Triumph Thruxton-tråden

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Möjligen att det är "klassiska skinnknuttejärn". Men det är inga klassiska skinnknuttegubbar som sitter och kör dem. Därav blir hela grejen väldigt lite rockers och väldigt mycket posers.

Måste vara när man erhållit medlemskortet från PRO? :tuttar

Torsgatan kl 11 ,
-Zard
-Panzaa
-Xtrem

några fler?

Kollar under Caféracer delen om det finns fler intresserade.
Lägger upp en egen tråd :yoparty

Last edited:

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Strålande! Hur mycket gick de på? Köpte du på nätet eller över disk?

Köpte dem på nätet,5688 pix med lev. Inte så billigt men det var dem värda:tummenupp
Det kanske kommer en mer utförlig resention när jag har kört lite mer...
Nu kommer snart min nya bakfälg med, men då börjar nästa problem, vad skall jag ha för gummi på den:va. det finns ju så mycket att välja på, 160 eller 170 och inte minst fabrikat och mod.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Köpte dem på nätet,5688 pix med lev. Inte så billigt men det var dem värda:tummenupp
Det kanske kommer en mer utförlig resention när jag har kört lite mer...
Nu kommer snart min nya bakfälg med, men då börjar nästa problem, vad skall jag ha för gummi på den:va. det finns ju så mycket att välja på, 160 eller 170 och inte minst fabrikat och mod.

Om man sammanfattar alla däckstrådar här på SH det senaste året så verkar alla vara överens om att Dunlop Sportmax Roadsmart och Michelin Pilot Road 2 Ct är de två överlägset bästa. Om användningsområdet är i huvudsak landsväg och någon enstaka bandag. Jag har Michelin på Suzukin och Dunlop på Trajan och är helnöjd med båda även om Dunlop på trajan får fel profil pga för smal fälg. Sen har båda däcken utmärkt våtgrepp och det är ju gott att veta även om det är något jag själv aldrig testat.

Jag hade valt 160!

Varifrån var det du hade beställt fälgen?

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Metzeler roadtec på trajjan :D
CBR 600 fälg, 160 brett. Milsvid skillnad mot det sladdriga originalet. Annars rekomenderar jag metzeler sportec m5 som jag har på racehojen. Bra pris, grymt grepp oavsett väta och riktigt bra hållbarhet. Full pott med andra ord!

Metzeler roadtec på trajjan :D
CBR 600 fälg, 160 brett. Milsvid skillnad mot det sladdriga originalet. Annars rekomenderar jag metzeler sportec m5 som jag har på racehojen. Bra pris, grymt grepp oavsett väta och riktigt bra hållbarhet. Full pott med andra ord!

Last edited:

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Varifrån var det du hade beställt fälgen?[/QUOTE skrev:
Jag har bara beställt fälgbana och ekrar från www.central-wheel.co.uk
Fälg banan kostade 162,5£ Eker set kostade 60£ st. Jag beställde två set ekrar för jag hittade en fram fälg för 1000:- här på SH så den är påväg den med..:D
Det blir nog Michelin PILOT ROAD 2 160 bak och 120 fram.

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Jag har alldeles för mycket kvar av ett metzeler så jag kan lägga rökridån innan anfallet :D

Hoppas nu bara på lite bättre väder...

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Fräsigt boys!

Samma här, skall ändå byta däck inför kommande sässong så jag kan lägga lite extra lakrits :D

Således är vi:
-Zard
-Panzaa
-Xtrem
-hs01jowe

Har ev. lite annat folk på g också.
Dra med era polare åsså

toschmaz

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2010
Hoj
triumph thruxton 900-05
hejsan! kikade på Raask sida-- intresserad av deras pipor.. men det verka finna 3 st olika- suck... vilka är populärast.... just nu har jag triumph effekt pipor på... behöver jag ombestycka osv- om jag byter till Raask?????????

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)
Hejsan!

Är en färsk Tbird 900 Sport ägare - har lite frågor ni kanske kan orka svara på?

Tänkte bygga lite café light av hojen...

Triumph's effekt rör sitter monterade (orginal följde även med) men de låter alldeles för lite för mig - utan att behöva lägga ner pengar på nya rykrör kan jag få högre ljud ur effektrören?
(är inga insatser monterade i änden av rören)

Var handlar ni tillbehören någonstans - länka gärna?

Styret sitter alldeles för högt monterat, finns det styrfästen "rise-down" att köpa eller skall man kanske även byta styret?

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
hejsan! kikade på Raask sida-- intresserad av deras pipor.. men det verka finna 3 st olika- suck... vilka är populärast.... just nu har jag triumph effekt pipor på... behöver jag ombestycka osv- om jag byter till Raask?????????

Minizoom måste vara de klart populäraste. Om hojen är ombestyckad för de som sitter på är det inte säkert att du behöver ombestycka för dessa. Fast det ska inte jag svara på utan det är bättre att fråga Raask eller att någon som kör med minizoom svarar.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Hejsan!

Är en färsk Tbird 900 Sport ägare - har lite frågor ni kanske kan orka svara på?

Tänkte bygga lite café light av hojen...

Triumph's effekt rör sitter monterade (orginal följde även med) men de låter alldeles för lite för mig - utan att behöva lägga ner pengar på nya rykrör kan jag få högre ljud ur effektrören?
(är inga insatser monterade i änden av rören)

Var handlar ni tillbehören någonstans - länka gärna?

Styret sitter alldeles för högt monterat, finns det styrfästen "rise-down" att köpa eller skall man kanske även byta styret?

Hittade det här när jag sökte angående ljudet

http://www.triumphrat.net/hinckley-classic-triples/98656-silencers-modification.html

TIPS! (Fick själv rätt nyligen detta tips!)

På Triumprat.net finns det mesta man vill veta men sajtens egen sökmotor har aldrig funkat för mig. Dock kan man använda google. Hitta några relevanta ord och skriv site: triumphrat.net efter. T.ex.

"Muffler modification Thunderbird site triumphrat.net" i Googles fönster.

Får man ingen bra träff första gången så får man försöka hitta bättre synonyma ord.

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)

toschmaz

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2010
Hoj
triumph thruxton 900-05
Minizoom måste vara de klart populäraste. Om hojen är ombestyckad för de som sitter på är det inte säkert att du behöver ombestycka för dessa. Fast det ska inte jag svara på utan det är bättre att fråga Raask eller att någon som kör med minizoom svarar.

ok- den är ombestyckad..avgasrening borta osv...
funderar på om jag ska köpa hela systemet- eller slip-on...
köpa hela-är kanske bättre- ha det bäst alla

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Raask har du fått en del skit för att deras system inte är helt perfekta i ex. svetsfogar.
Beroende på hur petig du är så kika på ett par innan du köper.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Lite balans!

Bara för att få lite balans till allt gnäll som finns här gällande Triumph Thruxton 900 så kan man ju läsa det här.

http://www.expressen.se/motor/tester/2.466/1.87624/triumph-thruxton-900

Sluta gnäll pojkar, andrahandsvärdet sjunker om nån kommer in och läser.:D

Fast jag tänker ju ändå inte sälja.

EDIT: Jag menar att den är vacker och bra som den är. Sen går det att göra den ännu vackrare/bättre.

Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Bara för att få lite balans till allt gnäll som finns här gällande Triumph Thruxton 900 så kan man ju läsa det här.
......
Sluta gnäll pojkar, andrahandsvärdet sjunker om nån kommer in och läser.:D
......
EDIT: Jag menar att den är vacker och bra som den är. Sen går det att göra den ännu vackrare/bättre.
Det är ju lite som med barnen. Fast de inte alltid gör allt rätt (går inte och lägger sig i tid, sätter inte in disken, städar inte sitt rum) så förlåter man dem allt...

Thruxton: jobbig att tvätta, för klena stötdämpare, vissa detaljer som borde gjorts bättre, totalt opraktisk. Men ändå underbar! :)

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Projekt "väghållning" är ett steg närmare nu :)
Dök upp en liten present i brevlådan i fredags.

1 stycke styrkrona.
Nästan så att man längtar (som att svära i kyrkan) på vintern nu för att få sätta tänderna i bytet.

Bifogat

• IMAG0226.jpg
    IMAG0226.jpg
    256.8 KB · Visningar: 69
  • IMAG0227.jpg
    IMAG0227.jpg
    265.6 KB · Visningar: 66
Last edited:

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Byta till TORS utan ombestyckning?

Tjena,

Tror ni att det är någon fara att köra till jobbet (1mil) under några veckors tid med Triumphs effekt dämpare utan att göra något åt munstycken i förgasaren?

Hade tänkt köpa ett Dynojet kit, men många verkar ju avråda från det pga av dålig kvalité på nålar osv. Har inte bestämt mig vad jag ska göra med luftburk, snorkel osv än utan tänkte byta munstycken i samband med det.

/Martin

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...