförsäljare kvar och försäkringen blev precis mycket dyrare..
Jag hade bestämt mig för att köpa en beggad Speed Triple, men efter att ha läst om Street Triple RS så blir det nog en sådan istället, ska naturligtvis provköra och så, men hade ju sist en Street Triple R -13, och det känns som RS:en kan bli rätt hoj.
Tänker en svart RS med Arrow (som egentligen verkar onödigt, men snyggare), värmehandtag och sen det vanliga gottiset med Evotech tailtidy, bort med skjutspinnar, kylarskydd. Tyvärr köpte vi precis ny bil, så avtalet med frun är att jag får köpa först i vår, så får sukta fram till dess.
Någon som lyckats förhandla in första servicen i priset? Samt vad den ligger på? Har för mig den var rätt dyr trots att det bara är olja och filter samt koll på grejer.
Min närmsta Triumphnasare är JE68, hade min gamla Street där för service osv och dom var alltid jättebra, så hoppas på liknande nu.
Spanar också försäkring, och har upptäckt att lilltriplen är dyr (bor i lägenhet Limhamn/Malmö). Jag hittar dock inte någon "räkna på pris" hos Gjensidige? Är det bara jag, eller måste man maila dom för prisuppgift? Annars verkar Bilsport vara minst dyra, för en gångs skull. Jag är ju ändå 43 bast och har haft A-kort i typ 10 år.
Kolla på trygg hansa, på-och avställningsbar. Beroende på hur ofta man luftar hojen kan det vara ett alternativ. Min Street triple r -12 gick på knappt 13 om den var påställd året runt. Bodde då i kranskommun till Stockholm.
Annars har Gjensidige varit billigast på alla andra hojar jag har och haft. Deras skadeservice har jag blivit tvungen att utnyttja och de skötte ärendet med bravur. Fick en rättvis lösensumma för en av hojarna efter en incident.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |