Planerar inför vintern och vad som kan fixa på min Thruxton.
Nån som har TEC tidy tail till Thruxton, på min hojen sitter en R&G tidy tail men jag gillar inte det moderna stuket med LED-baklyse utan vill ha ett Lucas 525 med hederlig glödlampa som lyser upp hela lyktan jämnt istället för en massa LED-duttar. Hittade denna https://shop.tecbikeparts.com/products/aircooled-tail-tidy i och för sig med LED-lyse men jag har en Lucas 525 lampa liggandes i garaget. R&G tidy tailen verkar vara i rostfritt annars hade jag nog gett mig på att försöka montera Lucas lampan i den men känner inte för att nöta med borrar i rostfritt då Lucas lampan har betydligt större hål för kabelgenomföringen än LED-lampan som sitter på nu. På bilden verkar det ju vettigt men hur är den i verkligheten.
Tänkte ev åka till Luleå imorgon och tänkte då passa på att köpa gaffelolja för att byta den under vintern, vilken olja och viskositet rekommenderas till gaffeln? Nu upplever jag det som att gaffeln för lite dämpning för om man bromsar riktigt hårt bottnar gaffeln men jag vill inte spänna fjädrarna nåt mer då den annars är lagom för att funka hyfsat på de dåliga vägarna som jag åker på. Vad har ni för tips?
Jag har investerat i en sådan Tail Tidy.
Den håller mycket god kvalité.
Har även beställt nya stötdämpare bak och nya fjädrar fram från samma företag.
Skickat från min iPhone med Tapatalk