När den gamla var ny körde Malcolm Uphill 99,99 mph i snitt runt IoM. Utan de uträtade kurvor som finns idag. Thruxtondämpare på en Bonneville med kåpa. Upplagda Thruxton därför att dämparna tar i alldeles för tidigt. Vänster avgasrör tar i före dämparen, då lyfter man framhjulet! Fråga mig inte hur jag vet!
https://www.youtube.com/watch?v=ldRNcXMfZDo
Fortsätter mina experiment med att få hojen att gå rent med Raask-systemet. Stoppade i dB killers för att få lite mer mottryck och det hjälpte lite men inte tillräckligt. Den går fortfarande för snålt.
Skall leta upp en verkstad med bromsbänk och kompetent mek för att mäta upp hojen enligt schema från Mike på TTP, sen får Mike fixa en ny map anpassad för mina mods och Raask-systemet.
Jag gillar verkligen looken och finishen på Raask-systemet så det får vara värt jobbet med ny map.
Är inne på samma spår + guldgul kedja.
Hur många mil brukar ni köra innan drivpaketsbyte? Min har original paketet kvar och har bara gått ca 1800mil på 7år så egentligen behöver jag väl inte byta. Men om jag ändå byter till 19 kuggar fram så är det ju lika bra att byta hela paketet.
Hej igen. Det var ett tag sedan jag lämnade Thruxton-världen och sålde den till killen som borde valt en Goldwing med tanke på hur mycket grejor han hänger på min gamla Bettan (RIP) nåväl, jag är jag lycklig ägare till en Tiger. Den går bättre, snabbare, bekvämare men ACK så anonym....MEN! I morgon verkar det dock smälla till. Big news i Triumph världen ryktas det. En Bonnie 1100 redan från början utrustad på den nivå som jag tidigare ansett som fulländat. Kommer nog en Thrux på denna också! Det blir nog till att kolla in hos Jonte (je68) för att syna. Upside down gaffel, dubbla skivor fram med radiella ok.....finns där 120 hk och uppåt så vete f....n....återstår bara hur man vid 56-års ålder klarar att köra i framstupa sidoläge. Sugen e man redan innan man sett vad som kommer.
Jag körde 3000 mil med mitt första drivpaket. Tvåan har gått 1500 mil nu......Hur många mil brukar ni köra innan drivpaketsbyte?.....
Frågar inte, antar att ärren finns som bevis
Här finns mycket att läsa om och bilder på dom nya modellerna..http://www.bonnefication.com/new-triumph-street-twin-t120s-thruxtons/
Underbart! Jag vidarebefordrar länken till mina barn! Fars dag på söndag och snart hjul. Hitta gärna mer!
Du kan väl chansa och ge dom länken till nya Thruxton 1200 istället, he he!
Äh. Bara köp så fixar jag med några biltemasprayburkar och lite pepita tejp.Tänkte det först men när jag såg att den ändå inte finns i Racing Yellow så fick det vara.
Äh. Bara köp så fixar jag med några biltemasprayburkar och lite pepita tejp.
Jag är ju inte bara svetsare, jag är även vrålförtjust i lösningsmedel!
Hej igen. Det var ett tag sedan jag lämnade Thruxton-världen och sålde den till killen som borde valt en Goldwing med tanke på hur mycket grejor han hänger på min gamla Bettan
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |