Triumph Thruxton-tråden

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Still on the road.. Öland o vägen dit var fantastiskt! Alvaret med alla raksträckor är bra om man vill veta precis hur fort det kan gå.. Hastighetsmätarvajern gick av :D Nu pausar jag med kaffe o friterad banan utanför kalmar efter ett rejält skyfall... Bara 40 mil kvar till gbg..!

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hehe, ok.. Jag ger mig. Jag får smi några insatser till dämparna, brölar ju rätt friskt.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hehe, ok.. Jag ger mig. Jag får smi några insatser till dämparna, brölar ju rätt friskt.
Fast om det är klippen du tänker på så är det knappt något som hörs förutom mina Togas. Så då får du väl smi insatser till dem.:D

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Vill bara säga att jag lagt upp klipp på alla nu men alla kommer inte med. Har du något otalt med dem på utube yonsson?:tungan

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
Fel av mig då .. möte något tidigare i dag på ön som påminde mycket om en Thruxton med packning och någon custom i sällskap....

Lite otur med rese vädret hoppas du missade hagel och ösregnet som slog till vid middags tid i alla fall ...

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Haha, körde över bron när det regnade som värst, usch! Kunde ju inte stanna o dra på kläder där heller, vått som f-n blev det! Men hagel slapp jag iaf..
Vem vet? Det kanske var jag? Har ju tutat runt ganska friskt på södra öland. Såg en svart bonneville i kalmar också, fast utan packning.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Vill bara säga att jag lagt upp klipp på alla nu men alla kommer inte med. Har du något otalt med dem på utube yonsson?:tungan
Man skulle kunna tro det. Hittade den via din kanal i alla fall. Fan vad sexigt! Jag har aldrig sett min häck i 1080-upplösning innan :D

Fast hur många extra hk skulle jag få Yonsson om jag går ner 18 kg?:)
3kg = 1hk... :va 54hk :crash

Edit: Bengt gjorde allt för att få mig att välja dåliga spår med hjälp av sin distraherande högerblinkers... :)

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Man skulle kunna tro det. Hittade den via din kanal i alla fall. Fan vad sexigt! Jag har aldrig sett min häck i 1080-upplösning innan :D

3kg = 1hk... :va 54hk :crash

Edit: Bengt gjorde allt för att få mig att välja dåliga spår med hjälp av sin distraherande högerblinkers... :)

Är du mattelärare? 3 kg=1 hk då får jag att 18 kg = 18/3 hk=6 hk

När det gäller att välja spår så är det ju så kom vi fram till att man blir alltid störd då man ligger i en kolonn och har folk framför sig. Jag som inte hittar av egen förmåga måste dock ha någon framför mig för att komma dit jag ska. Därför har jag kört ca 400 mil bakom TMax. Vi tar inte kurvorna i samma spår men jag vet hur han tar kurvorna och vi tar dem i ungefär samma fart så det är inget problem alls. Har kört betydligt färre mil bak dig yonsson men tror inte att det heller skulle vålla mig problem. Du och jag tar kurvorna betydligt mer lika än jag och TMax.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Är du mattelärare? 3 kg=1 hk då får jag att 18 kg = 18/3 hk=6 hk

Mattelärare, nej. Jag försökte däremot var rolig och misstänkte att någon skulle fastna på kroken :hihi

Har kört betydligt färre mil bak dig yonsson men tror inte att det heller skulle vålla mig problem. Du och jag tar kurvorna betydligt mer lika än jag och TMax.
"You can be my wingman any time!" TMax har dock en sällsynt bra förmåga att vara farthållare/pace bike. Bra för både blodtrycket och lokalsinnet. (Därmed inte sagt att han kör sakta, eller inte kan köra fortare). Det sköna är när han säger till mig typ i Kungälv: -Du kan köra först, nu hittar du väl hem. :hihi Lite sanning finns det ju faktiskt i det, för mitt lokalsinne är verkligen handikappat och det är väldigt bekvämt att inte köra först.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!