Triumph Thruxton-tråden

DavidA

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2012
Ort
Malmö
Hoj
2010, Triumph, Thruxton
Om du lägger upp förslag på en fin tur i Skåne så är det säkert en eller annan som kan tänka sig att ta en åktur åt det hållet!:) Finns ju t ex mycket fina hojvägar runt Söderåsen, Bjärehalvön, Österlen m m. Men det där kan du bättre som bor i Malmö.

Kanske en tvådagars Skåne Runt på krokiga vägar, med övernattning på något vandrarhem. En helg i september. Till exempel, alltså! :)


Ja det kan jag faktiskt kolla på. Har ju åkte en del här nere, väldigt fint.
Har aldrig behövt tänka på övernattning, men jag kan ju leta efter något fint ställe när jag är ute och åker.
Kan höra av mig om detta när jag vet mer :)
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Eftersom jag inte har ett liv, eller för mycket semester (välj ett alternativ), så gjorde jag precis tre bakgrundsbilder.
Om någon är intresserad, kan jag även göra likadana med bonnie och scrambler.
Bilderna är tagna ur instruktionsboken och gjorda utifrån min skärmupplösning.
Jag blev inspirerad av BJN och Tmax t-shirtar och tänkte att vi självklart måste ha en egen t-shirt.... Detta är början på det trycket. Det är i alla fall planen.

Edit1:
Är detta en bra ide' eller en dålig?
Ska vi ha någon töntig text i så fall eller?

Edit2:
Ni är ju så jävla sega, så jag fattade ett beslut. Såhär kommer min t-shirt bli (bilden med text).
Ska vi ha någon gemensam, så kan jag modifiera min, men jag är nöjd.

Edit3: 226kr inkl frakt via spreadshirt för en t-shirt. Awesome! Läs mitt nästa meddelande för instruktioner om ni vill beställa en själv.
 

Bifogat

  • thruxton wallpaper1366x768black.jpg
    thruxton wallpaper1366x768black.jpg
    126.5 KB · Visningar: 53
  • thruxton wallpaper1366x768white.jpg
    thruxton wallpaper1366x768white.jpg
    130.8 KB · Visningar: 57
  • thruxton wallpaper1366x768inverted.jpg
    thruxton wallpaper1366x768inverted.jpg
    131.4 KB · Visningar: 49
  • tshirt2 bg.jpg
    tshirt2 bg.jpg
    139.9 KB · Visningar: 65
Last edited:

Snapphanen

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2012
Ort
Trollhättan
Hoj
2012 Triumph Thruxton
Tjena å välkommen

Attans att jag inte var inloggad de senaste 3 dagarna, kom precis hem efter ha brölat omkring i 100mil i hemlandet Skåne. Trelleborg. Kullen, Ystad mm.

Får höra av mig nästa gång jag drar till södern.
//S
Tjena grabbar
Är ny på den här sidan, har nyligen blivit thruxton ägare.
Så om ni planerar någon mer resa ihop, eller om nån tar en tur söder ut (jag bor i Malmö) så hänger jag gärna med.

Fråga: Jag tänkte beställa en clip on styre till min hoj. jag har ju det nya styret på. men tycker det ser mycket snyggare med ett clip on. Men ska man beställa det gamla orginal clip on styret, eller ska man ta någon annan.
Det finns ju så många att välja mellan.

/tack på förhand
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Eftersom jag inte har ett liv, eller för mycket semester (välj ett alternativ), så gjorde jag precis tre bakgrundsbilder.
Om någon är intresserad, kan jag även göra likadana med bonnie och scrambler.
Bilderna är tagna ur instruktionsboken och gjorda utifrån min skärmupplösning.
Jag blev inspirerad av BJN och Tmax t-shirtar och tänkte att vi självklart måste ha en egen t-shirt.... Detta är början på det trycket. Det är i alla fall planen.

Edit1:
Är detta en bra ide' eller en dålig?
Ska vi ha någon töntig text i så fall eller?

Edit2:
Ni är ju så jävla sega, så jag fattade ett beslut. Såhär kommer min t-shirt bli (bilden med text).
Ska vi ha någon gemensam, så kan jag modifiera min, men jag är nöjd.

Edit3: 226kr inkl frakt via spreadshirt för en t-shirt. Awesome! Vill ni ha bilden som behövs för att beställa, så skicka ett pm.

Bra yonsson, klart jag vill ha en sån T-shirt. Den med texten under tack!
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Bra yonsson, klart jag vill ha en sån T-shirt. Den med texten under tack!


Jag kom på att det enklaste kanske är att skriva t-shirt instruktioner här istället, även om det tar upp plats i tråden.
Notera att jag beställt massa grejer av de innan med bra kvalle, men har ALDRIG beställt med ett eget fototryck utan enbart med text. Det finns massor med olika t-shirtar och annat att välja, men deras standard t-shirt har alltid haft bra kvalle (hoppas de inte bytt fabrikat). Jag kan alltså inte ta ansvar för kvaliteten INNAN jag fått hem min, så vill du inte chansa, så vänta tils jag fått hem min.

Steg 1: Ladda hem bilden som är bifogad i detta meddelandet. GLÖM INTE klicka på bilden, så du kommer till fullstorleken.
Steg 2: gå in på www.spreadshirt.se
Välj designa själv, därefter ladda upp foto.
Förminska bilden något, så det ser ut ungefär som på exempelbilden jag bifogar i detta meddelandet.
Följ anvisningarna på sidan. :tummenupp
 

Bifogat

  • exempelbild.jpg
    exempelbild.jpg
    74.8 KB · Visningar: 53
  • Thruxtontryck.jpg
    Thruxtontryck.jpg
    207.9 KB · Visningar: 49
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Söndagstur på söndag?
Har inte planerat så mycket, men kör nog en tur i morgon. Kanske åt Västgöta- eller Sjuhäradshållet? (för mycket turister i Bohuslän så här års = massor av omkörningar, ingen fri väg)

Antingen lite nordost Gbg (Alingsås-Sollebrunn-Borås?) eller ost-sydost (Borås-Bollebygd-Kinna/Skene?). Inte så jättelångt, alltså.

Men har inte spikat någon plan eftersom jag inte vet om någon vill/kan hänga med. Vad säger ni? BJN, som ev ville hänga på. Gästartisten :) DirtyDick som ev vill köra lite? Yonsson som verkar ha för mycket fritid? :) - Andra?

Tänkte mig en start kl 11.00. Så att man kan äta frukost i lugn och ro och så att nattens regn hunnit torka upp.
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag måste också avstå körning idag. Det dök upp annat som jag måste göra.
 

Snapphanen

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2012
Ort
Trollhättan
Hoj
2012 Triumph Thruxton
Tyvärr idag måste det tränas.

Ha en god tur

Har inte planerat så mycket, men kör nog en tur i morgon. Kanske åt Västgöta- eller Sjuhäradshållet? (för mycket turister i Bohuslän så här års = massor av omkörningar, ingen fri väg)

Antingen lite nordost Gbg (Alingsås-Sollebrunn-Borås?) eller ost-sydost (Borås-Bollebygd-Kinna/Skene?). Inte så jättelångt, alltså.

Men har inte spikat någon plan eftersom jag inte vet om någon vill/kan hänga med. Vad säger ni? BJN, som ev ville hänga på. Gästartisten :) DirtyDick som ev vill köra lite? Yonsson som verkar ha för mycket fritid? :) - Andra?

Tänkte mig en start kl 11.00. Så att man kan äta frukost i lugn och ro och så att nattens regn hunnit torka upp.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Nice! Jag hade gärna haft helsvarta istället för med "thruxton"-texten på sidorna. Annie är namnet på hojen antar jag?
Eller har du bytt namn? :hihi
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jo det e ju en damcykel :D tyckte hon kändes som en Annie, så jag döpte henne när jag skaffade henne för 3 år sen, nu ploppade tummen plötsligt ur. Tack vare skitväder o farsans garage har det blivit en del gjort! Insatser, blinkers som syns MED sadelväskor, iphonehållare(rätt kass, haha) o lite lackering. Fick bytt spiiidovajern idag med. Wemoto har snabbare leveranser än vad jag hinner montera..!
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Nya bakre stötdämpare beställda. Bitubo (wme) 360mm med preload och hydraulic rebound adjustment. :banana
Har läst en del om de på TRAT och alla som skriver om de är väldigt nöjda. Det finns två versioner, en med och en utan preload adjustment. Det har jag aldrig haft på någon hoj innan, men det är säkert livsnödvändigt, för det kostade 500kr extra. :crash

808c209c9599f9eb2fada6b1d831fa2f.image.205x250.jpg


Edit: Nej, det blev inga Hagon nitro. Dessa var 700kr billigare och är troligtvis här på måndag. Orkar inte vänta på att nitro'na ska specialbyggas. Då kan ju hela säsongen hinna gå.
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005

För er som inte orkar läsa allt!

Conclusion
By creating the Thruxton, Triumph has successfully managed to bring life into the old and make us get a feel of how motorcycles were in a time when everything was simpler. That Bonneville parallel-twin engine is one great unit that properly powers this filled-with-heritage Thruxton. Best individualized through its exterior design and a best seller thank to its low suggested retail price, it is impossible to find a better one out there.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
God afton! Triumph är poppis i Rom kan jag lova! Har säkert sett 20 stycken på mindre än ett dygn. Mest scramblers.
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk HD1343926239.283385.jpg
    ImageUploadedByTapatalk HD1343926239.283385.jpg
    46.5 KB · Visningar: 54
  • ImageUploadedByTapatalk HD1343926269.552211.jpg
    ImageUploadedByTapatalk HD1343926269.552211.jpg
    43.6 KB · Visningar: 50
  • ImageUploadedByTapatalk HD1343926339.501093.jpg
    ImageUploadedByTapatalk HD1343926339.501093.jpg
    45.3 KB · Visningar: 50
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top