Triumph Thruxton-tråden

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
kan tillägga att jag skruvat gammalt amerikanskt järn i många år och tänker "på ålderns höst" inte hålla på med det längre utan bara bygga om och modda som jag vill att det ska se ut och framför allt åka inte meka hela tiden. dvs köra så mycket det bara går :) , sen fick jag någon ide om att en gång i livet få ha en värsting och det blev då bmw,n (fast det är inte riktigt min typ av hoj, men fb kul) kommer nog och bytas om något år till tex triumph bonneville t100 som ärligt talat faller in under ramen vackra hojar, vacker är inte bmw s1000r, möjligen djäv.... frän men det är å andra sidan inte min skogshoj heller men den har andra kvaliteer :) summa summarum man har inte roligare än man gör sig :) och roligt har jag just nu när jag börjat köpa på mig grejor inför ombyggnad av min blivande truxton. ha en bra kväll på er nu både förgasarnissar och ni som likt mig slutat skruva så förbenat mycke :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
kan tillägga att jag skruvat gammalt amerikanskt järn i många år och tänker "på ålderns höst" inte hålla på med det längre utan bara bygga om och modda som jag vill att det ska se ut och framför allt åka inte meka hela tiden. dvs köra så mycket det bara går :) , sen fick jag någon ide om att en gång i livet få ha en värsting och det blev då bmw,n (fast det är inte riktigt min typ av hoj, men fb kul) kommer nog och bytas om något år till tex triumph bonneville t100 som ärligt talat faller in under ramen vackra hojar, vacker är inte bmw s1000r, möjligen djäv.... frän men det är å andra sidan inte min skogshoj heller men den har andra kvaliteer :) summa summarum man har inte roligare än man gör sig :) och roligt har jag just nu när jag börjat köpa på mig grejor inför ombyggnad av min blivande truxton. ha en bra kväll på er nu både förgasarnissar och ni som likt mig slutat skruva så förbenat mycke :)

Jo, det märks på ett positivt sätt att du varit med och skruvat ett tag. Du har fått en sån där underbar distans till det hela. En sån där distans som alla som förespråkar hoj säger sig ha men som väldigt få har. Alla som åker hoj pratar om frihet, kul att köra ..... Fast så kan man läsa, inte minst här på SH, folk frågar om vad de ska köpa för hoj, vad de ska ha för kläder, vilken färg de ska måla den delen i.... Detta kan ju vara praktiska frågor som kan ha sitt berättigande och inte bara bero på inre osäkerhet men när man känner sig som förlorare för att man inte kan göra långa wheelies, stoppies eller lägga knät i marken då är i a f i mina ögon friheten att köra hoj något som inte är i främsta rummet. Friheten alltså, om man känner att man måste göra på ett visst sätt för att duga. Sånt har vi inte haft mycket av i den här tråden så jag tror att du kommer att må bra här swingmaster. Kul att du är här!

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
Jo, det märks på ett positivt sätt att du varit med och skruvat ett tag. Du har fått en sån där underbar distans till det hela. En sån där distans som alla som förespråkar hoj säger sig ha men som väldigt få har. Alla som åker hoj pratar om frihet, kul att köra ..... Fast så kan man läsa, inte minst här på SH, folk frågar om vad de ska köpa för hoj, vad de ska ha för kläder, vilken färg de ska måla den delen i.... Detta kan ju vara praktiska frågor som kan ha sitt berättigande och inte bara bero på inre osäkerhet men när man känner sig som förlorare för att man inte kan göra långa wheelies, stoppies eller lägga knät i marken då är i a f i mina ögon friheten att köra hoj något som inte är i främsta rummet. Friheten alltså, om man känner att man måste göra på ett visst sätt för att duga. Sånt har vi inte haft mycket av i den här tråden så jag tror att du kommer att må bra här swingmaster. Kul att du är här!
Man tackar och bockar :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Man tackar och bockar :)

Hoppas verkligen att du kör med oss runt Vättern. Sandviken låter långt bort men TMax och jag valde inte Askerssund som mötesplats av en slump. TMax satt med linjal och mätte bland de som då var med i tråden och till Askerssund hade alla ungefär lika långt. Å så är det nu mä. Ungefär lika långt från Sandviken till Askerssund som från Göteborg så väl mött! :)

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
Hoppas verkligen att du kör med oss runt Vättern. Sandviken låter långt bort men TMax och jag valde inte Askerssund som mötesplats av en slump. TMax satt med linjal och mätte bland de som då var med i tråden och till Askerssund hade alla ungefär lika långt. Å så är det nu mä. Ungefär lika långt från Sandviken till Askerssund som från Göteborg så väl mött! :)

inte i år tyvärr, här har sandvik bestämt sen semester 30-33 :( och helgen v29 är det hot rod reunion (heligt) början v30 rullar gumman och jag iväg på ett norrlands äventyr som vi planerat länge :) men ett annat år kanske, förstår att det är högt till tak och en rolig upplevelse :) , så tyvärr, inte i år :(

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Skönt att det inte bara är jag som undrar vad det är för fel på folks självkänsla här på sporthoj.. :D Inte fan frågar då jag om lov att rappla ihop luffarlösningar på min hoj, eller om folk tycker jackan jag köper är snygg!

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Säg som det är Alikzus, du vågar inte öppna en förgasare för att du är rädd att släppa lös dom demoniska hästarna som bor där!
Så lovar jag att erkänna att jag inte begriper mig på elnörderi och vill inte köpa nåt med mer datorer än vad jag kan laga på vägkanten med en ölburk och tändare :D

Last edited:

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Säg som det är Alikzus, du vågar inte öppna en förgasare för att du är rädd att släppa lös dom demoniska hästarna som bor där!
Så lovar jag att erkänna att jag inte begriper mig på elnörderi och vill inte köpa nåt med mer datorer än vad jag kan laga på vägkanten med en ölburk och tändare :D

Tjaa, jag har faktiskt aldrig behövt meka med förgasare; de på mina RDs krånglade aldrig (men det var nog det enda undantaget :p). Så det är väl delvis sant. ;P Och även fast jag gillar elektronik och datorer så tycker jag att det har gått för långt (på många plan); vilket var en av många anledningar till att jag skaffade en Thruxton och då var en ny ett krav helt enkelt på grund av att jag inte har någon lekplats (för en gångs skull ett bra byte av autocorrect :D). :)

OT: En kollega har precis köpt en ny bil, så jag har börjat fundera på hur gammal bil som jag skall behöva köpa, den dagen som jag behöver bil igen, för att slippa allt mer eller mindre onödigt lull-lull. Sist hade jag en slö Jetta med manuell choke, utan styrservo, varvräknare och varvtalsstopp. :p

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
man får väl ändå konstatera att det är en viss skillnad i thruxtontråden :krama :kär jämfört med bmw s1000r tråden :smasha:mad: lr ? :)

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
man får väl ändå konstatera att det är en viss skillnad i thruxtontråden :krama :kär jämfört med bmw s1000r tråden :smasha:mad: lr ? :)

Det kan nog bara du svara på. ;) Men här är en väldigt god stämning, i synnerhet med tanke på att det är på ett internetforum där det lättare/oftare uppstår missförstånd. Sedan hjälper det säkert att vi ses IRL någon gång då och då. :)

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
Det kan nog bara du svara på. ;) Men här är en väldigt god stämning, i synnerhet med tanke på att det är på ett internetforum där det lättare/oftare uppstår missförstånd. Sedan hjälper det säkert att vi ses IRL någon gång då och då. :)

hoppas verkligen du förstår att detta är skrivet med glimten i ögat alikzus :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
hoppas verkligen du förstår att detta är skrivet med glimten i ögat alikzus :)

Det förstår vi alla swingmaster ( är det OK om jag tilltalar dig bara med förnamnet :)), den här tråden ska ni veta är vida känd för den gemytliga stämning som råder här. Jag och många andra här har fått beröm för trådandan från människor som aldrig gjort ett inlägg här. Det ska ni veta, ni som är blyga, många är det som läser era inlägg. Fast ta det positivt och skriv mer.

Du har helt rätt Aliksuz det har genom åren gjort gott för trådandan att vi träffats IRL ( som ni datakidz säger :)).

Jag räknad för något år sedan ut att jag har kört minst 500 mil tillsammans med TMax. Alla milen är inte Vätternrundan utan helt olika utflyktsmål med olika konstellationer av medlemmar i Thruxtontråden.

Det skrivna ordet kan lätt misstolkas men därför har vi ju nu fått en herrans massa "smileys" som hjälper till att visa vår sinnesstämning. Å det hjälper ju helt klart fast kanske inte ända ut alltid. Då kan ett handslag, en öl ihop, en sanslös fortkörning ihop kanske vara starkare för att inte misstolka vad någon skriver.

@Twintorsk: Kul att du också uppfattat osäkerheten hos många. Fast du är inte osäker Twintorsk och därför är du så uppskattad. :tummenupp Du följer inte modet, du skapar det.

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det förstår vi all swingmaster ( är det OK om jag tilltalar dig bara med förnamnet :)), den här tråden ska ni veta är vida känd för den gemytliga stämning som råder här. Jag och många andra här har fått beröm för trådandan från människor som aldrig gjort ett inlägg här. Det ska ni veta, ni som är blyga, många är det som läser era inlägg. Fast ta det positivt och skriv mer.

Du har helt rätt Aliksuz det har genom åren gjort gott för trådandan att vi träffats IRL ( som ni datakidz säger :)).

Jag räknad för något år sedan ut att jag har kört minst 500 mil tillsammans med TMax. Alla milen är inte Vätternrundan utan helt olika utflyktsmål med olika konstellationer av medlemmar i Thruxtontråden.

Det skrivna ordet kan lätt misstolkas men därför har vi ju nu fått en herrans masa "smileys" som hjälper till att visa vår sinnesstämning. Å det hjälper ju helt klart fast kanske inte ända ut alltid. Då kan ett handslag, en öl ihop, en sanslös fortkörning ihop kanske vara starkare för att inte misstolka vad någon skriver.

@Twintorsk: Kul att du också uppfattat osäkerheten hos många. Fast du är inte osäker Twintorsk och därför är du så uppskattad. :tummenupp Du följer inte modet, du skapar det.

Twintorsk - Mer väck än osäker.. :D
Det är ju idel goa gubbar som kör thruxton, då blir stämningen därefter!
En anekdot som är talande - Jag tankade trajan i typ överby eller nån annan håla, och såsade kanske några sek vid pumpen, varpå en vrålaggressiv 40nånting herre på en svart 954rr i ett svart skinnställ morrade åt mig att jag borde flytta mig illa kvickt. Jävla otrevlig. Hetsig. Sporthojsattityd till tusen.
Gav honom en lång saktmodig blick till svar, innan jag drog igång hojen och gled iväg.
Fan vad bra vi har det..!

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
Twintorsk - Mer väck än osäker.. :D
Det är ju idel goa gubbar som kör thruxton, då blir stämningen därefter!
En anekdot som är talande - Jag tankade trajan i typ överby eller nån annan håla, och såsade kanske några sek vid pumpen, varpå en vrålaggressiv 40nånting herre på en svart 954rr i ett svart skinnställ morrade åt mig att jag borde flytta mig illa kvickt. Jävla otrevlig. Hetsig. Sporthojsattityd till tusen.
Gav honom en lång saktmodig blick till svar, innan jag drog igång hojen och gled iväg.
Fan vad bra vi har det..!

attityder och fördommar :) , så gått som alltid när jag åker HD lr har kläder som det står så på flyttar sig folk så det blir nästan löjligt det hela. men när man kommer på skogshojen adventure klädd inta fa. är det någon som flyttar sig då heller :) , och det är samma snälla gubbe bägge gångerna !!! konstigt:rodnar

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
attityder och fördommar :) , så gått som alltid när jag åker HD lr har kläder som det står så på flyttar sig folk så det blir nästan löjligt det hela. men när man kommer på skogshojen adventure klädd inta fa. är det någon som flyttar sig då heller :) , och det är samma snälla gubbe bägge gångerna !!! konstigt:rodnar

Jorå, förstår! Been there, done that! Om ändå inte riktigt samma så ändå rätt lika. Det behövdes inte HD på sjuttiotalet utan det gick bra med Triumph och bikerjacka för att människor skulle bli oroliga. Å ja va lika snäll då som nu.

Vi ger inte lika dåliga vibbar till folk nu som vi gav då. Bra för oss alla!

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
nu måste jag ställa en sån där "dum" fråga igen :rodnar, har i omgångar på em-kväll försökt beställa lite godis från squaredeals men när det är dags och betala med visa,t står det att det inträffat ett fel (error) och det blir lika varje gång :( kan det va nått tillfälligt lr vet någon här om det strular på deras sida. ringa lr mejla känns uteslutet.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Maila till Squaredeals du och fråga. Ibland svarar han fort. Andra gånger inte lika fort. :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
nu måste jag ställa en sån där "dum" fråga igen :rodnar, har i omgångar på em-kväll försökt beställa lite godis från squaredeals men när det är dags och betala med visa,t står det att det inträffat ett fel (error) och det blir lika varje gång :( kan det va nått tillfälligt lr vet någon här om det strular på deras sida. ringa lr mejla känns uteslutet.

Har aldrig haft problem med squaredeals och de är riktigt bra att ha att göra med så hör du av dig till dem i morgon på kontorstid löser de säkert problemen. Jag har haft motsvarande problem med andra sajter men det har alltid löst sig.

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
Maila till Squaredeals du och fråga. Ibland svarar han fort. Andra gånger inte lika fort. :)

mmm, känns lite meningslöst när jag mejla dom för 1 och 1/2 vecka sen och dom inte "orkat" svara :( , men det är nog så att deras betalningsombud har nå strul just nu, var nästan framme nyss innan det blev error. får avvakta tills i morgon. tack iaf tmax500.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
mmm, känns lite meningslöst när jag mejla dom för 1 och 1/2 vecka sen och dom inte "orkat" svara :( , men det är nog så att deras betalningsombud har nå strul just nu, var nästan framme nyss innan det blev error. får avvakta tills i morgon. tack iaf tmax500.

För mig har det varit så några gånger att betalningsombuden haft problem, inte squaredeals då utan andra sajter. När man hört av sig har de sett problemen och kunnat erbjuda annan lösning. Ofta PayPal så det är min vän i betalningsjungeln på nätet.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år