BJN
Avliden medlem
Tack för kul körsällskap på vår "Thruxton Lygnern Runt Special" idag!
Rutten blev som planerat (se http://maps.google.com/maps/ms?ie=U...57.511397,12.44339&spn=0.416029,1.203003&z=10) med kurviga vägar i stor mängd!
Inledningsvis hade vi sol och duktigt varmt, senare under turen råkade vi på några skurar och en del blöta vägbanor. Så nu blir det till att tvätta - igen! Eftersom putsen ändå var "förstörd" av regnet, så tog vi en extra tur på grusvägen upp på Hyltenäs kulle (Seatons kulle) i Sjuhäradsbygden och spanade in utsikten och de vackra omgivningarna. Självklart kom de vackra trajjorna väl till sin rätt här. Se foto.
27 mil blev det för min del, från västra Göteborg. En hel del mer för BJN, som for från Uddevalla och en bit kortare för Speedtwin från Frillesås, som nära nog var på hemmaplan.
Tack själv båda två. Vilken sista dag på semestern det här blev. De båda Thruxtonturerna är två riktiga höjdare för mig denna sommar.
Å så grym jag börjar bli på att hitta. Hittade hem även denna gång trots att TMax släppte av mig mitt ute i vildmarken.
Knappt en bil på hela vägen men två katter, en på var sida vägen som tydligen hade tänkt mötas mitt på. Då blev jag riktigt rädd. Hade ju inte blivit något bra avslut på resan att köra på en katt. Fast mindre än en minut senare så kunde det hänt något ännu värre. För mig i a f. Såg att en mötande bil som körde väldigt sakta blinkade som en galning med ljusen. Jag slog av direkt och då fick jag syn på älgkon som precis klev ut på vägen på min sida.
Tack igen för en underbar tur och en underbar dag, trots regnet. 47 mil blev det!
Några bilder till!