Ganska många verkar byta fjädrar; åtminstone låter det så på RAT-forumet...
Det kan vara oljan. Jag har hitintills kört på den rekommenderade och den är väl ökänd för att vara slirig? Nästa gång nöjer jag mig nog med att köpa Biltemas eftersom jag ändå byter minst en gång per säsong.
Motorn är ju inte helt original så det beror helt på hur du definierar vässad (lite vågat så kan man ju hävda att modifierad => trimmad). Ungefär 10 hk på bakhjulet och x nm (jag kommer inte ihåg den siffran) brukar de modifieringarna som jag har gjort ge i bänkning (se RAT-forumet); enligt TTP så ligger jag då på gränsen för original fjädrarna.
Jag har även haft problem med kopplingsvajern sedan jag bytte till clip-on och flyttade på regulatorn; den sitter (relativt löst) med buntband just nu och löper därmed inte lika fint ("perfekt") som original. Det har jag dock redan räknat ut hur jag skall åtgärda, men jag behöver lite varmare väder om jag skall stå ut i garaget en längre stund.
Jag planerar att köra mer i år; det är mest småsaker som jag tänker fixa med trajan och i år blir det inget marathon som stjäl tid heller.