Jag är nog lika kluven inför dom moderna teknologiska mästerverken som inför dom gamla vackra oljepinkarna, fast på olika sätt.. har inte ens provsuttit dom nya! Går inte alls igång på samma sätt som jag gjorde när jag såg hinkley-thruxton. Vet inte varför.. dom gamla gjordes det väl bara 500 ex av så det är nog bara typ du och brekh som ens sett en sån.
Ja, jag hade gärna hängt med, men tyvärr ligger ju Ert fina arrangemang lite avsides......När kör vi, och får vi se nån 1200R i Askersund?
Jo, jag tycker också att vi kan göra något ceremoniellt för BJN. Han var ju förutom en god kamrat, även i hög utsträckning en av "föräldrarna" till vår Vätternrunda.
Jag har också funderat på hur många vi blir. Nu är det ju inte supernoga, i och med att alla bokar sitt boende själv. Ingen bindande anmälan eller så.
Men det är ändå kul att veta vilka som kommer med.
Så här tror jag att det blir:
Från Göteborg/Västkusten reser:
TMax500
stevie
Twintorsk
Förslag: avresa från Mariaplan kl 7.30. OK?
Från Dalarna kommer:
Ahoff
McThrux
Från Stockholm/Mälardalen kommer:
Alikzus (eller från Falkenberg/Göteborg, blir det från Gbg? Se "Mariaplan" ovan.)
iFKH? Vet att helg nr 2 passade dig bättre än 1.
Thruxton 2014? Startar du i Värnamo? Har inte hört något...
Kea? Jag hittar inte ditt nick på SH, och därmed ingen hemort/startort. Har inte hört något...
Christian? Jag hittar en Christian på SH som bor i Borås, men som kör en ER6:a. Är det du? Har inte hört något...
Om vädret är ok så ses vi på torget i Askersund lördag kl. 13!
Om vädret verkar tveksamt så bestämmer vi förslagsvis på fredag vid lunchtid hur vi gör - go eller no-go. Köra, eller avvakta en vecka och hoppas på bättre väder. OK?
Hotellet skriver så här: "Avbokning eventuell avbokning ska ske skriftligt via mail senast dagen innan ankomst före 16.00 avbokning senare eller no show debiteras på fullt belopp."
EDIT: Jo, jag tycker också att vi kan göra något ceremoniellt för BJN. Han var ju förutom en god kamrat, även i hög utsträckning en av "föräldrarna" till vår Vätternrunda.
I veckan glömde jag styrlåset och stod på roten. Inga större skador (förutom skammen) men hojen måste till verkstan för att bli körduglig igen. Dret.
Hoppas ni får en fantastisk runda och att någon postar några bilder.
Förresten.. om man skulle vilja få lite bättre grepp på grus utan att att se ut som Mad Max.. finns det ngt rimligt alternativ som gör skillnad utan att all känsla på asfalt går förlorad?
EDIT: Jo, jag tycker också att vi kan göra något ceremoniellt för BJN. Han var ju förutom en god kamrat, även i hög utsträckning en av "föräldrarna" till vår Vätternrunda.
Jag funderar f.ö. lite smått på att hänga med er kring vättern nu till helgen om vädret tillåter då det helt plötsligt ser ut som att jag kan få en öppning i semesterschemat. Får se om det vill sig väl eller ej, borde få reda på det inom kort.
Om ni tänker hylla BJN så skulle jag gärna vilja vara med om det går att ordna inom "räckhåll" och om ni inte misstycker förstås..
Najs, om du vill haka på mig och rutten ovan så går det bra. Skicka ett PM i sådana fall så utbyter vi telefonnummer där. Jag utgår från Sollentuna (Häggvik-motet typ, eller trafikplats som man säger här uppe i norrland) och kör clutch-out klockan sju.
Har varit riktigt sugen på att byta min Tiger för att återigen köra Thrux. R:en står högt på listan och efter en provtur blev det inte bättre.....Tigern blev sämre..en underbar hoj den nya R:en..men när jag läser om alla comments om elektroniken, det går inte ens att byta blinkers ? F...n vet om det är rätt hoj?
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|