BJN
Avliden medlem
Köp på motorbolaget i Linköping de har till Trajjorna. Iallafall nästan jämt har de alla munstycken hemma.
Man kan ju undra lite varför inte Johans MC säljer lösa munstycken. De är ju också Triumphcenter och har verkstad.
Köp på motorbolaget i Linköping de har till Trajjorna. Iallafall nästan jämt har de alla munstycken hemma.
La precis på avgasbandaget på det andra röret, vilket blev bra.
Jag passade även på att fråga Kenneths mc vad de skulle ha för att byta mina däck från hojen. 1025kr. Helt vansinnigt. Johans mc ska ringa med pris imorgon.
Att plocka bort hjulen själv är inte svårt.
Köp en lyft på Jula eller motsv så får du även lättare att skruva med hojen framgent.
Du har lätt igen pengarna över tid
Det får bli sommarens uppdrag att lära mig det. 1000kr för däckbyte känns helt obefogat. Så lång tid tar det inte. I Jönköping tog verkstäderna 475kr/timma i arbetskostnad, thats it. Som lärare måste man ju dessutom underhålla sig själv i hela åtta veckor under sommaren. Ganska jobbigt faktiskt.
Att plocka bort hjulen själv är inte svårt.
Köp en lyft på Jula eller motsv så får du även lättare att skruva med hojen framgent.
Du har lätt igen pengarna över tid
Köpte en MC-lyft på verktygsboden i våras.
En av de bättre investeringar jag gjort.
Kan du länka till den och beskriva hur den lyfter. Kollade lite på en för 995kr på verktygsboden men förstod inte riktigt av bilden hur den ska användas.
Om man vill ha något riktigt billigt och enkelt så funkar den här från Biltema. Jag använder den när jag tvättar, smörjer kedjan, tar av hjul osv.
Verktygsbodens var tillfälligt slut i lager så det går ej att länka till den, tog Biltemas variant istället.
Kör bara in lyften bakom oljefiltret och framför sidostödet från det hållet hojjen inte lutar, håller lite försiktigt i styret och trampar upp den, tar 2 minuter och står stabilt, man klarar det utan problem själv
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/MC-lyft-680-kg/
Å det är inga problem så att man lyfter i avgasrören heller då antar jag?
Verkar kanon!
Ni är ju för fan en större informationskälla än wikipedia. Tack för tipsen!
Edit: Hamnar inte centralstödet i kläm?
i en gammal mans skalle börjar ta form.
Det blir ingen MV Augusta!
Demonteringen på Bike Trollhättan hade sålt Thruxtonmotorn som Zard tipsade om men det kommer flera.
Årets jobb blir därför att, förutom vanlig service, modifiera luftboxen och bestycka förgasarna.Kan meddela att lelles i Uppsala säljer munstycken för 20 kr/st som passar våra förgasare. Kostade 50 kr alles in alles att få hem dem så det blev billigt. Artikelnummer 08-03-xxx, där xxx är munstyckets storlek.
Jag är ju vansinnigt förtjust i eloxerat så det kommer att bli ett Norman Hyde Oil Hose Kit (blått/rött) plus att jag byter till stålomspunnet med klart överdrag och blåa banjos samt röda skruv till bromsarna.
Sen blir det ny bakfälg så att däcket passar bättre (150/70). Eventuellt större fälg för större däck men det har jag inte bestämt ännu. Tycker liksom inte att Thruxton ser helt rätt ut med för brett däck.
Sen blir det att trycka ( skriva ut för iron-on) några nya T-shirts! Spånar lite och bifogar bild. ( Ska även trycka en med texten " På sjunde dagen skapade djävulen Matte-B")
EDIT: Å så har jag hittat en klocka att sätta på muttern till styrkronan. Blev så avundsjuk på TMax klocka.
Norman Hyde är kanon !
Själv hade jag tänkt köpa Rizoma styrändsspeglar, letade på Ebay och kopior finns, visade sig vara från en kontakt till arbetsgivaren, så nu är de på väg från Taiwan.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |