ahoff
Biker
- Gick med
- 25 Feb 2010
- Hoj
- H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
Jag hittade precis denna sidan: http://www.mototwin.co.uk/store/
Det är helt klart den bästa jag har hittat hittills. Jag beställde en svart framskärm och rear fender eliminator. Frakttiden på 28 dagar är ju galen, men jag har inte bråttom. Nu ska jag bara köpa värmebandage, sen är jag nöjd för vintern.
I söndags köpte jag en thruxton.
Hej.
Också ny medlem här efter första sommaren med Thruxton, ca 400 mil, kanon!
Har senaste åren fått lite skamfilat rykte, jag hoppas du får dina grejer!!!
Många har klagat på TRAT.
Vad menar du med TRAT?
Dom har 28 arbetsdagar på sig att inte mista mitt förtroende.
Triumph Rat forumet:
http://www.triumphrat.net/
Är på jakt efter en ny hastighetsmätare då min gamla ryker vid gaffelbytet.
Skulle duga fint med en mindre modell, dock analog. Tänkte att varvräknaren skulle få lite större plats vid övre kronan.
Någon som har tips?
Motogadget är ju fina men kostar ju sanslösa pengar tyvärr
Mycket bättre pris!
Ser faktiskt bra ut med
Tack för tipset!
Framgår dock inte hur den kopplas in, måste ju förses med en magnetgivare eller ngt på ett drev eller fram/bakhjul?!
Med min grymma tyskakunskap så lyckades jag läsa mig till att man skall anpassa något efter storleken på fälgen. Mer än så greppade jag inte
Vi får väl hoppas att Thruxtonerich kan klarlägga detta.
Jag läste i alla fall och tolkar det som så att man först måste kolla så att utväxlingen i den givare man har är rätt och 1,4. Annars går det inte att använda mätaren. De kopplade loss hastighetsmätarkabeln från hjulet och kollar hur många varv drivningen till kabeln snurrar när hjulet snurrat 10 varv. 10x antal varv som givaren snurrat: däckets omkrets är K-värdet.
OK, då går den mätern nog tyvärr bort då jag måste ha en med separat givare.
Byter ju hela framgaffeln, fälgen etc. så jag måste ha en helt separat mätarenhet.
Hej och välkommen du också! Gott med ännu en Stockholmare (om jag nu får kalla dig det?) Du får hänga med om vi hinner få till ngn mer tur innan hösten har tagit över totalt!
Grattis, och välkommen i gänget! Kul med en Thrux' till i Gbg inför vårens utfärder. BJN har en plan på en bra vårtur med gott om kurviga (=Thruxtonvänliga) landsvägar i obygden.
Jag kör en Bonneville T100 men räknar med att vara välkommen ändå. Hojen e nästan original, bytt ljuddämpare har förre ägarn gjort.
Men den står på verkstan sen en och halv månad, de va obalans i hojen. Från 70-100 km/h skaka den som "fan", över 100 så märktes inget. Dom har kommit på att ett lager i svingen va glapp. hoppas det hjälper. Dom har bytt styrlager, provat med nya däck och fälgar, inget har hjälpt hittills.
Jag kör en Bonneville T100 men räknar med att vara välkommen ändå. Hojen e nästan original, bytt ljuddämpare har förre ägarn gjort.
Men den står på verkstan sen en och halv månad, de va obalans i hojen. Från 70-100 km/h skaka den som "fan", över 100 så märktes inget. Dom har kommit på att ett lager i svingen va glapp. hoppas det hjälper. Dom har bytt styrlager, provat med nya däck och fälgar, inget har hjälpt hittills.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|