Hoj! Juste 2-1 pipa till bra pris på K&S.
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=78786
Svårt att veta om hur mycket extra vrid och hästkrafter det gett utan att dyntesta - men dett känns verkligen som att den går klart bättre!
Det gjorde definitivt gott för motorkaraktären att använda thruxtonerichs tändkurva! Fast jag kör procom tändning..På RAT-forumet kan man i regel hitta mätningar från andra som jag har gjort samma moddar: Med pod-filter och väldigt öppna ljuddämpare så får man typ 10 hk extra (vridet har inte fastnat i minnet). Pod-filter ger nog inget extra utan att man gör fler moddar (det kan snarare bli tvärtom), NH Togas brukar se ut att ligga några hk under Predators och TORs borde ligga strax under Togas (baserat på ljudnivå). Det som är trevligt med TTP-tunes är att de avancerar tändningen vid stora gaspådrag (50 % vill jag minnas) vilket ger en "sportigare" karaktär; det är flera här som gjort motsvarande ändring på sina förknasarmotorer.
Det gjorde definitivt gott för motorkaraktären att använda thruxtonerichs tändkurva! Fast jag kör procom tändning..
Jah håller med. Det borde suttit på höger sida från början fast när jag väl fick det dit så tog det bra lång tid innan jag slutade famla efter tändningslåset på vänster sida. Vanans makt är stor.
Nä, det skall sitta vid instrumentklustret.
Jah håller med. Det borde suttit på höger sida från början fast när jag väl fick det dit så tog det bra lång tid innan jag slutade famla efter tändningslåset på vänster sida. Vanans makt är stor.
Fan va ni är smarta allihop. Vänster, uppåt, höger allt är fel och allt har sin förespråkare. Fast jag kom på en jävligt smart grej jag också. Kan man inte ta bort batteriet och startmotorn? Använda magnetisk tändning som inte behöver ström från ett batteri. Motorn får man väl veva igång på någe sätt. Nä, jag vet, en liten arm med en led som man kan trampa på med foten så att man får motorns inre delar att rotera. Jag tror jag vill bli lite internationell och döpa det till "kickstart".
Skulle inte detta kunna fungera och skulle man då inte kunna slippa allt elände med tändningslås. Lys mig upp snälla!
Fantastiskt bra ide! Varför har inte ngn hittat på det förut? Du är ännu ett steg närmare GURUSTATUS, Björn!
Förövrigt kan jag (o)roa er med en bild på min senaste investering som antagligen är OT då den mer antyder laid back än Sport...View attachment 413057
Jag är inte Rädd, och förmodligen inte "Vuxen" ännu eller??
Hasse D
"Kickstart"! Lysande namn på en likaledes briljant idé! Undrar vilken sida som är bäst att ha den, höger eller vänster?
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|