Update ang broms status. Jag skrev ju tidigare att jag var i kontakt med ISR ang ett 6 kolvs bolt on kit. Det har gått ganska trögt att ta fram denna produkt efter som dom har haft otroligt mycket att stå i iår.
Första frågan blev i alla fall om han skulle bygga oket så att det passade på befintlig skiva eller om han skulle göra ett kitt som passar till en större skiva.
Fördelen skulle såklart bli att man får det riktigt bra på en gång och en ordentlig bromsuppgradering.
Nackdelen blir ju å andra sidan att man måste köpa ok och skiva om man vill göra detta.
Jag röstade i alla fall för att det skulle göras med en större skiva. Vill man uppgradera så vill man ju göra det ordentligt.
Nu till det stora problemet. Tydligen så sitter öronen lite tokigt placerade så det verkar bli problem med utrymme bakom det undre örat. Den enkla lösningen är ju då att köra med adapterplatta men det tycker jag är ganska ointressant. Man vill ju ha det bra liksom eller hur?
Senaste status är i alla fall att dom ska gnugga sina geniknölar lite till och det lutar att det blir ett vinterprojekt för deras del så dom kan jobba lite mer koncentrerat och ostressat.
Jag har också letat efter sexan - c:a 100 gånger eller så.
Xtrem har 19 kuggar fram är väldigt nöjd med det, vad jag har förstått på honom. Jag tänker också gå upp till 19 (isf 18) nästa gång. Vill ha liite lägre varv ute på landsvägen. Har ju som (o)vana att köra ganska långt då och då och letar ibland efter den obefintliga 6:e växeln...
Thruxtonerich körde med 17 kuggar ett tag, men bytte tillbaka till 18, om jag minns rätt.
Haha. Inte bara jag alltså
Jag har faktiskt gått lite i tankarna om man skulle tjacka nya Norton hojen när den dyker upp, men när jag kollade spec'en och såg att den bara har 5 växlar så blev jag rätt besviken. Nu kan det ju iosf vara så att den är annorlunda utväxlad, men vad jag förstår så verkar den ha lite barnsjukdommar dendär. Bla koppling och låda som folk har gnällt på.
Testade Ducatis 1000 sport classic förra året. Den hade 6 växlar men den tycker jag var för lågt utväxlad. Minns jag rätt så gick det knappt att ligga på 6'an i 90km/h. Då hoppade den och hostade sig fram som en full häst. Äh... bökigt dedär vad man vill ha egentligen...