thruxtonerich
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 16 Aug 2006
- Ort
- Vaggeryd
- Hoj
- Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Upptäckte något ja inte visste innan, eller om det är fel på hojen bara. Skulle vända speglarna neråt och såg då att ena fästets gängor va helt slut, köpa nytt bara. Men det ja märkte va att styret svänger mer (närmare tanken) när man svänger höger än vänster. Ska de va så? Någon annan som har det på sin Thrux?
Lite hojrelaterat är ju detta ändå, speciellt bland anglofiler..VARNING!!! Drick inte när ni ska köra!! Själv sätter jag mig i favvofåtöljen och njuter av en ny single malt! Trevlig helg och skål!!
View attachment 423429
Lite hojrelaterat är ju detta ändå, speciellt bland anglofiler..VARNING!!! Drick inte när ni ska köra!! Själv sätter jag mig i favvofåtöljen och njuter av en ny single malt! Trevlig helg och skål!!
View attachment 423429
Var den god? Jag älskar rökig whisky från Islay.
Att en cartridgegaffel rent tekniskt är bättre än originalgaffeln på en Thruxton säger jag inte emot. Dock måste jag säga att just ditt kit ( ja det har ju suttit i din framgaffel) med RT emulators och dina fjädrar funkar utmärkt på de dåliga vägar jag ofta kör på. Jag är helnöjd! Det funkar bra och ger betydligt mindre bromsdive än originalgaffeln men hårdare får det inte bli. Nu är ju allt som jag pratar om lägre hastigheter (jag kör inte väldigt fort) men jag har ändå svårt att tro att det som upplevs som hårt och stötigt på de här vägarna upplevs mindre stötigt i högre fart på samma väg.
1014 har varit hygglig och jag har fått provköra hans Andreani och det blir för hårt för mig. Säkerligen kanon för att kunna bromsa sent och ha bra fart genom kurvorna när vägen är slät. Det är den dock inte alltid här tyvärr. Problemen jag skrev om tidigare med mina armbågar blir ju än värre om gaffeln är stötig för då är det riktigt svårt att göra det rätta och hålla lätt i handtagen.
Hoppas att någon köper Matris och någon annan Bitubo och lämnar recension här.
Thruxton är jag för närvarande rätt nöjd med men SV1000 har jag en tanke om att modifiera gaffeln på så att den också blir körbar på annat än slät väg.
EDIT: Körde en tur ihop med en kompis som i stort sett enbart kör bana nu. Om inte jag bjuder honom på en Thruxtontur vill säga. Det kan han inte motstå. Kan ju vara skönt för en som får hålla till godo med en 1199 Panigale Tricolore att få köra en gul Thruxton ibland. Även om han är snabb som fan vill han att jag kör först när vi kör mina hojar.
Hans kommentarer!
Om SV'n: Ser att du har en del problem fram men bakhjulet ligger klistrat mot vägen hur ojämnt det än är. (Fin Öhlinare bak)
Om Thruxton (som han körde): Inga problem fram men bak inte riktigt lika bra. (Fina Öhlinare bak sitter det faktiskt). Underbar frambroms när man behöver den. (ISR)
Nja så där på min skala..tyckte den hade en "frän bismak"..hamnar inte så högt på min lista, men vi tycker ju olika så hos andra provsmakare kan den väl komma högt!! Favvo är "Lafroig", Lagavulin, Bowmore, Ardbeg och Talisker.
BJN & Thruxtonerich - hur komplicerat är det att installera Race Tech Emulators? Lite stökigt att behöva demontera gaffel och skicka till Kumlins. Är relativt händig men har inte mekat med framgaffel tidigare. Behövs det göras någon form av mod eller är det drop-in? Känns som att med min relativt relaxade körstill (ingen racing för mig) så skulle nog RT emulators med anpassade fjädrar vara tillräckligt.
BJN & Thruxtonerich - hur komplicerat är det att installera Race Tech Emulators? Lite stökigt att behöva demontera gaffel och skicka till Kumlins. Är relativt händig men har inte mekat med framgaffel tidigare. Behövs det göras någon form av mod eller är det drop-in? Känns som att med min relativt relaxade körstill (ingen racing för mig) så skulle nog RT emulators med anpassade fjädrar vara tillräckligt.
Dra ut handtagen några mm och täck över det?
Behövs det anledningar nu också??När man kan få ett bra skäl till att byta styret? Jösses. *skakar på huvudet* ;P
När man kan få ett bra skäl till att byta styret? Jösses. *skakar på huvudet* ;P
Uppdatering om mina Raask Minizoom dämpare.
Snygga som fan och riktigt maffigt ljud - men dagens provtur visade att min EFI map inte var optimal
Hojen gick väldigt orent och inte alls lika fint som med mina Emgo Rev Cone Shorty. Sämre drag - avgassmällar vid gasavdrag etc...
Mappen som ligger på nu är TTP4. I morgon skall jag testa med TOR's mappen (TTP2).
Har mailat Mike på TTP och Sivert Raask för att höra deras åsikt om EFI mappar till Minizoom - får se vad dom svarar.
Ni som har Minizoom och EFI hoj - vilken map kör ni med?
Ni som har Predators och EFI hoj (ganska lika Minizoom) - vad kör ni med?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |