Triumph Thruxton-tråden

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Sol och +9! Vilka skall med på en kortare tur?
Svara pronto, trajjan rullar senast 10.30!
 
Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
har lite thruxtonprylar som blev över efter jag sålde hojen i somras , pm:a mig bud om det är något av intresse..

NGK knallröda tändkablar med Iridiumstift , aldrig monterade
Strålkastarhållare (Bonnevillevarianten med hel sida)
Multiinstrument , hastighet/rpm/blinkers, heljus, neutral, oljelampa mm
Haynes reparationshandbok (vältummad)
Depåstödbobbins med kraschpuck monteras på bakdämpare.

bilderna för stora för att lägga upp här - men de hamnar på Blocket också - så lägger en länk här snart.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Sol och +9! Vilka skall med på en kortare tur? Svara pronto, trajjan rullar senast 10.30!
Det blev en tur i solskenet, knappt 10 mil! Inte alls särskilt kallt (hade bra med kläder på mig) men rätt söligt på vägen så att hojen blev bra skitig. Bildbevis bifogas (med den nedlagda radiostationen vid Vallda Sandö i bakgrunden).

Som lite OT så här i hösttider lägger jag också upp en bild på Triumphbutiken i Shanghai där jag var häromveckan. - Om jag köpte något? Nä, de hade inte min modell.
 

Bifogat

  • IMG_0672[1].jpg
    IMG_0672[1].jpg
    250.9 KB · Visningar: 100
  • IMG_0509-crop.jpg
    IMG_0509-crop.jpg
    242.5 KB · Visningar: 99
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja, min blev också helt grågeggig igår.. Kanske måste tvättas för en gångs skull. Började rafsa i elen också. Visst ser det kul ut? Finn fem fel!
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk1321913079.396169.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1321913079.396169.jpg
    35.1 KB · Visningar: 86
Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Sockerbitar och 230 kopplingar. 2-av 5 rätt?

Kör med presskopplingar och krympslang istället.
 
  • Gilla
Reaktioner: BJN

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ja, min blev också helt grågeggig igår.. Kanske måste tvättas för en gångs skull. Började rafsa i elen också. Visst ser det kul ut? Finn fem fel!

Det där ser rent för jävligt ut.:D Näst intill ointressant om det fungerar eller ej!
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det sjuka är att det funkat såpass länge som det ändå gjort, blev rädd första gången jag lossade på lyktan! Blind optimism eller ren dumhet har hållit mig från att åtgärda det. En del sladdar var bara hoptvinnade och tejpade... Ska försöka säkra tändningslåset från det öde som drabbat några här också. När jag ändå är igång..
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Hopplockat lösgodis till extrapris.:D

För mig går inte den röda färgen på fälgarna ihop med färgen på ramen men annars allt riktigt snyggt tycker jag.

Han har suttit på den ett tag nu, inte så lätt såld.......

Lacka ramen svart och kolla pappren så att den inte är krockad i U.K.
Pruta en 19 papp så kanske det kan bli en hyffsad affär :tummenupp
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Det sjuka är att det funkat såpass länge som det ändå gjort, blev rädd första gången jag lossade på lyktan! Blind optimism eller ren dumhet har hållit mig från att åtgärda det. En del sladdar var bara hoptvinnade och tejpade... Ska försöka säkra tändningslåset från det öde som drabbat några här också. När jag ändå är igång..

Jäkligt bra att du påminde om tändningslåset. Det hade jag glömt bort bland allt annat.

Det finns snyggare och bättre men oisolerade s k japankontakter ( presskontakter) med lös isolering är ändå hojmässigt och rätt billigt. Sen krympslang och lödkolv om man behöver skarva.

Flerpoliga kontakter som är ännu mycket snyggare har jag hittat men var tusan hittar man alla möjliga kombinationer av tvåfärgade trådar så att man kan göra det riktigt snyggt och behålla färgerna enligt original kopplingsschema?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Han har suttit på den ett tag nu, inte så lätt såld.......

Lacka ramen svart och kolla pappren så att den inte är krockad i U.K.
Pruta en 19 papp så kanske det kan bli en hyffsad affär :tummenupp

Eller lacka fälgarna svarta. Är rätt förtjust i orange men du har nog rätt. Orange är inte riktigt bra till resten heller, det var bara det att just fälgarna mot ramen skar sig så in i h-e.
 

PerBonneville

Kör gärna snabbare än Triumphen vill
Gick med
22 Oct 2011
Ort
Karlskoga
Hoj
2001 Triumph Bonneville.1964 Piaggio Gl150
Ska ha tag på gaffel bälgar.Har för mej att dom hade snar lika på biltema..Nån som kan tipsa om var i tråden jag sett det.Tack på förhand
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ska ha tag på gaffel bälgar.Har för mej att dom hade snar lika på biltema..Nån som kan tipsa om var i tråden jag sett det.Tack på förhand

Ahoff, inlägg 1432 tror jag innehåller det du söker. Annars PM:a Ahoff för han har monterat Biltemas bälgar. Det är jag säker på.
 

PerBonneville

Kör gärna snabbare än Triumphen vill
Gick med
22 Oct 2011
Ort
Karlskoga
Hoj
2001 Triumph Bonneville.1964 Piaggio Gl150
Ahoff, inlägg 1432 tror jag innehåller det du söker. Annars PM:a Ahoff för han har monterat Biltemas bälgar. Det är jag säker på.

Tack ska du ha.Under tiden jag vänta på svar så han jag skruva av bakskärmen och dra sönder min splitt nya biltema back spegel.GAAAHHH va arg jag blev.Kanske bälgarna är gjorda i hårdplast o spricker i första vägbulan jag tänker flyga över till våren:)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tack ska du ha.Under tiden jag vänta på svar så han jag skruva av bakskärmen och dra sönder min splitt nya biltema back spegel.GAAAHHH va arg jag blev.Kanske bälgarna är gjorda i hårdplast o spricker i första vägbulan jag tänker flyga över till våren:)

Biltemas bälgar är nog oK prylar men nu skojar du allt väl? Du har väl inte backspeglar på bakskärmen?
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Tjenna
Får väl titta till min gamla tråd i bland:D
För dom som inte vet och är intresserad så sålde jag av min Thruxton i sommras och köpte en ny 1200 Nightster, bygger just nu, hör och häpna Caféhoj med lite bobberstuk av den, svart som natten och elak som synden är mottot.

Kan dock inte lämna trajjaträsket så en trajja har jag kvar.:yoparty
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tjenna
Får väl titta till min gamla tråd i bland:D
För dom som inte vet och är intresserad så sålde jag av min Thruxton i sommras och köpte en ny 1200 Nightster, bygger just nu, hör och häpna Caféhoj med lite bobberstuk av den, svart som natten och elak som synden är mottot.

Kan dock inte lämna trajjaträsket så en trajja har jag kvar.:yoparty

Kul att se självaste TS här inne. Å Daytonan också borta.
Den är ju riktigt snygg som den är 1200:an men förstår att du tänkt modifiera en del. Du får visa lite bilder när den är klar.

72-280 styrväxeldamask på Biltema:)

Funderar också på damasker men det känns så jäkla fel. När jag började köra hoj hade alla hojar damasker original och då skar vi bort dem. Nu ska man sätta dit. :va
 
Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Funderar också på damasker men det känns så jäkla fel. När jag började köra hoj hade alla hojar damasker original och då skar vi bort dem. Nu ska man sätta dit. :va

Precis så var det :)

Och monterar du damasker nu så kan du ge dig den på att när du är färdig så är det mycket mer "retro" att ta bort dem.............
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top