Triumph Thruxton-tråden

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Så här blev resultatet, 2013 års edition.. Andreani/Öhlins cartridge funkar, behöver lite mer tid att skruva på inställningarna..även dom nya förgasarinställningarna funkar..verkar lite livligare faktiskt. Ingen "fartkåpa" detta året..får inte riktigt plats nu med dom nya lamphållarna. Det får bli ett projekt till nästa vinter.

Last edited:

lind222

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2011
Hoj
Triumph Thruxton 2008
Hej! långt mellan mina inlägg Ännu en skåning=Lommabo som har en smärre moddad 2008 däribland BC Predators som jag är helnöjd med och ja, skall till motorträffen ikväll i Lödde. Eftersom jag har ont om tid och är mindre tekniskt begåvad. Vad kandet vara för fel med bakljuset som inte funkar? Har bytt glödlampa, bromsljus o blinkers fungerar? Glapp, oxid? Var skall jag börja felsöka utan mätverktyg?
IMG_0806.JPG

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Idag blev det en lite längre tur med syfte att "ställa in" gaffeln..resultatet blev över förväntan och jag är förstås mycket nöjd. Dom ställbara cliponen (Telefix) funkar också kanon..och inte att förglömma FCR 39:eek:rna som är helt underbara. Jag monterade också db-killern eftersom grannar och andra inte riktigt uppskattade det höga ljudet. Min nya Arai klämmer lite men det blir nog lite bättre med tiden.

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Hoj
Tiger 1050 -08
Jag har mätverktyg om du vill låna. Kommer också till Lödde ikväll. Landar nog där kring 19-snåret. Det blev ett par Predators för mig också efter vår runda förra året. Tyckte at din hoj lät gött....Jag har en original baklykta också om det är problems med den. Den ligger bara på en hylla och skräpar.
Hej! långt mellan mina inlägg Ännu en skåning=Lommabo som har en smärre moddad 2008 däribland BC Predators som jag är helnöjd med och ja, skall till motorträffen ikväll i Lödde. Eftersom jag har ont om tid och är mindre tekniskt begåvad. Vad kandet vara för fel med bakljuset som inte funkar? Har bytt glödlampa, bromsljus o blinkers fungerar? Glapp, oxid? Var skall jag börja felsöka utan mätverktyg?
View attachment 384733

//Softa//

Avantgarde
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
Thriump Thruxton -06, Fireblade CBR 929 RR , Minimoto streetfighter
Ngn som haft problem att varvräknaren plötsligt lagt av?

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
2005, Triumph T100
Härligt Erich att det verkar funka.
Jag ser fram emot mer rapporter. Såå inspirerande...
Hasse D

Idag blev det en lite längre tur med syfte att "ställa in" gaffeln..resultatet blev över förväntan och jag är förstås mycket nöjd. Dom ställbara cliponen (Telefix) funkar också kanon..och inte att förglömma FCR 39:eek:rna som är helt underbara. Jag monterade också db-killern eftersom grannar och andra inte riktigt uppskattade det höga ljudet. Min nya Arai klämmer lite men det blir nog lite bättre med tiden.

HojIrene

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2012
Hoj
Triumph Bonneville SE
Är inte alls säker på att du måste ta bort "tankjäveln " på min 2008:a så gick det bra med tändstiftshylsa och spärrhandtag.

Uppdatering: jo, det säkraste är faktiskt att ta bort tanken. Man kommer med nöd åt om man lossar den under sadeln, men för den som inte gör sådant här till vardags, eller har gjort sådant här sedan 15-årsåldern, så är det nog ingen lämplig sysselsättning, iaf. om inte tanken är helt tom.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Uppdatering: jo, det säkraste är faktiskt att ta bort tanken. Man kommer med nöd åt om man lossar den under sadeln, men för den som inte gör sådant här till vardags, eller har gjort sådant här sedan 15-årsåldern, så är det nog ingen lämplig sysselsättning, iaf. om inte tanken är helt tom.

Nä, man behöver inte ta bort tanken.

//Softa//

Avantgarde
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
Thriump Thruxton -06, Fireblade CBR 929 RR , Minimoto streetfighter
Ja, det är ganska vanligt. Min funkar "sådär". Man löser det genm att lossa på koppen under, borsta bort erg från kontakten och sätta ihop igen (något jag dock inte orkat göra).

Tack! får testa när man får lite tid över....:krama

sacke6

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
2006, triumph thruxton
en liten undran.. hojen står på motorbolaget i linköping för byte av framdäck då det inte var helt runt och framkallade skakningar i cykeln, passade då på att få förgasarna inställda så bra som möjligt. flottörnivå, synkning och ställa co till 3,5. men får sedan ett samtal från mattias där han säger att han inte får ner co mer än 5,0, han frågade om mina blandskruvar är exakt kopia av orginal dår jag kör med newthruxton.coms "lättare att komma åt" skruvar. hur mycket han än skruvade på dem så gick inte värdet ner?? någon som vet vad det kan vara för fel, är det skruvarna som är dåligt kopierade och inte gör sitt jobb?? vill ju såklart att när jag hämtar den så ska problemet vara löst, är ju sånt där som kommer ligga o tära i bakhuvet tills man blir tokig:)
någon som har erfaarenhet av det här problemet?? kör med 42 lågfart öppna filter och bc 2-1 sytem. synd att jag glömde skicka med orginal justerskruvarna när jag lämnade in den, hade varit kul o prova med dom och se om det blev skillnad.

sacke6

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
2006, triumph thruxton
förrästen.. har någon beställt från www.britishracer.com, gjorde en beställning 21/4 och har än sålänge inte hört ett ljud, inte ens en orderbekräftelse, betalat och klart via paypal. skickta mail och frågat men får inget svar tillbaka,haha.
får väl vänta ett tag till....

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
förrästen.. har någon beställt från www.britishracer.com, gjorde en beställning 21/4 och har än sålänge inte hört ett ljud, inte ens en orderbekräftelse, betalat och klart via paypal. skickta mail och frågat men får inget svar tillbaka,haha.
får väl vänta ett tag till....

Jag har handlat från dom och upplevt samma som du..grejerna kom efter ett antal veckor (5-6 v) men någon kommunikation med dom var helt omöjlig..fick inga svar. Har också varit uppe på TRAT-forumet. Kommer nog inte handla där mer! Jag föredrar säljare där man kan föra en bra dialog och betalar gärna lite extra för det.

EDIT..tror att 42:eek:r är i största laget..gå tillbaka till 40 och testa. Har du för stort munstycke kan du inte påverka blandningen.

Last edited:

lind222

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2011
Hoj
Triumph Thruxton 2008
Tackar för det Jocke. Hör av mig, har du samma mobilnr som tidigare? Kul med träffen, ett säkert vårtecken. Inte så många Thruxtons men såg några Bonneville. Annars fanns ju alla varianter på tvåhjulingar, från Puch Dakota till Boss Hoss med V8.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Å plötsligt uppstår ett behov som man aldrig tidigare känt av. :D Nu är det bara att beställa rödeloxerade till förgasarna.

Ha ha Björn..och tänk på den stora viktbesparingen också!!!!!! Ska byta dom undre (flottörhuset) med. Det är M4 aluskruv från Pro-Bolt förstås. Om inte aluskruven håller får jag väl gå över till titanskruv, fast då blir det ju mer vikt igen he he!!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!