Har under vintern bytt styre till clipon.
Min tanke från början var att enkelt kunna byta mellan originalstyre och clipon, standard på gata, clipon på bana.
Valde ett clipon från PP Tuning som går att montera utan att lossa gaffelkronan.
Nu råkade det bli så bra att det går att byta mellan lågt/högt läge på cliponstyret på några minuter.
Högt läge funkar bra på gata, det är lite lägre än originalstyret men OK för mig.
Bytet låg/hög sker med att byta plats på fästena på framgaffeln utan att flytta reglagen.
Det är bara att lossa "styrrören" från fästena och låta rör och reglage hänga medan man lossar fästena och byter plats på dom.
Vinkeln på "styrrören" ändras ganska mycket när man byter plats, i högläge är det typ samma vinkel som original, i lågläge betydligt mer racemässigt.
Sedan blev det problem med med att styret tog i instrument/lyktor när man vrider på det. Hittade en beskrivning på nätet för äldre triplar att flytta fram instrument/lyktor s a styret går fritt. Tyvärr funkade det inte på min 2013 modell, antagligen större styrutslag på nya modellen.
Testade då att flytta instrument/lyktor till framgaffeln och det blev jättebra.
Hittade billiga blinkersfästen hos Lelles och med lite rostfri gängstång, muttrar och brickor från Biltema sitter instrument/lyktor som berget.
Har kvar att lacka blinkersfästena svarta och fixa ett galler över luftintaget på styrhuvudet s a inte "småfåglar" sugs in i luftfiltret.
http://www.pptuning.eu/products/clip-ons/50
http://www.lellesmcdelar.se/belysning-1234/blinkersfaste-B1073
Bilderna är med styret i högläge.
View attachment 430701 View attachment 430702View attachment 430703 View attachment 430704 View attachment 430705 View attachment 430707