Triumph Thruxton-tråden

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Liknande här, har ljus från 0-40 och från 180-200. Resten är släckt. Så kör man bara över 180 så funkar det! :)

Blå krökar är manligt. Det visar bara att hojen använts på det sätt som den var avsedd att användas, som någon så finurligt uttryckte det.

Skall synas att man använder sakerna (dock endast 400 mil i år :( )

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Slakten av trajan är påbörjad :)

Blir lite moderatare ombyggnad än tänkt då ekonomin sätter gränserna.
Framgaffel, instrumentering, öppna filter och batterilåda skall jag nog hinna med dock.

Mer info finns i byggtråden under hojbyggen. Uppdateras löpande.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Så nu är hojen inkörd i garage , nerplockning påbörjas inom kort då hojen nu finns i välutrustat garage där allt kan plockas ner och gås igenom ordentligt , och råputsas..

Planer på ny strålkastare - har nu haft tre olika uppsättningar med strålkastare under 1,5 år och ingen lösning har varit lyckad tycker jag, (Dubbelmontage ala Biltema - rök direkt), (Lucas 7" ,60-tal - skramlade sönder - bara skit , började rosta) och nu senast 7" plastskit som också skramlade sönder.. , Orginallykta vore ju en lösning - men den är ju så j-a dyr 10% av hojens inköpspris...

Så om nån har någon bra idé - spit it out!

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Köpte tidigare på Roffes, men de finns ju tyvärr inte kvar :(
Körde på en egen moddning av en gammal 7" Kawwa-lykta

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Så nu är hojen inkörd i garage , nerplockning påbörjas inom kort då hojen nu finns i välutrustat garage där allt kan plockas ner och gås igenom ordentligt , och råputsas..

Planer på ny strålkastare - har nu haft tre olika uppsättningar med strålkastare under 1,5 år och ingen lösning har varit lyckad tycker jag, (Dubbelmontage ala Biltema - rök direkt), (Lucas 7" ,60-tal - skramlade sönder - bara skit , började rosta) och nu senast 7" plastskit som också skramlade sönder.. , Orginallykta vore ju en lösning - men den är ju så j-a dyr 10% av hojens inköpspris...

Så om nån har någon bra idé - spit it out!

Det ligger en svart ute på ebay, som jag var lite sugen på, men jag orkar inte med mekandet.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=310257715218&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
Det ligger en svart ute på ebay, som jag var lite sugen på, men jag orkar inte med mekandet.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=310257715218&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

tack , den tar vi sa flickan..
nu bara insats och ring kvar ...

Köpte tidigare på Roffes, men de finns ju tyvärr inte kvar :(
Körde på en egen moddning av en gammal 7" Kawwa-lykta

jag får kolla närmre på din , det är en av de viktigaste grejerna på hojen tycker jag..

Vem har köpt upp Roffes lager förresten? De låg ute på konkursauktioner.se ett tag , men sen drogs allt åter fr någon hade köpt hela lagret!

Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj

jag får kolla närmre på din , det är en av de viktigaste grejerna på hojen tycker jag..

QUOTE]

Nån som vet om man kan få bra ljus med LED? , har en idé om att i en thruxton cup nummerplåt få in LED ljus,

Bifogat

• truzz03.jpg
    truzz03.jpg
    89.4 KB · Visningar: 111

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
En liten fundering. Jag har precis lämnat in hojen för däckbyte till pirelli sport demon, vilka jag även lämnat på verkstaden. I min instruktionsbok står det däremot att man ska ha däck med slang. Det har ju inte dessa däck. Har jag tolkat boken fel eller lägger dom i en slang när dom byter?

Undrar även om hydes instruktionsboken som folk pratar om. Är den bättre än orginalinstruktionsboken? Finns den att hitta i pdf?

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
En liten fundering. Jag har precis lämnat in hojen för däckbyte till pirelli sport demon, vilka jag även lämnat på verkstaden. I min instruktionsbok står det däremot att man ska ha däck med slang. Det har ju inte dessa däck. Har jag tolkat boken fel eller lägger dom i en slang när dom byter?

Undrar även om hydes instruktionsboken som folk pratar om. Är den bättre än orginalinstruktionsboken? Finns den att hitta i pdf?

Om du har original eker fälgar på lär de nog vara tvungna att lägga i slan för att få det tätt.:)

Är det radialdäck så ska dessa helst köras utan slang. De sliter nämligen på slangen. Thruxton har original radialdäck bak och jag kunde se tydliga spår i min slang då jag bytte däck så jag la i en ny slang. Utan slang klara man sig inte med originalfälgarna på en Thrux!

Det är nog Haynes Workshop manual du menar och om du jämför med instruktionsboken som följer med hojen så är det inte samma planet. Haynes beskriver i detalj alla arbeten du behöver göra. Jag har inte hittat den som pdf men på eBay till under halva priset mot i Sverige.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Udda det där med slang, men det borde ju verkstan fixa. Hoppas det inte blir dyrt bara.

Edit: När jag beställde däcken så tänkte jag inte alls på slang eftersom flera hade haft de däcken innan. Men det finns väl redan finns slang i däcken som sitter på...jag har aldrig haft ekerfälgar innan.

Tack för svaren. Det låter ju som en rolig vinterbok.

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Udda det där med slang, men det borde ju verkstan fixa. Hoppas det inte blir dyrt bara.

När jag beställde däcken så tänkte jag inte alls på slang eftersom flera hade haft de däcken innan. Men det kanske redan finns slang i däcken som sitter på, vad vet jag

Jo det finns det garanterat om om de anser att den inte är återanvändbar så kostar en slang typ en hundring.

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Tackar! Jag har allt funderat kan du tro. :) Fast kommit fram till att det inte blir gul ventilkåpa. Fast det var ju billigt det du tipsade om.

Jooo matchande ventilkåpor is the shit! ;) ;)

Bifogat

• IMG_5124.jpg
    IMG_5124.jpg
    248.6 KB · Visningar: 103

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Jooo matchande ventilkåpor is the shit! ;) ;)

Jo som jag skrev så har jag allt funderat på det för att jag tycker att det är snyggt men det får förbli metallblanka. Mina nya gula tändkablar skulle ju inte synas alls annars och Norman Hyde slangarnas kopplingar i blått/rött passar bättre med bar metall intill.:)

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj

QUOTE]

Nån som vet om man kan få bra ljus med LED? , har en idé om att i en thruxton cup nummerplåt få in LED ljus,

Galet fräsig hoj!

LED kan nog fungera som ett komplement till ett vanligt lyse, men att endast köra LED känns långsökt. Hur skall du få till en ljusbild utan reflektor?

Tanken är dock ball, tror dock att bilprovningen och farbror blå inte samtycker.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Nu är däcken bytta. Jag kan meddela att dom ville ha 1850kr när jag ringde och frågade om pris. Då sa jag att "det låter ju helt galet". Efter några sekunders tystnad, så sa han att det är dyrare när man har egna däck, men att dom just nu hade rabatt. Priset hamnade då på 1100kr. När jag berättade att en annan verkstad byter för 1000kr, så fick jag det för 1000kr.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Nu har jag äntligen hittat en manual till Thruxon i PDF.format:banana Så nu kan jag börja skruva på riktigt:)

* Verkstads-/mekarmanual?? Tar också gärna en kopia. PM:ar en mailadress i så fall!

* Eller den vanliga instruktionsboken (den har jag som pdf, på svenska). Du kan få en kopia via PM, om du inte redan har den.

EDIT: bugar, bugar! :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...