Triumph Thruxton-tråden

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Det där med snabb-Erich är väl att ta i, numera med snigelfart och stora fegränder på däcken, he he!!
edit..HA HA..såsmåningom?? betyder det att ni såsar er fram och kommer först kl 1500 till Askersund??

Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Dags att börja studera mc-kartorna alltså: Kan någon rekommendera bra vägar från Stockholm till Askersund?

Har du Ducce-klubbens karta över bra mc-vägar? Tog en bild. Rött=rekommenderad väg.

ImageUploadedByTapatalk1404384638.861259.jpg

EDIT: ser ut som att 57:an från Järna är bra. Efter Katrineholm - kanske Vingåker? Kilsmo? Pålsboda? Hallsberg? -> Askersund? Så här? https://goo.gl/maps/5LvoL

Sedan finns det ju en del småvägar - men vilka är bra? Grus? Kan inte de trakterna! :)

Last edited:

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Har du Ducce-klubbens karta över bra mc-vägar? Tog en bild. Rött=rekommenderad väg.

Tackar.

Nej, men jag har samtliga utgåvor av SMC:s mc-karta, en tidigare utgåva av Libers mc-karta för hela Sverige samt deras karta över östra Svealand.

Min plan var att införskaffa en Garmin-navigator med funktionen "kurviga vägar", men på grund av priset så har jag dragit mig för det. :p

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Jag vet. De är dyra. Och ser inte helt rätt ut på en Thruxton. ;) Har själv en TomTom Rider och funktionen kurviga vägar är riktigt bra. Körde till Malmö med den fastsatt på varvräknaren med sugklocka och buntband för några veckor sedan. Det funkar ju... men som sagt. Ser inte helt rätt ut på en Thrux'. Förutom kanske vid resor, med packning, då praktikalitet får vinna över flärd! :)

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
2021 Ducati Desert sled
7:40 Statoil gasklockan. Roger that!
Har också en TomTom Rider o kan bara instämma med föregående talare. Bra "KurvigaVägar"-funktion o apful på en Thruxton.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nu har jag i a f bokat rum och valde utan skyddsnät den här gången så nu kör jag oavsett väder. :) I värsta fall tar jag bilen eller Suzukin som ändå har en kåpa man kan krypa ner bakom.

Jag har dessutom meddelat att jag blir senare än 18 så att de ska lägga ut rumsnyckeln. Har inte fått bekräftelse och kod ännu men det brukar fungera. (Fick det i denna stund)

Glöm dock inte att meddela. Någon glömde ett år vet jag men då hade de såpass koll att de förstod att vi kom ihop så de hade lagt ut den nyckeln också. Fast det ska man nog inte räkna med att det alltid fungerar så.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Några har undrat här ( och i PM) varför jag vill byta från Rocksjön.

Svar:
Jag har aldrig sagt att jag vill byta bara frågat om.....
Man kan ändra på saker. Jag har t.ex inte sett Kalle Anka på julafton de senaste 15 åren. Jag byter tvätostäddag varje år så att det passar med mitt schema. Så man kan faktiskt ändra på saker.

Däremot ska man ju inte ändra bara för ändrandes skull. Det har jag haft fullt nog av i mitt lärarjobb under ett helt yrkesliv. Så varför byta från Rocksjön som fungerat bra i det mesta? Ja, jag vet inte men jag kan fan inte komma över den där ost- och skinksalladen som kostade 79 kr för några år sedan.:)

Nä, inte tillräckligt skäl. Jag håller mig borta från ost- och skinksallad å så är allt bra.

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Vi kan ju käka på stan som yonsson förslog. Han kan guida oss så att vi hittar pärlorna! :) Att vi har ätit på Rocksjön har ju delvis varit ren lättja. Enklare att gå 50 meter till käket än att promenera en kvart, när man har tillbringat 8-10 timmar i sadeln.

Vem vet, vi kanske gör succé på stan med våra svettiga jackor bland alla söta Jönköpingsflickor? (Som får gå till kyrkan nästa dag och få förlåtelse för att de raggade upp en svettig Triumph-kille på stan igår kväll...? :D)

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Vi kan ju käka på stan som yonsson förslog. Han kan guida oss så att vi hittar pärlorna! :) Att vi har ätit på Rocksjön har ju delvis varit ren lättja. Enklare att gå 50 meter till käket än att promenera en kvart, när man har tillbringat 8-10 timmar i sadeln.

Vem vet, vi kanske gör succé på stan med våra svettiga jackor bland alla söta Jönköpingsflickor? (Som får gå till kyrkan nästa dag och få förlåtelse för att de raggade upp en svettig Triumph-kille på stan igår kväll...? :D)

Nä, vi käkar på Rocksjön å dricker bärs tycker jag. Bättre i a f men jag får undvika den där salladen bara. :)

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Bokade också idag! 0740 vid gasklockan säger ni... ska ställa dubbla larm.. sen kan ju en promenad efter en heldag sittande vara rätt skönt tycker jag!

JAndersB

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2014
Hoj
Yamaha MT-09 Tracer 2015
Ha så skoj runt Vättern. Själva så seglar vi 5-6 veckor nu så hojen får vila även om vi gjorde Helsingborgs imponerande hojaffärer igår. Skaffade dock nytt ställ innan avfärd. Imponerad av Triumphs tänk med lite mer allround men ändå sportig design - dock lite mer bandag än cafe'

untitled.png

imagesGXXNPEPK.jpg

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
TomTom hit och TomTom dit. Jag har en TMax500 som visar mig vägen å den är inte alls ful tvärtom.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag är ledsen, men det där söndagsvädret är liksom inget som tilltalar mig alls. Det sabbar hela upplevelsen, så jag kör gärna en sväng med er på lördag, men jag stannar inte till på söndag. Ska fundera lite på hur långt jag pallar att köra på en dag. Kanske vänder innan Askersund, kanske hänger med till Askersund, eller så hänger jag med enda till Gränna och kör direkt hem därifrån.

Bifogat

• image.jpg
    image.jpg
    156.2 KB · Visningar: 43
  • image.jpg
    image.jpg
    132.9 KB · Visningar: 43

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Twintorsk;6047948 Sist jag var med klämde vi en pizza där[/QUOTE skrev:
Å eftersom vi absolut inte ska ändra något så gör vi givetvis samma i år. Alla kan vara lugna och trygga det blir precis samma som tidigare år. Vi kommer att äta på pizzeria i Askerssund vi kommer att göra ett stopp i Borensberg å vi kör ner till hamnen i Gränna för fika/glass. Inga obehagliga överraskningar väntar. Eller?

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Jag är ledsen, men det där söndagsvädret är liksom inget som tilltalar mig alls. Det sabbar hela upplevelsen, så jag kör gärna en sväng med er på lördag, men jag stannar inte till på söndag. Ska fundera lite på hur långt jag pallar att köra på en dag. Kanske vänder innan Askersund, kanske hänger med till Askersund, eller så hänger jag med enda till Gränna och kör direkt hem därifrån.

Du hänger väl i så fall med ända till Jönköping. Det är ju bara en dryg timma till Göteborg sen.
http://www.youtube.com/watch?v=FlzFQXiVQOo

Fan yonsson ska vi inte få se brallorna i år.

http://www.youtube.com/watch?v=FE07JJzAFg8

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...