Triumph Thruxton-tråden

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Funderar på att skaffa detta däck back till trajjan om det inte löser sig med min CBR-600 fälg.

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=121&m_s=1

Har ett dylikt fram nu på hojjen och är än så länge nöjd med det.
Om jag har förstått hårklyveriet rätt så är detta ett radialdäck?

Rätt, radial och ett bra däck som bla. används i italienska Thruxton Cup! Klarar därmed inspirerad körning + en och annan bandag. Livslängd vet jag inget om men det är ganska ointressant, huvudsaken är BRA GREPP!! Personligen byter jag hellre lite oftare och känner förtroende för däcksgreppet än åker många mil på ett "bakelitdäck". Ett bra framdäck släpper inte heller lika fort när man bromsar hårt. "Liten livförsäkring"!!!!

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Vilka däck kan betraktas som dom bästa när det gäller grepp?
Skulle kunna tänka mig att byta till 150 bredd bak jag också. Men finns det någon annan än estetisk vinnst med det? Torde bli bättre hojhantering med original 130?

Erich, du gnider ju lite på bana också. Vad är dina tankar?

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Helt klart D.Roadsmart och M.2ct som är dom bästa tätt följt av Met.Z6 och det är små skillnader på våra effektsvaga hojar. I alla fall tolkar jag testerna så som görs med lite starkare hojar. Pirelli Strada är "systerdäck" till Metz.Z6. Jag har bara tagit med däck som finns i storlek 110/80 och 150/70. Roadsmart o 2ct är däck med olika gummiblandningar på sidor och mitten. Det här är min högst personliga uppfattning och tolkning av vad jag har upplevt och läst och den delas säkert inte av alla, men jag känner mig betydligt tryggare med vetskap om att köra på ett "bra däck" som greppar i både torrt o vått.

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Tack för det svaret. Jag håller med dig, bara det bästa är gott nog när ens liv ligger på några centimeter mot asfalten.
/ A

Spitfire66

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Hoj
tvåhjuling
Hejsan!
Det måste vara väldigt nöjda Thruxtonägare då det finns väldans få begagnade till salu....

En otroligt vacker mc!!!

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Hejsan!
Det måste vara väldigt nöjda Thruxtonägare då det finns väldans få begagnade till salu....

En otroligt vacker mc!!!

He he.. ja det ligger nog en hel del i det! :) Visst är den vacker!

Inte så många som kommenterat Vättern runt på ett tag men nu är det iaf definitvt att jag inte kan åka ngn stans helgen 19-20. Har jour på jobbet då har det visat sig... :gnissla Tur i oturen då att självplågarna på trampcykel ändå satte käppar i (mc)hjulen!

Men 26-27:e juni skulle funka för mig tror jag! Ngn mer som kan och vill dessa dagar?

Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Men 26-27:e juni skulle funka för mig tror jag! Ngn mer som kan och vill dessa dagar?

Jag är redan bokad den helgen. Medelhavet. Liiite varmare än Vättern. För min del är det nog är det juli som gäller - men då är kanske folk upptagna med annat, eller?

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
He he.. ja det ligger nog en hel del i det! :) Visst är den vacker!

Inte så många som kommenterat Vättern runt på ett tag men nu är det iaf definitvt att jag inte kan åka ngn stans helgen 19-20. Har jour på jobbet då har det visat sig... :gnissla Tur i oturen då att självplågarna på trampcykel ändå satte käppar i (mc)hjulen!

Fira midsommar i Gränna? Tja varför inte? Fast det är kanske inte så lätt för de som har familj att komma loss den helgen.

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Hejsan!

En otroligt vacker mc!!!

Jo, har man väl köpt en så är det svårt att tänka sig att byta... Hellre köpa en hoj till i så fall. Om man kan och får! :)

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
Fira midsommar i Gränna? Tja varför inte? Fast det är kanske inte så lätt för de som har familj att komma loss den helgen.

Haha tänkte inte ens på att det var midsommar då! :näsblod Nä det går ju faktiskt inte! :tungan

Ok nytt förslag: 10-11 juli! Vad säger ni om det va!?

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Haha tänkte inte ens på att det var midsommar då! :näsblod Nä det går ju faktiskt inte! :tungan

Jag är ledig 9 veckor nu :) så jag kör när som helst, helgdag som vardag. Låter lika bra som något annat!

Jag körde den turen för några år sedan i vänstervarv och övernattade i Vadstena. Sen när vi körde hem så vill jag minnas att någonstans där man svängde bort från Vättern tror Karlsborg - Tibro så var det en rent vidunderlig hojväg flera mil. Den vill jag gärna köra igen men utan passagerare denna gången.

Last edited:

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Har inte så mycket semester kvar men ska åka till Luleå och genom finland hem v.29 :yoparty
Sen är v.30-31 bokade.
Så nästan när som helst annars går fint. :tummenupp

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Jo, har man väl köpt en så är det svårt att tänka sig att byta... Hellre köpa en hoj till i så fall. Om man kan och får! :)

Det kommer ju fram 5 pers varje gång man stannar hojen och berömmer. Man känner sig ju lite som en superstar av all uppmärksamhet. Nä' det går inte att sälja eller byta. Bara att skaffa en till som du säger och det har jag ju redan. Thruxton är magisk och lockar alla. Ung som gammal, hojåkare eller inte och den verkar attrahera alla kategorier av hojåkare. Ingen är oberörd av en Thruxton.

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Det kommer ju fram 5 pers varje gång man stannar hojen och berömmer. Man känner sig ju lite som en superstar av all uppmärksamhet. Nä' det går inte att sälja eller byta. Bara att skaffa en till som du säger och det har jag ju redan. Thruxton är magisk och lockar alla. Ung som gammal, hojåkare eller inte och den verkar attrahera alla kategorier av hojåkare. Ingen är oberörd av en Thruxton.

Ska man tanka snabbt måste man ta en mack som ligger ödsligt :D
ALLTID eller i alla fall väldigt offta någon som frågar något eller fäller en god kommentar.

Ang. flera hojar är jag sugen på en XJR 1300. Har spanat några år. Fast man vill ju ha lite av både det ena eller det andra :) Hade en Speedmaster ett tag och saknar den faktist. Otroligt skönt långfärds lok.
Är lite orolig att jag skulle höja fart ribban endel med en XJR 1300....
Min "Bloody Mary" räcker igentligen gott. :)

Last edited:

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
Ska man tanka snabbt måste man ta en mack som ligger ödsligt :D
ALLTID eller i alla fall väldigt offta någon som frågar något eller fäller en god kommentar.

Ang. flera hojar är jag sugen på en XJR 1300. Har spanat några år. Fast man vill ju ha lite av både det ena eller det andra :) Hade en Speedmaster ett tag och saknar den faktist. Otroligt skönt långfärds lok.

Ja det där med mackarna känner man igen!

Jag är ju också sugen såklart att skaffa en hoj till! Kanske inte känner att behovet är stort nog i dagsläget men OM jag skulle skaffa en till så ligger bmw väldigt bra till. Var och provkörde deras "nya" f800r för några veckor sedan. Otroligt skön hoj men inte diret imponerad över plastigheten... Men just nu ligger nog ändå f800gs (eller f1200gs) högst i kurs! Skulle vara kul med en offroad-touring-hoj! :yoparty

Bifogat

• BMW-F-800-GS-bike-pics.jpg
    BMW-F-800-GS-bike-pics.jpg
    62.2 KB · Visningar: 72

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Ja det där med mackarna känner man igen!

Jag är ju också sugen såklart att skaffa en hoj till! Kanske inte känner att behovet är stort nog i dagsläget men OM jag skulle skaffa en till så ligger bmw väldigt bra till. Var och provkörde deras "nya" f800r för några veckor sedan. Otroligt skön hoj men inte diret imponerad över plastigheten... Men just nu ligger nog ändå f800gs (eller f1200gs) högst i kurs! Skulle vara kul med en offroad-touring-hoj! :yoparty

Prova ST, blir antagligen min andra hoj, ruskigt rolig utan väskor !

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Prova ST, blir antagligen min andra hoj, ruskigt rolig utan väskor !

Rätt tänkt, Trajja numer två får halv premie av IF, betalar själv 1000kr/år för min Thruxton, lönar sig att vara märkestrogen.

Min laguppställning.:D
profilepic19716_14.gif

Last edited:

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Man kan nästan säga att Thruxton motsvarar Amazons Three Wolf Moon Shirt om man chekkar user reviews;-)

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Ser bra ut än så länge. Man vet förstås aldrig vad familjen ställer för krav... Men det är ju semester ju, och då gör man väl som man vill? ;-)
Är troligen på landet den helgen, utanför Strömstad. Inte särskilt långt från Strömstad till Vättern och hade nog ändå tänkt köra lite hoj "där uppe". (Nära Dalsland, nära Norge = finfina hojvägar där ute i spenaten!)

Körde några mil i helgen med en trimmad XJR 1300. Huj vad den gick! Men, bortsett från det, så var det också en naken hoj att ha kul på. Dvs den gör ett liknande jobb som Thruxton - fast mycket snabbare (självklart en hel del skillnader). Skall jag komplettera med något annat så skulle jag nog gå mer åt Tigerhållet, gärna en lagom begagnad 955, för längre turer.

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...