Blev en Thruxton för mig, original förutom rensad bakända men alla grejer följde med. Körde hem den igår kväll vilket var en tur på ca 12 mil.
Lite svårt att säga nåt om hojen då det mest var "transport sträcka" med +4 grader då jag kom hem, sista 3 milen var jävligt kallt trots skinnställ med helly hansen kalsonger och dubbla fleece jackor under. Första tanken var, var är ljudet? Det enda jag hört i 12 mil är vinddraget av fartvinden som även kompletterades med motvind.
Är ju en lång tråd och svårt att söka så jag skriver. Tänker väl inte göra nåt mycket i sommar utan köra men det jag kan tänka mig att göra är att fixa ljudet, jag vill definitivt inte att den ska dåna och låta överjävligt för att irritera folk men det är ju kul att i alla fall kunna höra nån liten antydan av motorn i 100 blås. Har googlat lite det verkar ju finnas lite av varje om man nu inte vill spendera massor av pengar så finns ju tex dessa dämpare
http://ebutik.nccr.se/mc-butik-1/mc...universal-ljuddampare/dunstall-replica-lang-1 nån som kan säga nåt om dessa. Har den korta modellen på 250:in och dom låter ju ordentligt högt så det vete fasen, men efter ompackning och med en dB-killer utan den lilla biten i röret blev det acceptabelt till lillhojen. Denna längre modell verkar ju inte vara ompackningsbarr vilket ju verkar vara lite så där då man ju inte enkelt kan packa om den.
Gillar ju stuket på original dämparna och har försökt googla om man kan modda dom, tänker att man borde ju kunna ta upp hålet i bakkant men ex en hålsåg om man skulle punkta fast en bricka hålet för att kunna centrera centrum borren. Hittar inget nån som har koll på om moddningar av original dämpare gjorts och i sånt fall hur?
Hade gärna i första läge mest önskat att få lite mer ljud som man i alla fall hör lite av motorn men utan att öppna upp dämparna jätte mycket för jag är ju som lite rädd för detta med att börja mappa och nu vill jag ju köra och sen får man väl meka och fixa i vinter. Nån som har koll på vad firmorna tar för att mappa om för effektljuddämpare?
Nästa sak som jag tänker fixa är mini blinkers fram och kanske även byta till andra miniblinkers bak, biltema har en liten rund modell som verkar vara samma som säljs till det dubbla priset på andra ställen och den har jag på 250:in och vid besiktningen av den hojen kommenterade besiktningsmannen att dom blinkade väldigt kraftigt. Får se var jag fäster dom om det blir i originalfästena eller kanske nåt eget montage runt lyktfästet.