The Triumph Thruxton Annual Lake Vättern Tour, 11-12 juli
Årets Vätternrunda närmar sig!
Vilka är på? I vår Doodleenkät i våras så sade följande att de ville/kunde hänga på:
TMax500
iFKH
Alikzus
Thruxton 2014
BJN
Stevie
1014
Trajamaya
thruxtonerich
Åke Hoff
Apex Man
McThrux
Bgojan
Sedan dess har någon enstaka annonserat sitt avhopp - Stevie som skall dansa samba istället (tokig prioritering!
).
Är alla övriga fortfarande "på"?
Några nytillkomna? Alla som kör Thruxton eller systermaskinerna Bonneville/Scrambler är välkomna att hänga på. Om du däremot vill dyka upp med en Suzuki 600, BMW-boxer eller automatscooter så skall du kanske tänka en gång till....
(Inget ont om scootrar - jag har själv två stycken i mitt garage.)
Detta är inte för att vi skulle vara så fiiina i kanten att vi inte kan nedlåta oss till att umgås med andra, det är inte det som det handlar om. Utan för att detta är Thruxtontrådens egen lilla sommarträff som oss som läser, skriver, umgås i vår lilla "bubbla".
Resväg
Tidigare år har det gått till så att det åkt en grupp från västkusten, en grupp från Mälardalen och en grupp från Dalarna.
Avfärd tidigt på lördag morgon 11juli, så tidigt/sent som man vill/måste. Ta tid på er och kör roliga vägar. Det tänker jag göra. Vi från Göteborg brukar starta 7.30.
Alla samlas på torget i
Askersund lördag kl 13. Det finns bara ett torg. Svårt att köra fel. Vid torget finns ett pizzahak där vi laddar om för resten av dagen. Därefter kör vi
söderut på små krokiga vägar långt ute i spenaten på
östgötasidan. Framme i Jönköping på kvällen nångång, kanske bortåt 19.00, duktigt trötta i knoppen och kroppen. En snabb dusch, och så middag på Rocksjön (boendet bokas av var och en,
www.a6hotell.se).
Söndag 12 juli kör vi norrut på sköna små landsvägar genom
Västergötland. Efter några timmar skiljs vi åt. Västkustfolket svänger västerut, mälardalingar, dalfolk och andra rullar hemåt till sina trakter. Hemma igen framåt söndag em/kväll. Totalt blir det 80-90 mil eller ev. mer under hela helgen.
Vädret?
Jag instämmer med BJNs inlägg tidigare. Är det hällregn så kan vi köra reservhelgen veckan efter. Är det småfuktigt, lite skurar å så - då kör vi som planerat! Skall vi vänta på en 100 % solig helg i Sverige i år - ja, då lär vi få vänta länge...
Så vilka är på?
PM:a mig och/eller BJN med ett ja/nej, samt mobilnummer.
Väl mött!!