Triumph Thruxton-tråden

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag hittade precis denna sidan: http://www.mototwin.co.uk/store/
Det är helt klart den bästa jag har hittat hittills. Jag beställde en svart framskärm och rear fender eliminator. Frakttiden på 28 dagar är ju galen, men jag har inte bråttom. Nu ska jag bara köpa värmebandage, sen är jag nöjd för vintern.

Har senaste åren fått lite skamfilat rykte, jag hoppas du får dina grejer!!!
Många har klagat på TRAT.

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
I söndags köpte jag en thruxton.

Tjena och välkommen i gänget! Mkt bra val av hoj! :) Jag har köpt lite MAS aluminiumdetaljer från nccr. De har som sagt lite annat smått och gott också har jag för mig.

Hej.

Också ny medlem här efter första sommaren med Thruxton, ca 400 mil, kanon!

Hej och välkommen du också! Gott med ännu en Stockholmare (om jag nu får kalla dig det?) Du får hänga med om vi hinner få till ngn mer tur innan hösten har tagit över totalt!

Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
:huvet Vad menar du med TRAT?
Dom har 28 arbetsdagar på sig att inte mista mitt förtroende. :)

Triumph Rat forumet:
http://www.triumphrat.net/

Är på jakt efter en ny hastighetsmätare då min gamla ryker vid gaffelbytet.
Skulle duga fint med en mindre modell, dock analog. Tänkte att varvräknaren skulle få lite större plats vid övre kronan.

Någon som har tips?
Motogadget är ju fina men kostar ju sanslösa pengar tyvärr :(

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Mycket bättre pris!
Ser faktiskt bra ut med :)

Tack för tipset!

Framgår dock inte hur den kopplas in, måste ju förses med en magnetgivare eller ngt på ett drev eller fram/bakhjul?!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Mycket bättre pris!
Ser faktiskt bra ut med :)

Tack för tipset!

Framgår dock inte hur den kopplas in, måste ju förses med en magnetgivare eller ngt på ett drev eller fram/bakhjul?!

Det finns en PDF med monteringsanvisning på sidan jag länkar tiil Där borde det ju framgå.

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Med min grymma tyskakunskap så lyckades jag läsa mig till att man skall anpassa något efter storleken på fälgen. Mer än så greppade jag inte :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Med min grymma tyskakunskap så lyckades jag läsa mig till att man skall anpassa något efter storleken på fälgen. Mer än så greppade jag inte :)

Vi får väl hoppas att Thruxtonerich kan klarlägga detta.

Jag läste i alla fall och tolkar det som så att man först måste kolla så att utväxlingen i den givare man har är rätt och 1,4. Annars går det inte att använda mätaren. De kopplade loss hastighetsmätarkabeln från hjulet och kollar hur många varv drivningen till kabeln snurrar när hjulet snurrat 10 varv. 10x antal varv som givaren snurrat: däckets omkrets är K-värdet.

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
OK, då går den mätern nog tyvärr bort då jag måste ha en med separat givare.
Byter ju hela framgaffeln, fälgen etc. så jag måste ha en helt separat mätarenhet.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Vi får väl hoppas att Thruxtonerich kan klarlägga detta.

Jag läste i alla fall och tolkar det som så att man först måste kolla så att utväxlingen i den givare man har är rätt och 1,4. Annars går det inte att använda mätaren. De kopplade loss hastighetsmätarkabeln från hjulet och kollar hur många varv drivningen till kabeln snurrar när hjulet snurrat 10 varv. 10x antal varv som givaren snurrat: däckets omkrets är K-värdet.

Helt rätt tolkat!!!!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
OK, då går den mätern nog tyvärr bort då jag måste ha en med separat givare.
Byter ju hela framgaffeln, fälgen etc. så jag måste ha en helt separat mätarenhet.

Då får det väl bli en sån här grunka då.:D
Priset var i a f hyggliggt, 99 kr! Fast sen kanske det inte var nåt mer bra.

Bifogat

• 841408_BB_00_FB.EPS[1].jpg
    841408_BB_00_FB.EPS[1].jpg
    13.1 KB · Visningar: 65

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Helt klart billig!
Men sen var det ju inte så mkt mer :)

Hot Rod

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2010
Hoj
2009 Triumph Thruxton
Hej och välkommen du också! Gott med ännu en Stockholmare (om jag nu får kalla dig det?) Du får hänga med om vi hinner få till ngn mer tur innan hösten har tagit över totalt!

Inga problem med att bli kallad Sto.... :tungan

Åker gärna med en sväng om tillfälle, väder o arbetstider samarbetar nån gång (jobbar skift). Annars får det bli nästa säsong :D

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Någon som hittat en smart lösning för att fästa iphonen på hojen så man kan ha den som gps?

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Grattis, och välkommen i gänget! Kul med en Thrux' till i Gbg inför vårens utfärder. BJN har en plan på en bra vårtur med gott om kurviga (=Thruxtonvänliga) landsvägar i obygden.

Yes! Jag har provkört en del av vägen nu å det svänger så in i h-e.:tummenupp Fast jag har börjat fega för mycket så vi behöver nog ha en annan farthållare. När jag körde den sträckan för några år sedan med en XJR1300 så hade jag snittfart 120 km/h. Å då tyckte jag att jag körde lugnt. Ett år senare med SV1000 hade jag 110 som snitt. Nu körde jag 80 som snitt. Ni hör ju själva, jag kan ju inte leda truppen. Jag visar vägen men någon annan tar täten!:)

hamre0

Customvägrare
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
Street Triple 08+ Kymco KXR
Jag kör en Bonneville T100 men räknar med att vara välkommen ändå. Hojen e nästan original, bytt ljuddämpare har förre ägarn gjort.
Men den står på verkstan sen en och halv månad, de va obalans i hojen. Från 70-100 km/h skaka den som "fan", över 100 så märktes inget. Dom har kommit på att ett lager i svingen va glapp. hoppas det hjälper. Dom har bytt styrlager, provat med nya däck och fälgar, inget har hjälpt hittills.

Bifogat

• Bonniville 006.jpg
    Bonniville 006.jpg
    239.4 KB · Visningar: 85

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Jag kör en Bonneville T100 men räknar med att vara välkommen ändå. Hojen e nästan original, bytt ljuddämpare har förre ägarn gjort.
Men den står på verkstan sen en och halv månad, de va obalans i hojen. Från 70-100 km/h skaka den som "fan", över 100 så märktes inget. Dom har kommit på att ett lager i svingen va glapp. hoppas det hjälper. Dom har bytt styrlager, provat med nya däck och fälgar, inget har hjälpt hittills.

Klart att du är välkommen här, hojarna är ju "syskon"!!!! Om du läser lite bakåt i tråden hittar du Panzaas liknande problem. Kan kanske ge lite uppslag.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj

Lysekil! Kul! Det behövs lite Trajor här på västkusten i mellersta Bohuslän. Den hojen hoppas jag få se i verkligheten på en vårtur häromkring Uddevalla. Det kommer inbjudan via den här tråden. Välkommen!

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring